Spring naar inhoud

- - - - -

Paranoïde kat

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 01 april 2013 - 11:51

Ik zal de situatie zo goed mogelijk proberen te schetsen. Mijn moeder heeft onlangs een oudere kattin (13 jaar) geadopteerd omwille van de omstandigheden waarin deze zat. De voormalige eigenaars van deze kattin gebruikte beiden drugs en hebben deze ook toegediend aan de kat. Deze kat kan heel lief komen knuffelen maar is super paranoïde, ze begint soms uit nergens te grommen en zich in een hoek te steken, mijn moeder haar katten zijn allemaal zeer sociaal dus die komen dan kijken wat dat lawaai allemaal is en dan vliegt deze kattin gewoon op mijn moeder haar poezen.  Of als mijn mama slaapt en deze kattin bij haar komt liggen valt ze haar soms in het gezicht aan...

Deze kattin is uiteraard wel al naar de da geweest en deze kan geen medische reden vinden waarom deze kattin zo agressief reageert. Nu weet mijn moeder niet goed wat te doen met deze kattin omdat we 100% zeker weten dat als ze in een asiel terecht komt ze ingeslapen zou worden. Mijn ma had deze kat graag nog een mooie oude dag bezorgd i.p.v. de hel waar deze kat x aantal jaren in heeft geleefd, maar dat ten koste doen van haar eigen katten en zichzelf is ook niet wat ze wilt.

Heeft iemand misschien een gedacht van wat we best zouden kunnen doen?

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 01 april 2013 - 11:52

oeie wat een situatie :(

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 01 april 2013 - 12:19

Drug toegedient aan een kat? Wat zijn dat voor idioten zeg, dan ben je echt gestoord!! Fijn dat je moeder de kat geadopteerd heeft!
Hoelang is de kat al bij je moeder? Want als dat nog nie zo lang is, zou he dan niet kunnen dat de kat last heeft van afkickverschijnselen? Ik weet niet hoe dat bij een kat zit, maar denk als je die regelmatig drugs toedient, die ook verslaafd raakt eraan. (nog een wonder dat de kat het overleefd heef trouwens)
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 01 april 2013 - 13:40

Goh, ik zou niet weten welk advies ik je kan geven. Mss eens een katten expert erbij halen die kan zien wat de kat frustreert
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Ilminia
Ilminia
  • 54 berichten

#5 Geplaatst 01 april 2013 - 14:15

Drugs toedienen aan een kat ???? Ik dacht dat junks altijd hun geld moesten tellen om voor zichzelf aan spul te geraken en deze waren dan blijkbaar zo gul om hun huisdier ook mee te laten "genieten" ??? Waar gaat deze wereld toch naartoe !!!

Euh ja afkickverschijnselen misschien ... maar als de dierenarts geen medische oorzaak kan vinden zou ik eerder deken dat het te maken heeft met het asociaal zijn van de kat ! Wie weet in welke omstandigheden heeft het beest allemaal geleefd ...
misschien heeft ze gewoon wat extra aandacht nodig om zich te kunnen aanpassen aan haar nieuwe woonst ( waar ze natuurlijk concurrentie heeft van soortgenootjes ) heel veel mee spelen zou ik zeggen, samen met de andere katten want dat zou de beste manier zijn om haar vertrouwen te geven en haar je moeder en haar soortgenootjes te leren kennen.
Mocht het allemaal niet baten dan lijkt het me toch iets dat onherstelbaar beschadigd is bij dat beestje de vraag is dan natuurlijk of het rekken van haar leven op deze manier nog in haar voordeel is !

Alvast SUPER dat je moeder dit wil proberen ! Heel veel succes verder en hou ons op de hoogte !

Mouna

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 01 april 2013 - 14:32

Bekijk berichtchanatas, op 01 april 2013 - 12:19, zei:

Drug toegedient aan een kat? Wat zijn dat voor idioten zeg, dan ben je echt gestoord!! Fijn dat je moeder de kat geadopteerd heeft!
Hoelang is de kat al bij je moeder? Want als dat nog nie zo lang is, zou he dan niet kunnen dat de kat last heeft van afkickverschijnselen? Ik weet niet hoe dat bij een kat zit, maar denk als je die regelmatig drugs toedient, die ook verslaafd raakt eraan. (nog een wonder dat de kat het overleefd heef trouwens)

Ze is er toch al bijna twee volle maanden

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 01 april 2013 - 14:55

Is er een totaal bloedonderzoek gedaan geweest? Dus niet alleen op fiv, felv etc.
Mss heeft ze wel hersenschade door de drugs of de mishandelingen.

Bewerkt door catherine, 01 april 2013 - 14:56.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#8 Geplaatst 01 april 2013 - 15:13

drugs toedienen aan een kat, werkelijk...... ik wist dat mensen die drugs gebruiken idiote dingen doen, maar dit slaat alles!

Het arme dier kan een hersenbeschadiging hebben opgelopen. Een lichamelijke verslaving :( of wat anders.

Het kan ook zijn dat het gedrag flink gestoort is, wat ook heel goed mogelijk is natuurlijk, arm ding.

Ik ben het helemaal eens met Wea. Als de da niets kan vinden, haal er dan een kattengedragstherapeut bij. Die kan dan proberen om het dier te helpen. Makkelijk zal het niet worden, maar hopelijk kan het beestje zo nog een paar mooie jaren als echte kat hebben.

Petje af voor jullie!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 01 april 2013 - 17:43

Een gedragstherapeut gaan we zeker proberen, want het is eigenlijk heel hartverscheurend dat die kattin zo'n leven heeft moeten doorstaan om dan in slaap gedaan te moeten worden. Voor dingen die haar aangedaan zijn want dat beestje heeft haar eigen geen drugs toegediend of die situatie zelf gekozen. Dus op hoop van zege zullen we dan een gedragstherapeut raadplegen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 02 april 2013 - 11:50

Je zegt dat jullie naar de da zijn geweest en medisch ze niks zien, maar mijn vraag is alsnog is er een complete bloedanalyse gedaan dus niet alleen de basis tests?

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 02 april 2013 - 17:03

Ja catherine, er is een volledige bloed analyse gedaan volgens mijn mama, sorry had over je post gekeken :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 02 april 2013 - 19:23

Hopelijk geraakt het dan opgelost met mss medicatie en therapie.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 02 april 2013 - 21:11

De da denkt wel dat na al die jaren de kat een 'verslaving' heeft opgelopen en dit van haar zowel fysiek als mentaal een tol vraagt. Vind het gewoon afschuwelijk wat die arme kat allemaal heeft meegemaakt. Dus mijn moeder gaat haar nog het beste proberen te geven dat ze kan.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 09 april 2013 - 17:47

Bekijk berichtginnie, op 01 april 2013 - 15:13, zei:

drugs toedienen aan een kat, werkelijk...... ik wist dat mensen die drugs gebruiken idiote dingen doen, maar dit slaat alles!

Het arme dier kan een hersenbeschadiging hebben opgelopen. Een lichamelijke verslaving :( of wat anders.

Het kan ook zijn dat het gedrag flink gestoort is, wat ook heel goed mogelijk is natuurlijk, arm ding.

Ik ben het helemaal eens met Wea. Als de da niets kan vinden, haal er dan een kattengedragstherapeut bij. Die kan dan proberen om het dier te helpen. Makkelijk zal het niet worden, maar hopelijk kan het beestje zo nog een paar mooie jaren als echte kat hebben.

Petje af voor jullie!

Ben van gelijke mening hoor, mogelijks heeft het arme ding door de drugs hersenbeschadiging opgelopen.  Dit gebeurt ook bij mensen en als je die katten een dosis toedient die veel en veel te hoog is dan kan er zo problemen opduiken zoals afwijkend gedrag
chapeau voor jullie

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie