Spring naar inhoud

- - - - -

Gezocht: leuk thema om de kittens een naam te geven

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 09 april 2013 - 17:41

Hier word rond 10 mei een 1ste nestje verwacht. Ik ben op zoek naar een leuk thema om de kittens een naam te geven.
Alle suggesties zijn welkom.
Wij dachten bvb aan goden en godinnen  , Egyptische koningen :king: :queen: maar het probleem is hier dat veel namen bijna niet uit te spreken zijn.

Daarnaast vraag ik me af of de naam die jullie aan de kittens geven ook effectief de roepnaam moet zijn? :catscratchhead
Wij zouden hier een speciale naam kiezen voor de stamboom en de roepnaam laten kiezen door de koper. Of word dit normaal anders gedaan?
Als de kat van huis is dansen de muizen op tafel. Als mama van huis is dansen de poezen...

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 09 april 2013 - 18:28

Hier hebben Inti en Juno ook namen van goden. Inti is de zonnegod (is wel een meisje, maar ja ik vond die naam mooi) en Juno is een maangoddin.
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 09 april 2013 - 19:12

Bekijk berichtanja1, op 09 april 2013 - 18:28, zei:

Hier hebben Inti en Juno ook namen van goden. Inti is de zonnegod (is wel een meisje, maar ja ik vond die naam mooi) en Juno is een maangoddin.

Deze vind ik echt ook wel tof zeg. :thumb:
Kort maar krachtig daar houden we wel van. Deze worden zeker op ons lijstje gezet. :eDance:
Ja Inti zou ik nu ook wel voor beide gebruiken.

Bewerkt door Ozy, 09 april 2013 - 19:13.

Als de kat van huis is dansen de muizen op tafel. Als mama van huis is dansen de poezen...

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 09 april 2013 - 19:25

Goh, met namen van goden en godinnen kan je vele kanten uit hoor.

Het hangt er natuurlijk ook al vanaf welk "pantheon" je kiest. Zo heb je de Griekse (vb: Hera, Zeus, Gaia,...) Romeinse (Mars, Diana, Bellona,...) Keltische (Nuada, Anu, Bran,...) Noorse (Odin, Thor, Freya,...) en nog zoveel andere.
De egyptische zelf zijn met zoveel dat je er wel namen voor verschillende nestjes kan vinden.

Ik vind het een interessant thema waarmee je zoveel kanten uit kan, dus ik zou daar zeker voor gaan.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 10 april 2013 - 08:20

Ons eerste nestje was ook het- god/godin nestje :) Ik heb voor deze gekozen: Aphrodité (haar roepnam is aphro geworden, vind ik wel leuk) Ariadné & Amore ( ze zijn thuis Ary & Amy) , Artemis, en dan Ares voor ons katertje :) ik ben nu al aant zoeken voor onze F nestje voor in de zomer/september :)

Veel succes!

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#6 Geplaatst 10 april 2013 - 12:04

Waar is de inspiratie. Ik heb lang van te voren al het thema waar ik een nest de namen van wil geven. Een soms komt het zo uit dat het thema opschuift. Omdat het op dat moment niet past.
Namen zijnzo eigen. Ik zal ook nooit voor een ander een naam aangeven.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 10 april 2013 - 12:19

En lang leve google :lol2:  je zal daar heus wel wat vinden. ;)

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#8 Geplaatst 10 april 2013 - 13:24

We verwachten blijkbaar ongeveer gelijktijdig een nestje. Leuk ;)

Ik ga niet met thema's werken, ik neem gewoon namen die ik zelf ontzettend leuk vindt, en die bij onze catterynaam passen.

Ozy
Ozy
  • 1.168 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 10 april 2013 - 15:36

Bekijk berichthilleke, op 10 april 2013 - 13:24, zei:

We verwachten blijkbaar ongeveer gelijktijdig een nestje. Leuk ;)

Ik ga niet met thema's werken, ik neem gewoon namen die ik zelf ontzettend leuk vindt, en die bij onze catterynaam passen.

Ja leuk he en voor spannend. Het is voor jouw toch ook een eerste nestje?

Bekijk berichtSolotje, op 10 april 2013 - 12:19, zei:

En lang leve google :lol2:  je zal daar heus wel wat vinden. ;)
Google? Vind ik zoveel dat ik het niet meer weet :wall:

Bekijk berichtjubikelcats, op 10 april 2013 - 12:04, zei:

Waar is de inspiratie. Ik heb lang van te voren al het thema waar ik een nest de namen van wil geven. Een soms komt het zo uit dat het thema opschuift. Omdat het op dat moment niet past.
Namen zijnzo eigen. Ik zal ook nooit voor een ander een naam aangeven.

Het word hier wellicht maar eenmalig een nestje hoor. En het is ook het allereerste nestje hier bij ons. Dus voor de namen heb ik gewacht tot ik zeker was van de zwangerschap.

Bekijk berichtBestCoonsEver, op 10 april 2013 - 08:20, zei:

Ons eerste nestje was ook het- god/godin nestje :) Ik heb voor deze gekozen: Aphrodité (haar roepnam is aphro geworden, vind ik wel leuk) Ariadné & Amore ( ze zijn thuis Ary & Amy) , Artemis, en dan Ares voor ons katertje :) ik ben nu al aant zoeken voor onze F nestje voor in de zomer/september :)

Veel succes!

Mooie namen ook zeg. Die neem ik mee op mijn lijstje. Ik ga hier denk ik gewoon voor een thema gaan. Het moet absoluut niet met een bepaalde beginletter zijn.