Spring naar inhoud

- - - - -

Veranderen voeding na sterilisatie?

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 10 april 2013 - 10:04

Hallo allemaal,

opnieuw een beginnersvraag. Pixie werd gisteren gesteriliseerd, ze lijkt ondertussen prima in orde (na vannacht te hebben overgegeven). Ik heb de indruk dat ze 'veel' korrels eet momenteel (Canin voor kitten), maar dat lijkt me niet abnormaal na gisteren niet te hebben gegeten. Ik heb nog redelijk wat kitten voeding staan, maar lees nu hier en daar dat je na sterilisatie best overschakelt naar volwassen voeding (voor gesteriliseerde katten bijvoorbeeld).. Ik weet dat de risico's op verdikken/te dik worden groter zijn na de ingreep, maar tegelijk dient een kitten <1jaar toch voldoende energie binnen te krijgen, vandaar het kittenvoer..?

Hoe pakken jullie dat aan?

Alvast bedankt!

De onderstroom die niemand ziet, bepaalt de richting in elk gebied.

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 10 april 2013 - 12:58

ik niet direct de noodzaak om direct na de operatie over te schakelen, zeker als ze nog een actief kitten is

je mag gerust kittenvoer verder geven als er niet direct noodzaak is dat ze moet afvallen
ik zie het eerder als een commerciƫle zet om je ander voer te doen bijkopen

en wil je in "de toekomst" overschakelen doe je dat t beste met het kittenvoer te mengen met het voer voor gesteriliseerde katten, en zo steeds de hoeveelheid van het nieuwe voer op te drijven, tot ze zonder het zelf te beseffen overgeschakeld zijn

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 10 april 2013 - 14:26

Hoe oud is ze? Ik schakelde altijd pas rond 8 maanden Ć  1j over op volwassen voer. Wel eerst mengen met kittenvoer tot er alleen nog maar volwassen voer overblijft. Laat ze nog maar wat kittenvoer eten om aan te sterken kan geen kwaad.

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 11 april 2013 - 19:04

ik ben het kittenvoer dat ik nog had staan ook aan het mengen met adult, zodat deze toch ook nog opraakt,
(nu nog een kilo of 3 en tis op)

Had een paar maand voor de sterilisatie 2 x 10 kg kittenvoer bij zooplus aangekocht .... :doh:
en deze door verkopen ging niet echt aangezien ik het meeste al had gemengd met het adultvoer  :wall:
maar zo gaat het ook he :)