Spring naar inhoud

- - - - -

Wil Pixie naar buiten..?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 02 april 2013 - 13:57

Beste KS'ers,

om de alomgekende redenen waren we toen we Pixie in huis haalden niet van plan om haar buiten te laten. Ondertussen is ze bijna zes maanden en zien we toch meer en meer tekenen die we misschien moeten interpreteren als een eigen wens om toch buiten te mogen.. Het begon met veel naar buiten kijken, maar dat is nu eenmaal iets wat de meeste poezels graag doen. Het heel hartelijk en enthousiast begroeten van 'vriendjes' poezels uit de buurt, die dagelijks even komen kijken aan het raam, hoort daar wellicht ook bij. Het met de pootjes wrijven tegen het raam en met de snoet en het lijfje, ook. Pix gaat echt in interactie met de poezels die ondertussen heel goed weten dat ze hier woont. (Uiteraard brengt dit ook vragen naar boven omtrent het al dan niet nemen van een tweede poes, zodat ze met elkaar zouden kunnen spelen..)

Nu ja. Deze morgen betrapte ik Pix erop aan het deurhoekje te zitten krabben. Toen ik van dichterbij ging kijken, kon ik zien dat daar ondertussen al een heel gat in het houtwerk is gekrabt, waardoor de tocht er beter doorkan. Mijn bedenking: is dit nu voor Pixie "de weg naar buiten"? Moet ik dat interpreteren als een teken (of rekening houdende met bovenstaande, één van de tekenen) dat ze eigenlijk graag naar buiten wil..?

Uiteraard zouden we sowieso wachten tot ze ouder is en gesteriliseerd, maar de vraag houdt me wel bezig. Vooral omdat ze, of zo interpreteer ik het toch, zelf aangeeft dat ze buiten wil - terwijl wij dat uit bezorgheidsredenen eigenlijk niet willen..

Hoe kan ik nu weten wat het beste is voor haar...?

De onderstroom die niemand ziet, bepaalt de richting in elk gebied.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#2 Geplaatst 02 april 2013 - 14:02

ik zou haar nu eerst steriliseren ,ze is al bijna 6 maand zeg je , normaal dat ze dan buite wil he ;)
ik zou eerst dta steriliseren doen dan kan er al verschil zijn ;)
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#3 Geplaatst 02 april 2013 - 14:09

Ik zou haar alleszins ook eerst en vooral laten steriliseren, want ongestereliseerd buiten lijkt mij nog minder goed dan binnen zitten.

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 02 april 2013 - 15:05

Het spreekt voor zich dat ik haar nòòit buiten zou laten nu ze zowel nog te jong als niet gesteriliseerd is. Volgende week staat ze bij de DA ingepland, aangezien de DA ze niet op jongere leeftijd wou steriliseren.

Kan ik dan effectief een gedragsverandering bij haar verwachten, zoals mellemeis al aangeeft..?

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#5 Geplaatst 02 april 2013 - 15:10

Bekijk berichtIsmene, op 02 april 2013 - 15:05, zei:

Het spreekt voor zich dat ik haar nòòit buiten zou laten nu ze zowel nog te jong als niet gesteriliseerd is. Volgende week staat ze bij de DA ingepland, aangezien de DA ze niet op jongere leeftijd wou steriliseren.

Kan ik dan effectief een gedragsverandering bij haar verwachten, zoals mellemeis al aangeeft..?

ik heb er hier genoeg lopen he  dus denk niet datk uit men duim zuig he xs ,
ja aangezien ze nu al 6 maand is kan dat wel zijn dat da gedrag nimeer overgata natuurlijk ook he x
je had in principe betger al naar een andere da gegaan die wel vroeger wou doen alsk da zo lees hier xs

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 02 april 2013 - 15:46

Mellemeis, ik beweer nergens dat je het uit je duim zuigt, integendeel, ik heb weinig ervaring met zien grootworden van katten, vandaar dat ik feedback vraag aan mensen die er wél hebben, o.a jij dus.
Het wordt dus afwachten wat de sterilisatie voor haar zal teweegbrengen. Ik had haar graag vroeger laten steriliseren, maar heb braaf geluisterd naar mijn DA die het afraadt. Ik weet niet wat "het juiste" was geweest en moet verder met hoe het nu is.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#7 Geplaatst 02 april 2013 - 17:38

Bekijk berichtIsmene, op 02 april 2013 - 15:46, zei:

Mellemeis, ik beweer nergens dat je het uit je duim zuigt, integendeel, ik heb weinig ervaring met zien grootworden van katten, vandaar dat ik feedback vraag aan mensen die er wél hebben, o.a jij dus.
Het wordt dus afwachten wat de sterilisatie voor haar zal teweegbrengen. Ik had haar graag vroeger laten steriliseren, maar heb braaf geluisterd naar mijn DA die het afraadt. Ik weet niet wat "het juiste" was geweest en moet verder met hoe het nu is.

ik heb met ons pruts en meems hetzelfde voorgehad een da die het niet vroeger wou doen,
met als gevolg dat ze al krols liep voor de sterilisatie, ons meems hetzelfde
beiden zijn samen gesteriliseerd ons meems is na de sterilisatie gestopt met janken aan de deur
en heb enkel met ons pruts nu nog steeds problemen ivm het janken aan de deur ;)
dus het kan beide kanten opgaan he ;)  (moet er wel bij zeggen dat ons pruts haar steriisatie HEEL slecht verlopen is met open wonde,.. en uiteindelijk bij een andere da opnieuw moete dichtnaaien,..    twijfel nu vandaag nog of de sterilisatie wel deftig gedaan is xs)
ons maxx en pepp zijn hierdoor heel vroeg gedaan (bij een andere da die wel aan vroegsterilisatie deed) en zij janken echt nooit aan de deur, dus hadk het vroeger geweten hadk met on meems en pruts ook meteen naar een andere da gegaan ,

in jouw situatie kan het dus beide kanten opgaan (zal soweiso even duren eer de hormonen om het zo te zegge uit haar lijf zijn he dus niet meteen wondere verwachten ;) )  ofwel zal ze kalmer worden en niet meer zo staan janken om buiten t egaan, ofwel ben je al te laat (gelijk bij mijn pruts) en zal dta gedrag blijven xs
hopelijk voor jou dat de sterilisatie oplossing geeft,

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 02 april 2013 - 17:48

Als je ze ooit zou buiten laten moet je denken aan de gevaren buiten.

Kan je de tuin niet catproof maken of een ren plaatsen zodat ze toch wat buitenlucht kunnen opdoen.
Hier zou ik zot worden als ze niet naar de afgeschermde tuin zouden mogen denk dat ik geen deur meer zou staan hebben en het zou ook hun samen leven niet ten goede komen. Ze genieten enorm van de tuin hier.