Spring naar inhoud

- - - - -

Al die cursusen

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Sloeberke
Sloeberke
  • 187 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 03 april 2013 - 19:08

Goeie avond,

Kwordt een beetje gek ...
De stapel cursusen die hier liggen verminderd aan geen kanten :trance: :louche:
Het is al 3 dagen inspuitingen en kzit nog steeds op pagina 28 ... :help:
Hmm en da is nog altijd dezelfde cursus inspuitingen ...

De poezels zien het hier ook niet echt zitten, ze liggen er nogal vaak op te slapen :catsleepy :kitty

Heeft iemand gezonde tips om te helpen bij het studeren? :catscratchhead
Heb wel nog 4 weken stage maar ja dan kan ik enkel in de weekends nog studeren.

:NoWhy:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 03 april 2013 - 19:14

Bij mij helpt het om me ergens te zetten waar niets van afleiding is. Geen katten, geen tv, koekjeskast verrrrr weg enzo. Alles is bij mij een reden om rond te gaan lopen en elke keer een kat komt liggen denk ik "pauzeeee", dus ik doe het zo altijd.

Gelukkig nu geen examens, kan ik me al mentaal voorbereiden op volgend schooljaar :p

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#3 Geplaatst 03 april 2013 - 19:18

Op voorhand je pauzes plannen en regelmatig dus een korte pauze inlassen
En bij mij hielp het dat ik altijd buiten studeerde, ook putje winter, er lag sneeuw en t was aan t vriezen maar ik ging altijd buiten gaan zitten onder een afdakje om al bibberend te studeren, de koude hield me alert
Ik vond het ook heel handig om zelf vragen op te maken en aan de hand van die vragen dan de materie in te studeren
Geplaatste afbeelding

Sloeberke
Sloeberke
  • 187 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 03 april 2013 - 19:30

Bekijk berichtEibhlin, op 03 april 2013 - 19:14, zei:

Bij mij helpt het om me ergens te zetten waar niets van afleiding is. Geen katten, geen tv, koekjeskast verrrrr weg enzo. Alles is bij mij een reden om rond te gaan lopen en elke keer een kat komt liggen denk ik "pauzeeee", dus ik doe het zo altijd.

Da zal hier toch wel een beetje moeilijk zijn ...
Men bureau staat in de living, omdat ik da ding nergens anders kwijt kan ...
Nadeel van een appartement natuurlijk! Maar ja ...
De koffie is waarschijnlijk ook nie zo goed, vroeger toen ik stukken jonger was studeerde ik met een volle kan koffie maar kweet niet
of da nu eigenlijk nog een goed idee is ... maandagnacht kon ik er gwn door niet in slaap geraken ... hehe
dus eigenlijk geen goed idee

Shivan
Shivan
  • 610 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 03 april 2013 - 19:38

je kan beter misschien koude dranken drinken om je alert te houden, probeer ook eens met kauwgom in de mond! Schijnt dat je daardoor de dingen
makkelijker onthoudt. En als ik moest studeren.......
Dan kwam t er niet van!
Als ik theorie moet studeren dan hoef ik t enkel 2 a 3 keer door te nemen dan kom ik een heel eind. Daar raak je lui van kan ik vertellen :d

Geplaatste afbeelding

Sloeberke
Sloeberke
  • 187 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 03 april 2013 - 19:50

Bekijk berichtShivan, op 03 april 2013 - 19:38, zei:

Als ik theorie moet studeren dan hoef ik t enkel 2 a 3 keer door te nemen dan kom ik een heel eind. Daar raak je lui van kan ik vertellen :d

Dat ken ik, ik heb nogal een fotografisch geheugen, ik zie meestal de antwoorden zo voor mijn ogen. Ik onthoud heel gemakkelijk waar ik iets heb geschreven of gelezen.
Daarom schrijf ik heel veel tijdens het studeren, als ik da nie zo doe onthoud ik het helemaal niet ...
Als ik het dan enkele keren lees onthoud ik het echt heel lang ... vraag me nu hoe de kleppen van het hart noemen en ik kan ze nog in volgorde opnoemen ...
Tis geleden van in december dak ze heb moeten leren.

Iedereen denkt dat ik slim ben maar eigenlijk is da nie zo het geval, ik onthoud heel gemakkelijk iets wat ze bijvoorbeeld op het bord hebben geschreven.
Het enige probleem dat ik heb is dak gemakkelijk mis van letters ... zoals laatst op de toets,
ADTH is plaats van ACTH (gelukkig heeft ze daarvoor geen punten afgetrokken, ondanks dat ADTH geen hormoon is :jump: )
Ze zal gemerkt hebben dat ik het wel gestudeerd heb maar ja een slapeloze nacht heeft meestal geen postieve gevolgen ...
Nu een kauwgomg ga ik wel eens proberen

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 04 april 2013 - 12:56

Als je voelt dat er niets meer bij kan, neem dan een korte pauze.
Geldt ook voor als je snel afgeleid wordt.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 05 april 2013 - 09:29

ik plande alles, stelde een schema op inclusief pagina's die ik per dag moest zien, zodat ik meerdere "korte" deadlines had voor mezelf om te stellen, elke dag moest ik wel tot een bepaald stuk raken en dan ging alles op het einde in orde komen :) ik plande ook altijd ophet einde nog 1 herhalingsdag in :)
banner