Spring naar inhoud

- - - - -

karakter Britse korthaar

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 08 april 2013 - 11:26

Hallo iedereen,

Ik zit hier achter mijn pc en Nanou is nergens te bespeuren ..... Mevrouwke is naar boven getrokken en ligt dus op mijn bed te snurken :)
Ik die graag een zeer aanhankelijke poes gewild had komt bedrogen uit en mijn Nanouke blijkt een karakterkat te zijn en een ietwat afsantdelijk. Nu vroeg ik mij af als dat in de karaktertrekken ligt van een Britse korthaar of eerder een siamees. (Mij is verteld dat ze een kruising is van 2 siamezen, maar op het zicht denk ik eerder siamees+britse korthaar)

Voor de mensen die Britse kortharen hebben, ondervinden jullie dit ook dat ze eerder eigenwijs zijn en graag op zichzelf zonder al te veel poespas rond hen?
Aanhankelijk zijn als 'zij' dat willen en staat het niet aan dan een klauwke van 'laat mij met rust'. Zij ziet mij graag op haar manier :)

Maar zeker niet mee inzitten ik heb haar in mijn hart gesloten hoor :loveshower:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 08 april 2013 - 11:43

Waarom denk je dat ze een kruising is tussen een britskorthaar en een siamees. Als de fokkers zeggen dat ze uit  2 Siamezen komt.

Karakter komt van 2 ouder dieren.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#3 Geplaatst 08 april 2013 - 11:44

Nelle is een een heel eigenwijze dame maar wel eentje die enorm veel aandacht vraagt.

Dus, als ik zin heb in te knuffelen met haar en Nelle niet, dan heb ik gewoon pech :)

Ze kan dicht tegen me aankruipen in de zetel, op mijn schootje komen zitten als ik achter de pc zit. Aan tafel neemt ze dikwijls plaats op een stoel die nog vrij is. (ze hoopt steeds iets mee te kunnen smullen, wat haar meestal ook wel lukt als ze ons zo lief zit aan te kijken ;) ) . Ze is enorm graag bij me en slaapt snachts ook bij me op bed.
Maar ....   enkel dus als ze dat zelf wil, en gelukkig wil ze dat wel vrij veel hihi

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 08 april 2013 - 12:01

Mijn Baloe is ook siamees en is ook eigenwijs,lief maar bepaald ook zelf wanneer er geknuffeld word :)
Ook gekocht met het gedacht voor te knuffelen idem voor onze Gizmo ragdoll die bepaald ook zelf zijn knuffelmomenten.
En hoe minder ik probeer te knuffelen hoe meer ze uit hun eigen even komen knuffelen maar ik mag ze niet vast nemen in mijn armen dat niet.:(
Komt misschien met de tijd ,wie weet!
:x

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 08 april 2013 - 12:23

Mijn britje Spoontje is altijd in mijn buurt. Ofwel ligt hij aan mijn voeten, naast mij, op mij, bij de pc... ben ik in de badkamer is hij er ook. :love3:
Hij heeft niet graag om zelf opgepakt te worden.
De Pumbaa (abessijn) is wel eigenwijs en koppig (misschien heeft hij dat van het baasje O:) ), hij bepaald zelf wanneer hij zin heeft.
Hij is echt geen schootkat
Maar als hij zin heeft om te knuffelen, is hij om te smelten :love: :love:  dan krijg ik de volle lading :)

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 08 april 2013 - 12:24

Karakter van een brits korthaar is verschillend en karakter is ook wel erfelijk van de ouder dieren en als ze open zijn is het ook weer een groot verschil vind ik.

Karakter van mijn britjes zijn.

Chanel (oma): heel lief, plagen,  geen knuffelpoes, alhoewel ze toch de laatste maanden toch wel wat knuffelmomenten krijgt, luistert heel  goed, karaktervol poesje.
Chiana (dochter van Chanel): Zeer karaktervol lief gevoelig poesje, plagen, eigenwijs, zij knuffelt wel heel erg maar wel wanneer zij zin heeft, ze ligt bijna elke nacht heel de nacht in mijn armen, in de zetel voor de tv ook regelmatig maar ze kan ook haar kuur hebben en als je ze dan opneemt dan durft ze blazen en grommen :lachen: 5 min later staat ze bij mij voor haar portie knuffels :lachen:  maar daarom hou ik zoveel van haar, zoveel pit en karakter.
Twilight (kleindochter van Chanel en dochter van Chiana): Is geen knuffelpoesje maar ligt wel op mij, zeer speels, plagen (zit echt in de familie :lachen: )

Borretje (geen familie):  Hij is dan ook een kater, die zijn vele zachter van karakter, tegenover mijn open poesjes dan :) hij is lief, zacht, lui :lachen: maar ook speels, hij knuffelt niet zo uit zijn eigen maar hij ligt wel bij ons en als we er zelf heen gaan en hij blijft ter plekke liggen dan knuffelt hij wel, eigenlijk al mijn katten, altijd stompjes, ronken of zelfs likjes.

Als ik dan de verhalen hoor van de nakomelingen zijn ze allemaal heel lief, zeer aanhankelijk en knuffel katten, dus ik denk eerder dat het bij mijn katjes ook een beetje ligt doordat ze open zijn, die hormonen he. O:)

Mijn siamees is totaal geen knuffel maar ze is er wel overal bij, houd heel veel van aandacht, vooral dan van spelen en ligt ook altijd bij ons.

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 08 april 2013 - 12:33

Bekijk berichtSolotje, op 08 april 2013 - 12:24, zei:

Karakter van een brits korthaar is verschillend en karakter is ook wel erfelijk van de ouder dieren en als ze open zijn is het ook weer een groot verschil vind ik.

Karakter van mijn britjes zijn.

Chanel (oma): heel lief, plagen,  geen knuffelpoes, alhoewel ze toch de laatste maanden toch wel wat knuffelmomenten krijgt, luistert heel  goed, karaktervol poesje.
Chiana (dochter van Chanel): Zeer karaktervol lief gevoelig poesje, plagen, eigenwijs, zij knuffelt wel heel erg maar wel wanneer zij zin heeft, ze ligt bijna elke nacht heel de nacht in mijn armen, in de zetel voor de tv ook regelmatig maar ze kan ook haar kuur hebben en als je ze dan opneemt dan durft ze blazen en grommen :lachen: 5 min later staat ze bij mij voor haar portie knuffels :lachen:  maar daarom hou ik zoveel van haar, zoveel pit en karakter.
Twilight (kleindochter van Chanel en dochter van Chiana): Is geen knuffelpoesje maar ligt wel op mij, zeer speels, plagen (zit echt in de familie :lachen: )
Als ik dan de verhalen hoor van de nakomelingen zijn ze allemaal heel lief, zeer aanhankelijk en knuffel katten, dus ik denk eerder dat het bij mijn katjes ook een beetje ligt doordat ze open zijn, die hormonen he. O:)

Ja dat plagen en pesten heeft hij ook :louche:  ook eten stelen, broodzakken openscheuren :d

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 08 april 2013 - 12:34

Hihi zo moeten ze ook zijn vind ik :x: allemaal dankzij ons Chanelleke :hart: :hart: :hart:

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 08 april 2013 - 12:36

Bekijk berichtSolotje, op 08 april 2013 - 12:34, zei:

Hihi zo moeten ze ook zijn vind ik :x: allemaal dankzij ons Chanelleke :hart: :hart: :hart:

Ja je kan er niet boos op zijn hé :love2: :love2:

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 08 april 2013 - 12:53

Nee meer belonen met temptations :lachen: zo heb ik dat geleerd bij die van mij :lachen:

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 08 april 2013 - 13:01

Bekijk berichtjubikelcats, op 08 april 2013 - 11:43, zei:

Waarom denk je dat ze een kruising is tussen een britskorthaar en een siamees. Als de fokkers zeggen dat ze uit  2 Siamezen komt.

Karakter komt van 2 ouder dieren.

Omdat de persoon in kwestie van  wie ik ze kocht(via internet, domme stoot van mijzelf, ik geef toe :Ooops: , jullie waren voor mij totaaaal onbekend, intussen wel al heel wat wijzer geworden dankzij jullie ;)), vertelde dat zij de kruising was van een klassieke siamees met een moderne siamees (god wist wat dat bekende, maar ik was verkocht aan dat snoetje  :trance: )
Maar als ik haar kopke zo bekijk heeft ze meer weg van een korthaar, maar haar lichaampje is klein en fijntig als een siamees ;)
Dus vandaar Jubelcats ;)

intussen thanks voor jullie reacties al , ik blijf lezen :rub:

Féline
Féline
  • 1.922 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 08 april 2013 - 13:10

Nelson, mijn Britse Korthaar is een lieve sloeber. Hij is een echte mensenvriend en komt bij iedereen eens goeiedag zeggen.Kortom hij is een sociale, stoere ouwe vent (hij wordt 16 in het najaar)

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 08 april 2013 - 13:30

Bekijk berichtFéline, op 08 april 2013 - 13:10, zei:

Nelson, mijn Britse Korthaar is een lieve sloeber. Hij is een echte mensenvriend en komt bij iedereen eens goeiedag zeggen.Kortom hij is een sociale, stoere ouwe vent (hij wordt 16 in het najaar)
oeie dan moet ik nog lang wachten :jump: :p

Féline
Féline
  • 1.922 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 08 april 2013 - 13:37

Mah nee gij , Nelson was al zo vanaf dat hij bij mij kwam, da's gewoon ne sociale sloeber, hij is al 15,5 jaar een knuffelbeer

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 08 april 2013 - 14:16

Onze Loki (Bengaal) is sinds Maxie er niet meer is volledig aan mij gehecht. Ik mag niet in de zetel liggen of hij is er al. En hij komt niet zozeer voor 1 knuffel, neenee meneer komt echt aandringen in de nek, kusjes geven, praten en als je niets doet begint hij dan maar wat in je poep te bijten of in de voeten.
Ik dacht dat Bengalen helemaal niet aanhankelijk waren, maar Loki de Poki dus niet, hij is een echt mamakindje. Zelf als ik aan de achterdeur een sigaret durf roken, staat hij daar te jammeren dat ik terug naar binnen moet. Rara monsters heb ik.