Spring naar inhoud

- - - - -

belastingsaangifte: hoe werkt het ? fiscale voordelen !

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#1 Geplaatst 03 april 2013 - 12:41

tips en adviezen voor het invullen van onze belastingaangifte, waarschijnlijk zitten we hier op het forum met ervaren boekhouders :rolleyes: of belastingsexperten die nuttige tips en adviezen kunnen geven.graag jullie feedback :rolleyes:

ziehier mijn tip, ingeval van nieuwbouw (woning of appartement ) EPB-attest opvragen en indienen bij de netbeheerder, en nu mijn vraag : wordt er nog een vermindering toegestaan door de belastingen ????

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 03 april 2013 - 13:12

van wanneer dateert uw bouwaanvraag? wat is uw epb waarde? wanneer is de opleverdatum geweest?

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#3 Geplaatst 03 april 2013 - 13:27

opleverdatum was 1 okt 2012 -EPB zal ik deze maand ontvangen en bouwaanvraag dateert van 2010.

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 03 april 2013 - 13:55

euhm uw EPB is sowieso al te laat dan, deze moet ten laatste 6 maand na ingebruikname van het gebouw afgeleverd zijn.
Dus hiervoor loop je het risico een administratieve boete te krijgen.

Wanneer er recht is op vermindering van de onroerende voorheffing zal die automatisch doorgegeven worden vanuit het systeem van het vlaams energieagentschap naar de vlaamse belastingsdienst.
Of je er recht op hebt is afhankelijk van het E-peil dat je woning haalt.
Hebben jullie speciale isolatie gekozen? of een richtwaarde voor het E-peil waar je rekening mee gehouden hebt gedurende je bouw?

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 03 april 2013 - 14:17

even ter aanvulling, aangezien je E-peil nu nog niet gekend is zal er nu ook geen rekening mee gehouden worden, ten vroegste vanaf 2014 dus

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#6 Geplaatst 03 april 2013 - 16:08

@ Stijn: ok thanks voor de nuttige uitleg :hoi: