Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenren "aankleden"

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
HappySweetyLucky
HappySweetyLucky
  • 184 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 07 april 2013 - 02:12

Normaalgezien kregen de drie poezels voor hun verjaardag een extra petfun maar ze krijgen in de plaats een overdekte kattenren met buitendeur waar ze alle 3 + onze hond en wij zelf veel plezier aan gaan hebben denk ik ( neen , geen verwende poezels).  Heb momenteel prijzen gevraagd voor 3 diep op 5 meter breed, geheel overdekt.
Mijn vragen :
Nu voor de kattenren bezitters is 3 op 5 groot genoeg of als jullie het opnieuw zouden kiezen groter dan ?
Bedoeling is dat er een grote tuintafel met stoelen in komt voor ons zit en poezenligplezier.  
Ligplanken aan de muur.  
Een grote lange boomstam voor hun klouter/krabplezier (zijn er ongeschikte houtsoorten ?????).
Potjes kattegras.  
En aangezien de ren aan de keukendeur komt zou ik graag mijn kruidenhangbakken in de ren hangen voor mijn eigen gebruiksgemak.  Potten met peterselie, bieslook, rozemarijn, salie, tijm, lavas en munt.  
Verder zou er ook lavendula angustifolia in potten buiten en binnenshuis komen.  Zijn er hiervan kruiden/planten gevaarlijk voor de katten ????  Etherische olie van lavendel is gevaarlijk dat weet ik nu maar van die lavendula plant kan ik niets duidelijk vinden..
Buxuspotten komen buiten de ren uit pootjesbereik.  
Ren moet wil ik overdekt dat bij regenweer de ren merendeel drog blijft vooral voor de hond die bang is voor de regen en omdat we duiven rondlopen hebben die anders op de ren gaan zitten en overal ... doen.
Had ook gelezen op het net "plant maar wat je wenst katten blijven eraf"  maar die van mij NIET dus.  Als ik lookolijven durf klaarzetten op het aanrecht is het vechten want Lucky lijkt een knoflookverslaafde te zijn. Onze Happy is razend op verse kruiden, vooral bieslook.  Niet aan te raden dus heb ik gelezen...
In de ren zullen natuurlijk ook vloertegels komen om hun babyvoetjes te behouden (ben dol op hun zachte babypootjes).
Allez, dat is het dan, denk ik.
Ben ik nog iets vergeten ?????
Tips ????
PS : bloemen en planten moet ik uit mijn huis weren want overal knabbelen ze aan, alle 3... Heb enkel orchideeen staan omdat ik gelezen had dat die kat-safe zijn, maar wil wat "anders" in huis halen.
Bedankt alvast

Bewerkt door HappySweetyLucky, 07 april 2013 - 02:36.

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 07 april 2013 - 07:42

Van planten voor binnenshuis heb ik gelezen dat een papyrus katvriendelijk is. Voor de kattenren heb ik ook een vraagje. Waar heb jij prijs gevraagd? Wij zijn ook van plan om een ren (al dan niet overdekt, of een stukje overdekt) te plaatsen. Voor planten in de ren moet je misschien wel rekening houden dat de planten die je er zet winterhard zijn ofwel dat ze naar binnen kunnen in de winter.
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 07 april 2013 - 10:04

Hier zit er ook eentje die aan alles knabbelt, probleem zijn dan natuurlijk direct haar darmpjes ... daarom kan ik ook enkel en alleen orchideeën houden(daar blijft ze af). Hier een orchideehuisje :jump: :p

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 07 april 2013 - 12:08

Je kan altijd een bak zetten met kattengras, look is dacht ik toch giftig voor ze. Als je wat googelt op giftige binnen en buitenplanten vindt je wel een hele lijst.
Hangmandjes aan muur of raster van de ren, krabpaal ofwel ene voor buiten ofwel zien dat hij niet in het nat staat. Je kan ook een dik touw ophangen daar kunnen ze aan opklimmen. Ze gaan veel plezier eraan beleven.

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 07 april 2013 - 12:58

Bekijk berichtcatherine, op 07 april 2013 - 12:08, zei:

Je kan altijd een bak zetten met kattengras, look is dacht ik toch giftig voor ze. Als je wat googelt op giftige binnen en buitenplanten vindt je wel een hele lijst.
Hangmandjes aan muur of raster van de ren, krabpaal ofwel ene voor buiten ofwel zien dat hij niet in het nat staat. Je kan ook een dik touw ophangen daar kunnen ze aan opklimmen. Ze gaan veel plezier eraan beleven.

Hier is zelfs een volledige lijst van giftige planten gepost nog niet zo lang geleden ;)

HappySweetyLucky
HappySweetyLucky
  • 184 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 07 april 2013 - 15:51

Bekijk berichtanja1, op 07 april 2013 - 07:42, zei:

Van planten voor binnenshuis heb ik gelezen dat een papyrus katvriendelijk is. Voor de kattenren heb ik ook een vraagje. Waar heb jij prijs gevraagd? Wij zijn ook van plan om een ren (al dan niet overdekt, of een stukje overdekt) te plaatsen. Voor planten in de ren moet je misschien wel rekening houden dat de planten die je er zet winterhard zijn ofwel dat ze naar binnen kunnen in de winter.

Heb bij 6 firma's prijs gevraagd maar van 1 reactie gekregen. Bij Alles in 1, die is de dag erna al geweest en prijs gegeven ! Plaatsing kan binnen de 3 weken al.  Misschien dat de rest na de vakantie gaat reageren....  Nu moeten we nog eerst het terras betegelen vooraleer de ren kan komen.   Als je interesse hebt zou ik nu prijsvragen, zijn nog beursvoorwaarden.

HappySweetyLucky
HappySweetyLucky
  • 184 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 07 april 2013 - 16:00

Dat dik touw is een goed idee ! Bedankt !
Krabpaal komt er niet in (denk ik), wel een lange boomstam om te krabben en klimmen.  Verder ligplankjes tegen de muur.  Op tafel en de stoelen liggen ze ook graag, dus dat komt in orde.  Ze mogen alleen in de ren als er iemand thuis is, en tot we gaan slapen.  De keukendeur zal dan ook altijd open of op een kier staan dus ze beslissen dan zelf wie buiten of binnen blijft.

Heb de lijst gevonden hier en lavendel staat erbij als niet giftig maar is dat voor ALLE lavendelplanten want er zijn zoveel soorten ??? Ik zou lavendel zetten die ik in de keuken ook mag gebruiken voor koekjes en dergelijke. Kan iemand me dat bevestigen aub ?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 07 april 2013 - 21:36

Ik had vroeger altijd lavendel in mijn tuin staan ze gingen daar zelf niet aan dus denk niet dat het kwaad kan. Hou het in het oog als de pot er staat bv gaan ze eraan friemelen of bijten zet je hem gewoon uit de ren in de tuin.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 08 april 2013 - 15:57

Leuke ideeën!! Ik wil graag foto'tjes zien als het af is :jump:  (foto's van andere die al een kattenren hebben mogen natuurlijk ook altijd)
Mylo Banner

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 08 april 2013 - 16:33

Bekijk berichtmarieke v. Damme, op 07 april 2013 - 10:04, zei:

Hier zit er ook eentje die aan alles knabbelt, probleem zijn dan natuurlijk direct haar darmpjes ... daarom kan ik ook enkel en alleen orchideeën houden(daar blijft ze af). Hier een orchideehuisje :jump: :p

Oooooh hoe zalig!! Bambi mept ertegen tot de bloemen eraf vallen!

HappySweetyLucky
HappySweetyLucky
  • 184 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 15 april 2013 - 01:38

Volgende week komen er nog 2 firma's langs voor een offerte.  Eindelijk !