Spring naar inhoud

- - - - -

Waarom buitenlopen

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#1 Geplaatst 13 augustus 2009 - 10:08

Vraag aan alle kattenbezitters  

AMSTERDAM -   Ik heb een vraag aan alle katteneigenaren: Waarom laat u uw kat buiten  rondlopen zonder dat u deze in het oog houdt? Het is een simpele vraag maar  ik heb nog nooit goede argumenten gehoord.  

[URL="javascript:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00607/dierenthuis_jpg_607090d.jpg","%20","null%20",200,133);"] Geplaatste afbeelding [/URL]  

Ik kom erop omdat bij mij in de buurt diverse katten lekker vrij rondstruinen.  Leuk gezicht hoor, maar er wonen ook veel mensen met een hond. Die eigenaren  zijn verplicht om hun hond aan de lijn te houden, de poep op te ruimen etc.  Terwijl elke kat kan doen en laten wat ze wil, want er is geen regelgeving.  Nu ben ik een kattenmens, zeker geen hondenliefhebber. Maar mijn tuin is zo  ingericht dat mijn katten er niet uit kunnen. Zo weet ik altijd waar ze zijn  en hoef ik niet bang te zijn dat ze worden doodgereden of vergiftigd of  ruzie krijgen met een hond. Ik snap gewoon de mensen niet die hun kat zomaar  over straat laten wandelen zonder enig toezicht. Wie kan mij dit uitleggen?  
  En kom niet met het verhaal: "Katten moeten nu eenmaal vrij naar buiten  kunnen." Want dan kunnen we net zo goed ook alle honden lekker los  laten rondlopen, die willen dat net zo graag.  
  Mevr. v.d. Weteringen, Schiedam

bron

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 13 augustus 2009 - 10:16

De discussie over het binnen of buiten laten van katten wordt hieral gevoerd. Misschien kan er dan ook best in dat topic verder over gepraat worden? :onzeker:

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#3 Geplaatst 13 augustus 2009 - 10:24

Dit is een krantenartikel!

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 13 augustus 2009 - 10:43

Het topic blijft open voor reacties hoor, maar mijn reactie was vooral bedoeld om te voorkomen dat hier dezelfde discussie gevoerd zou gaan worden als in het topic dat onder de rubriek "polls" al geopend is geweest. ;)
Geplaatste afbeelding