Spring naar inhoud

- - - - -

vaccinatiebolletje

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 07 april 2013 - 18:14

3weken geleden heb ik Gin moeten een spuitje geven voor Leucose omdat dit nog niet gebeurd was en ik hem toch elk weekend naar buiten neem.
De DA zei toen dat het een tweetal weken zo'n bobbeltje ging blijven omdat het de vaccinatie was die zich moest aanpassen. Ondertussen zijn we bijna 3weken verder, en dat bolletje is er nog steeds.

Ik kan eraan komen, het beweegt en doet blijkbaar ook geen pijn anders had ik allang dood geweest denk ik... Nu je ziet het natuurlijk bij Gin omdat ie geen haar heeft, maar heeft iemand hier nog ervaring mee ? Binnen twee weken krijgt hij opnieuw een spuitje leucose...

Liefdevolle pootjes van Gin*, Latté en Lou

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 07 april 2013 - 19:27

Awel, nu je het zegt! Snoes is ook pas naar de DA geweest en heeft haar leucose inenting gehad (hier krijgen zet dat maar 1x ??).
Ik had dit nog nooit gevoeld bij een kat hier, terwijl ze allemaal deze inenting krijgen.

Het is inderdaad een serieuze bol die beweegt. Van de ene op de andere dag verdwenen. Wij zijn +/- 2 weken geleden geweest en vandaag voel ik niets meer, terwijl er gisteren nog een serieuze bol zat!

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 07 april 2013 - 19:38

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 07 april 2013 - 19:27, zei:

Awel, nu je het zegt! Snoes is ook pas naar de DA geweest en heeft haar leucose inenting gehad (hier krijgen zet dat maar 1x ??).
Ik had dit nog nooit gevoeld bij een kat hier, terwijl ze allemaal deze inenting krijgen.

Het is inderdaad een serieuze bol die beweegt. Van de ene op de andere dag verdwenen. Wij zijn +/- 2 weken geleden geweest en vandaag voel ik niets meer, terwijl er gisteren nog een serieuze bol zat!

Ja hij had bij de eerste inenting geen leucose gehad, daarom 2x.. Ah oke, dus ik hoef mij dan geen zorgen te maken eigelijk ?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 07 april 2013 - 20:35

Bekijk berichtKimporters, op 07 april 2013 - 19:38, zei:

Ja hij had bij de eerste inenting geen leucose gehad, daarom 2x.. Ah oke, dus ik hoef mij dan geen zorgen te maken eigelijk ?

Goh, dat weet ik niet he :-). Hier is het bolletje van de ene op de andere dag verdwenen.
De ene dag zat het meer rechts, de andere dag meer links. Echt gek! En was een echte bol!

Zoals gezegd, hier nog nooit bij een kat gevoeld. Bij geen van 5 (ook bij Snoes nog niet eerder). Ook niet bij Rosje.
Maar deze keer wel.

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 07 april 2013 - 20:41

Ja ik heb al gebeld naar die DA en die zei dat ik enkel moest ongerust zijn als het groter werd...
Maar toch, als dat binnen 2weken nog zo is bij de volgende enting, dan ga ik bij een andere DA.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 07 april 2013 - 21:10

Bekijk berichtKimporters, op 07 april 2013 - 20:41, zei:

Ja ik heb al gebeld naar die DA en die zei dat ik enkel moest ongerust zijn als het groter werd...
Maar toch, als dat binnen 2weken nog zo is bij de volgende enting, dan ga ik bij een andere DA.

Denk dat de DA in kwestie er niets aan kan doen hoor. Een leucose enting is nu éénmaal een minder fijne enting.
Maar de voordelen wegen (voor mij) nu éénmaal zwaarder tov de nadelen. Al mijn poezen komen buiten en hier zitten wel wat andere katten.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#7 Geplaatst 07 april 2013 - 21:12

Hier heb ik dat ook al gemerkt bij de katjes dat ze dit hebben na een inenting, en dit is dikwijls nog langere tijd aanwezig. Dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor ;)

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 09 april 2013 - 17:42

Normaal gezien geef ik de katten hier nooit leucose inenting ben ertegen omdat de katten niet in aanraking komen met andere katten en niet buiten lopen.
met een kitten uit een vorig nestje heb ik ook een inenting laten geven tegen leucose omdat de nieuwe eigenaar dat vroeg.  De DA die de inenting geplaatst heeft, heeft toen gezegd dat dit wel een aantal weken een bolletje kon geven maar bij Jane was dat al weg na 1 week.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie