Spring naar inhoud

- - - - -

Wispelturig

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
pookie<3
pookie<3
  • 198 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 04 april 2013 - 20:48

Hellow allemaal, onze pookie is sinds een maandje bij ons. Het is over het algemeen een superlieve jongen :) De eerste tijd was hij heel aanhankelijk maar sinds een paar dagen zoekt hij meer afstand. Nu dacht ik zelf dat dit wel normaal is, dat hij zijn eigen draai en favoriete plaatsjes gevonden heeft en ons niet meer zo nodig heeft om op zijn gemakje te zijn ....
Misschien dat iemand dit kan bevestigen of kan zeggen hoe dit komt ?

Hij kan ook miauwen en aangeven dat hij geaaid wilt worden en als je dan naar hem toegaat loopt hij weg :catscratchhead .
Hij komt roepen aan bed en stopt niet tot je opstaat en dan is het goed .... En het gebeurt ook wel vaker de laatste
tijd dat je hem aait of pakt, geen probleem en een seconde erna bijt hij en spartelt hij dat hij weg wil. Ikzelf denk dat
dit wel normaal kattengedrag zal zijn maar mijn vriend twijfelt hieraan.

Kan iemand met hier wat duidelijk over helpen scheppen ?

PS. Sinds een week ben ik terug aan het werk, kan hij hierdoor "boos" zijn ? Daarvoor was ik bijna de hele dag thuis.
       het gedrag stelde zich hiervoor ook al maar nu nog een beetje meer. Ik hou zo veel van men kleine mannetje en
       zou het erg vinden als ik hem tekort doe !

:anyone:

banner2pookie

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 04 april 2013 - 22:10

Het kan zijn dat hij wat anders doet omdat je terug werken gaat en niet meer heel de tijd bij hem zijt. Katten zijn eigenwijs zou er niet teveel aandacht aan schenken. Laat hem maar gewoon op zijn ritme doen dan komt dat wel goed.
Je kan altijd extra wat speeltijd inlassen 's avonds en belonen met een snoepje als hij zich goed gedraagt en anders een vriendje erbij zoeken.

pookie<3
pookie<3
  • 198 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 05 april 2013 - 15:18

Ik zou echt heel graag een vriendje erbij halen voor hem maar mijn vriend ziet het zo niet zitten :( Overtuigende tips zijn altijd heel welkom ;) !
banner2pookie