Spring naar inhoud

- - - - -

Dan brengen we zelf maar de lente in huis!

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 09 april 2013 - 16:14

Aangezien we op onze honger moeten blijven zitten door het aangename winterweer, heb ik vandaag de eerste bloempotjes terug gevuld en er al in gezaaid. Hier zouden verschillende mooie tuinbloemen moeten uitkomen :)

De reden dat ik ze nu ook al binnen zet is omdat ik met de leerlingen voor techniek/tuinbouw een hoofdstuk zie over planten en bloemen en als praktische kant van de les mogen ze hun eigen potje opfleuren met leuke kleurtjes en ook bloempjes in zaaien.

905388_10200882504287965_1194448734_o.jpg

Verder deze week ga ik al eens proberen om ons terras onder handen te nemen.

Wie van jullie is ook al volop bezig in de tuin of op het terras?
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 09 april 2013 - 16:24

goh gisteren wat dingen in de tuin afgesneden en een overzicht gehadd van wat begint te schieten en niet.... we hebben ook compost op het gras gestrooid.... heb een nieuwe vierkante plantenbak meegebracht om de tuinkruiden in te zetten de andere was deze winter in stukken gesprongen.... tym, peterselie, rozemarijn meegebracht.... ook 10 plantjes pineberry's (witte aardbeien met rode zaadjes en ananassmaak) meegebracht.... en twee potten narcissen voor de tuin om toch nu al wat kleur te hebben .. maar ik zie weliswaar wat later dan anders dat alles toch begint uit te lopen en als we enkele dagen zachter weer zullen hebben de tuin toch zeer vlug zal veranderen.... de rest is beetje afwachten of er nog iets uitschiet van de chinese waaierpalm want die heeft droge bladeren.... en de ornagerie potten strakjes buiten zetten die staan nu in de garage citroenboom, mandarijn, banaanplant, egyptische plant, lotus en nog wat ...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 09 april 2013 - 16:48

Gisteren gras afgereden, kale plekken behandeld en herin gezaaid en goed bemest. De regen was welkom vandaag zodat de mest korrels hun werk konden doen.
Binnen een goeie week verticuteren en naar genk gaan om de bloemen en planten voor de bakken te halen. Zelf zaaien doe ik niet meer ik ga ze halen in het tuincentrum voor wat jaarlingen nu kosten kan je niet sukkelen.

cindydw73
cindydw73
  • 47 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 09 april 2013 - 17:04

Hier net hetzelfde...
gras afgedaan, planten bijgesneden, extra meststof gestrooid.  
Later deze week extra bloempjes planten.  Onze pa gaat die meestal halen, dus dat blijft een verrassing :)
Ik wil wel extra pepertjes.  mmm... ik lust die zo graag, sla en dergelijke haal ik bij mijn ouders uit de tuin.
En hopelijk wanneer het deze week nog mooi wordt, het terras een goede beurt geven.
Ik denk dat we allemaal echt snakken naar wat zonnestralen.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#5 Geplaatst 09 april 2013 - 18:31

Ik heb een mini serre daar staat al 2 weken sla in ;)
Geplaatste afbeelding

icebabe
icebabe
  • 299 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 09 april 2013 - 23:25

Ik ben ook aan het denken voor een mini-serre aan te schaffen.Is dat duur?ik heb geen idee.

Bewerkt door hilleke, 10 april 2013 - 09:38.
Reden van bewerken: onnodige tekst weggehaald

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 11 april 2013 - 10:16

Bekijk berichticebabe, op 09 april 2013 - 23:25, zei:

Ik ben ook aan het denken voor een mini-serre aan te schaffen.Is dat duur?ik heb geen idee.

Goh hangt er vanaf hoe groot je deze graag wilt hé.
Op deze website vind je verschillend soorten serre's, van plastieken tot glazen

http://www.tuinadvie...riek.php?rid=20

De eerste groene sprietjes komen al boven! Joepie ;)
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |