Spring naar inhoud

- - - - -

Dahlia: diarree & overgeven blijft.... upd: tot nu toe alles in orde :-)

• Log in om te reageren
211 reacties op dit onderwerp
Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 10 april 2013 - 11:12

Vorige week had ik een topic geopend omdat Dahlia plots ziek was geworden, we zijn meteen naar de DA geweest en daar heeft ze inspuitingen gekregen en hebben ze bloed getrokken... Daarna was ze weer beter en weer speels...

Nu is ze opnieuw ziek geworden, opnieuw hoge koorts... Ze had ook opeens een dikke bol vanboven aan haar poot, waarschijnlijk een reactie op een inenting... Ze weigert te eten en is heel lusteloos...

In haar bloed hadden ze gezien dat ze reacties heeft gedaan op het FIP virus, dus ze vermoeden dat het misschien ook om FIP kan gaan :(

De DA zei dat we nu moesten afwachten, ze heeft opnieuw antibiotica gehad en nu moeten we afwachten... of ze weer begint te eten... of haar koorts zakt...

Pff, ik heb hier al zoveel gelezen over die rottige ziekte FIP en ik heb echt bang nu, ik ben helemaal de kluts kwijt... Kunnen wij nu nog iets doen? Zijn er extra onderzoeken die we kunnen doen? Hoe gaan we weten of het FIP is?

pfff wij mogen precies nooit eens "geluk" hebben met onze poezen, wij hebben er al zoveel moeten afgeven en elke keer doet het zo'n pijn, ik ben niet klaar om mijn meisje te laten gaan :(

Bewerkt door Liz, 20 mei 2013 - 10:32.

banner

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#2 Geplaatst 10 april 2013 - 11:20

Ocharme Liz zo erg om dit weer te lezen,ik ken niks van die vreselijke ziekte, maar hier ga je wel de nodige uitleg krijgen.

We duimen voor jou lieve Dahlia dat ze nog lang bij jullie mag zijn

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 10 april 2013 - 11:23

Ooh nee :(  maar waarom denken ze aan fip?

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 10 april 2013 - 11:25

omdat er heel verhoogde waarden zijn van die "titer" ofzo iets, dus reacties op dat coronavirus... en omdat ze weigert te eten, steeds terug hoge koorts maakt, nu ook reacties had op die inentingen, dat ze enkel eventjes lijkt op te kikkeren, maar dan weer de dieperik in stuitert, dus geen echte aanleiding ook niet voor waarom ze ziek zou zijn, pfff.. ik weet het ook allemaal niet...
banner

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 10 april 2013 - 11:27

Oh nee :( Ik hoop echt dat het iets anders is...
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 10 april 2013 - 11:27

Pffft... echt rot :( ik wens je veel moed en sterkte Lizzy :hug:
Ik ga duimen dat het geen fip is, dat verdient Dahlia niet!

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 10 april 2013 - 11:32

Ai neen :cry:
Dat klinkt helemaal niet goed... Ik hoop toch op beter nieuws dan dit. Arme Dahlia, en arme jij...

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#8 Geplaatst 10 april 2013 - 11:36

Oei, Liz,
Ik ken er ook niets van, maar wil jou en je familie bij deze ontzetend veel sterkte toewensen en ik hoop dat ze er terug bovenop komt :hug:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#9 Geplaatst 10 april 2013 - 11:39

:hug: :hug: :hug: Vind ik heel erg om te lezen :( Ik hoop dat ze ernaast zitten!!!

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 10 april 2013 - 12:01

Hey,

Ik zal hier een beetje hetzelfde zetten als in mijn mailtje naar jou Liz, zodat de mensen ook kunnen lezen wat ik erover zeg hé :hug

FIP heeft altijd een slechte uitkomst !
Verdenken ze haar van droge FIP of natte FIP.
Natte FIP zou snel gaan(en bij Dahlia is dit dus niet bepaald het geval) en is gemakkelijk te diagnosteren. Men kan dit vaststellen door (geel)vocht in de buik en dergelijke dmv echo's enzo, of door het uit de buik te trekken.
Droge FIP kan je hellaas niet echt vaststellen. Men kan enkel afgaan op waarschijnlijkheden en dus een groot vermoeden hebben. Een kat die niet eet, sterk afvalt(tot graatmager) en andere gevolgen gaat bijkrijgen daar durft men te denken aan FIP. Een "FIP" titter kan idd wijzen op FIP maar het hoeft zo niet te zijn. Het is eigenlijk een foute benaming en noemt CORONATITTER. Het coronavirus zelf is NIET dodelijk. Maar men heeft ontdekt dat een verhoogte titter evt KAN wijzen op FIP. Het kan ook gewoon zijn dat je kat op dat moment in aanraking is geweest met het coronavirus en hierdoor hoger tittert. Echter, men moet een kat niet te snel laten inslapen als een DA nog maar DENKT aan FIP ! Hier zijn wel meer zekerheden over nodig. Sommige da's zijn nog al snel met een spuitje...

Mijn Kara (BLH) at plots niet meer en viel serieus af, ze was graatmager tot op bot(paar weken na verhuis naar mij), was magerder dan ze kwam. Ze weigerde elk voer,plaste niet meer op de bak, plaste soms op de grond, koorts enz...2verschillende da's geweest -> FIP verdacht. 2e da heeft haar bloed genomen terwijl de eerste DA voor zekerheid haar op een AB had gezet voor moet het wat anders zijn (omdat ik dit zo wilde). Uitslag bloed was idd dat ze met een ontsteking kampte maar niet direct FIP verdacht was.
Ze is er doorgekomen, dankzij de eerste DA die OPTIJD de antibuotica starte (ik geloof dat het Synulox was !!).
Als dat niet gebeurd was en ik moest toen na de uitslagen nog beginnen met de AB was ik haar kwijt aan wat anders dan FIP, dan was ik te laat gekomen met de AB. MAW, het hoeft dus niet altijd FIP te zijn, maar soms vind men ook niet exact wat het is (Dat zeiden de dierenartsen letterlijk, we weten echt niet wat het is bij Kara...)en is het gemakkelijk om het beestje een naam te geven, FIP.
Welke AB krijgt Dahlia nu? Ik zou dit echt wel serieus doseren en niet gwn spuitje van de DA en 3dagen verder kijken. Zoals in PM zou ik dan maar Synulox proberen en dubbel doseren.
Ik zou daar echt mee starten vandaag nog.
Alsook dwangvoeren met porta 21(malen) gemengd met Royal canin kittenmelk of KMR.
Bij Kara moest ik haar erg forceren(en de helft komt er weer uit) om dit in de mond te krijgen(ver op de tond leggen met de vinger), zelfs drinken moest ik erin spuiten en spuwde ze weer half uit. Het was echt een strijd...Maar mocht ik dat niet gedaan hebben in combo met die Ab dan was ik haar kwijt en was het sowieso FIP geweest volgens de eerste DA ;)

Baadt het niet dan schaadt het niet, want van echte FIP verlies je altijd.

Dat is toch nog iets van hoop dat we hebben hé met dit slechte nieuws :(
Het bloed, is dit getrokken voor haar opname bij de DA of na?
Zijn er bepaalde momenten van stress geweest voor Dahlia?( buiten dat ze natuurlijk 3 verschillende baasjes gehad heeft en verhuisd is ed(grote stress -> ik, de vorige eigenaar en nu jullie). Er zijn zovele mogelijke oorzaken voor FIP hé, zwak immuun(bv een kat die ziek is kan ook sneller FIP krijgen, of een katje die een laag immuun heeft) - stress... Nuja, dat is gissen hoor, als het werkelijk om FIP gaat ! Mogelijk is er ook een hoge coronabesmetting thuis en heeft dit Dahlia de das om gedaan met dat ze wat zwakjes(ziekjes) was? Ik ben maar aan het gissen.
Ik duim hier volop dat het geen FIP is, ik wordt echt ziek als ik de benaming nog maar lees !!!

Stop met die AB inentingen van de DA(als een poezel dat hier eens kreeg mocht ik de dag erna starten met pilletjes AB) en geef 2x per dag synulox dubbele dosis, daar zou ik me veel geruster bij voelen. + dat het minder stress is voor haar dan elke keer naar de DA of de DA bij jullie, die kan nou toch niet meer doen. Dat is mijn mening hé... ;)

Kaarsje branden en hopen dat alles weer goed komt. Hou je me ook persoonlijk op de hoogte via PM aub ?

Heeeeeel veel aaitjes voor Dahliatje ! :rub: en een knuffel voor jullie :hug:

Bewerkt door Serenity, 10 april 2013 - 12:05.

Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 10 april 2013 - 12:08

Echte stresssituaties heeft ze niet gekend, behalve de verhuis dan... ze is nu toch al een jaartje bij ons denk ik...

we hopen natuurlijk ook dat het geen FIP is, maar de DA waarschuwde ons er gewoon al voor... Liever open kaart spelen, dan doen alsof er niets aan de hand is... Inslapen is zeker nog niet het eerste op ons lijstje, we gaan alles proberen om haar erdoor te krijgen natuurlijk, maar ik heb alleen wel bang dat ze pijn heeft en dat we haar dan gaan laten afzien ofzo :(

het bloed is getrokken vorige week bij haar opname... dus 1 dag nadat ze plots ziek was geworden 's avonds met overgeven en diarree... de DA is ook antibiotica gestart nu...

Ik weet niet of er coronabesmetting zou kunnen zijn, ze komt enkel in contact met Lola en Floor en ik weet niet of zij dat virus hebben...

Ik weet niet welke antibiotica ze heeft gekregen bij de DA, maar ik durf ook niet zelf met antibiotica beginnen... ik ken daar niets van en wie weet maak ik het dan erger... ze had nu al een reactie gedaan op een bepaalde inenting, wie weet verdraagt ze dat dan niet?

De DA zei sowieso al dat, moest het FIP niet zijn, ze sowieso heel voorzichtig gingen zijn met welke medicatie ze nog gingen inspuiten in de toekomst, omdat ze daar blijkbaar wel nogal hevig op kan reageren...

Ik weet het ook gewoon niet meer

banner

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 10 april 2013 - 12:12

oei Liz, wat vreselijk zeg! Ik zou ook echt niet goed zijn van zo'n nieuws.

een titer op zich zegt niet zo veel. Het kan immers zijn dat omdat ze zwakker is, er ook weer een coronavirus opstoot is. er zijn wel een aantal testen die kunnen wijzen op FIP, maar eigenlijk is dat ook niet 100% zeker. dat was een verhouding van 2 eiwitten, ik kan dat nog eens opzoeken als je wil.

Is het FIP, dan zal je met de tijd zien dat er meer en meer orgaanfalen gaat bijkomen. Immers de ontstekingen zullen zich verspreiden in het lichaam.

Dit wordt echt een rot periode, je kan niks anders doen dan de symptomen zoveel mogelijk te behandelen en alle andere zaken uit te sluiten. Als er geen andere oorzaak wordt gevonden, dan wordt FIP meer waarschijnlijk. ook als je ineens problemen met meerdere organen gaat zien, dan ook wordt FIP meer waarschijnlijk.

Dit wordt dus emotioneel echt een zware periode, als je me eens wil bellen of afspreken om erover te praten... je weet me wel te vinden hé. Heel veel sterkte en hou je toch nog even vast aan de hoop dat het misschien iets anders kan zijn.  Al het andere moet uitgesloten worden, voor je FIP overhoudt in het geval van droge FIP. Natte FIP is wel makkelijker te diagniosticeren doordat je dat draadtrekkend vocht hebt.

Ik duimm alvast...

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 10 april 2013 - 12:14

Goed dat je je verhaal hier post Esther, het kan idd anders zijn, hier het verslag van Ike:

Hieronder wat er gebeurd is met Ike en wat eraan gedaan is.

Op zaterdagochtend vonden we onze Ike in zijn "huisje" heel stillekes. Toen hij er zelfs niet met een snoepje wilde uitkomen heb ik hem er zelf uitgehaald en toen ik hem op de grond zette zakte hij als een puddingske in elkaar. Geen enkel gevoel of kracht in zijn achterpootjes. Binnen het uur zat hij op de tafel bij de dierenarts. Haar eerste ingeving was een trombose maar toen ik haar vertelde dat Ike eigenlijk nog nooit hoog heeft kunnen springen dacht ze ook aan een afwijking aan zijn heupjes. We moesten hem daar achterlaten en in de namiddag mochten we een telefoontje verwachten met haar eerste bevindingen.
tik tak tik tak, duurde een eeuwigheid....
Rond 4u dan toch het telefoontje:
geen trombose, geen afwijking op zijn heupjes.... foto's waren genomen en eerste tests wezen geen trombose aan. Wat nu??? Ondertussen hield hij zijn rechter voorpootje ook omhoog en dit had hij eerder ook al gedaan nadat hij een zijn "zot" uurke had waardoor we daar niet echt bij stilgestaan hadden. Dit was trouwens na een half uurtje alweer in orde.
We hebben hem daar toen 5 dagen gelaten, ondertussen had ze bloed geprikt om zo alle ziektes uit te sluiten (is de enige manier om fip te diagnotiseren). Uit het eerste bloedonderzoek kwam niets abnormaals. Maar er waren ook nog bloedstalen opgestuurd naar het labo en op die resultaten moesten we een paar dagen wachten. Daaruit bleek dat het een neurologische uitval geweest was doordat zijn immuunsysteem niet deed wat het zou moeten doen. De eiwitten in zijn bloed waren spectaculair hoog. Fip is op dit moment nog steeds niet uitgesloten... we waren razend ongerust! De dierenartst gaf hem pijnstillers, Ribes Nigrum, dit is een homeopatisch middel dat hetzelfde doet als cortisone met enig (en groot) verschil dat het niet enkel de symptomen weghaald maar dat hem helpt om zelf te vechten tegen eventuele bacteries en dat zijn immuniteit weer probeert omhoog te halen. Hij kreeg ook Traumeel wat eveneens homeopatisch is en wat de ondstekingen op zijn gewrichtjes geneest.
Woensdagavond mochten we hem gaan halen want hij was veel beter (voor de dierenarts althans) want toen wij hem zagen kwamen de tranen in onze ogen. Da beestje waggelde alsof hij dronken was, ocharme, was verschrikkelijk om te zien. Maar hij mocht naar huis met de Ribes Nigrum en de Traumeel. Och, hij was een voddeke!!! Thuis kon hij amper in zijn kattenbak en het enige wat hij deed was slapen en af en toe beetje eten. Het eerste weekend heb ik er constant bijgebleven maar hij sliep 23 u per dag! We hadden er geen goed oog op. We moesten ook zijn krabpaal weghalen en hij kon niet mee met ons gaan slapen omdat trappen en krabpalen wel gevaarlijk waren om af te vallen. Zoals je wel weet vinden poezen het echt niet leuk als ze niet in hun eigen en normale ritme komen. We waren steeds bang toen we smorgens opstonden of toen we savonds thuis kwamen. Maar dag na dag ging het heel stillekes aan beetje beter. De donderdagavond kregen we telefoon van de dierenarts om te vragen of ze een Interferon kuur mocht opstarten. Ze had overlegd met collega's en had het labo van die product gecontacteerd en ze waren het allemaal eens om dit een kans te geven. NATUURLIJK mag je dit opstarten op 1 voorwaarde dat het niet enkel is om zijn leven te "verlengen". We wilden niet dat hij een middel kreeg waarbij alle symptomen weggedrukt werden maar waarbij de oorzaak niet aangepakt werd. Ze legde me uit dat interferon een "kat-eigen" eiwit is dat het ruggemerg nodig heeft om immuniteit op te bouwen. Ok dan, GO! hij heeft 3 injecties gekregen over geloof ik 9 dagen. Halleluja, we zagen hem echt beter worden, hij werd weer actiever, hij speelde opnieuw, na een paar dagen kon hij weer mee naar boven en kon hij weer op zijn krabpaal!!! Yes, Yes, interferon slaat aan.... Na 2 weken werd zijn bloed opnieuw geprikt en waardes die moesten stijgen, stijgen en die die moesten dalen zijn ook aan het dalen. Volgende week moeten we opnieuw zijn bloed laten prikken om te zien of alles is de goede richting blijft gaan. Dierenarts sluit beginstadium van fip nog steeds niet uit maar ze spreekt zich er ook zeker niet over uit (dit wil ik echt wel goed benadrukken!).
Zijn rechterachterpootje is nog niet 100% zoals het geweest is maar iemand die hem niet kent zal het zeker niet opmerken. Zijn spieren op zijn achterpootjes ontwikkelen stilaan opnieuw maar zijn nog steeds te slap.
Waardoor hij niet kan springen??? tja, waarschijnlijk foutje van moeder natuur.... Dierenarts vermoedt dat zijn ligamenten tekort zijn waardoor hij zich niet goed kan afzetten om hoog te springen. Och, als het dat maar is hé???? Hij weet dit en probeert ook niet om hoog te springen dus ongelukjes gebeuren niet. Hij is niet zoals "normale" poezen maar och who cares!!! Wij zien hem alvast liever en hij is ons super dankbaar. we hebben een ongelooflijke band met hem opgebouwd. Hij is een echte vechter en we zijn hem daarbij blijven helpen. En ik hoop dat hij nog heel lang bij ons mag blijven.... We gaan hem alleszins van kortbij opvolgen en hij blijft onder controle bij de dokter.

Ik hoop dat ik hiermee eventuele lotgenoten kan helpen.

Anja, ik wil je nogmaals bedanken voor de steun, de hulp en het luisterend oor!! Dit vergeten we nooit.

Als er mensen zijn die nog vragen moesten hebben dan mag je altijd mijn emailadres doorgeven zodat ik die mensen en hun beestjes ook eventueel kan helpen.

Lieve Lizzy, ik hoop dat het ook zoiets iets bij Dahlia :geluk: :geluk: :geluk:

Het kan dus helemaal anders uitdraaien.
Dit verhaal mag gedeeld worden met iedereen want jammer genoeg zijn er dierenartsen die snel fip uitspreken en omdat de kat zo ziek is dat ze toch de beslissing nemen om ze in te slapen terwijl het ineens helemaal anders kan uitdraaien!

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 10 april 2013 - 12:24

Hey Liz,

maar spreek er dan toch over met je DA. Die entingen vind ik echt niet goed in deze situatie en is ook elke keer een enorm stress punt.
Ik ben echt een voorstander om te starten met synulox smorgends en s' avonds zoals gezegd in mijn PM . Die spuiten zijn voor mij onvoldoende maargoed... Het is jouw poezeltje en jij maakt natuurlijk de keuzes hé :)

Let wel, als ze mocht komen te sterven kan het alleen al zijn van het feit dat ze bv. niet eet of van het feit dat een andere infectie/virus niet deftig aangepakt is hé. Dan moet men sectie uitvoeren om te zien of het daadwerkelijk om FIP ging.

Zoals Wea zegt, als ze zwak is kan bv die corona de kop opsteken...Maar ook, als een kat zwak is kan ze net FIP krijgen. Dus dat kan ook een hele verwikkeling zijn op alles.

Ik hoop het zo erg van niet hé, Dahlia...

Van de verhuis zou idd wel raar zijn hé, aangezien ze eerst al +- een jaar bij haar eerste baasjes woonde en dan een nu +- een jaar bij jullie. Dan zou ze al eerder ontwikkeld hebben mocht dat de oorzaak zijn. Persoonlijk denk ik eerder dat mocht het FIP zijn dat ze dit ontwikkeld heeft door een zwakke weerstand(bv doordat ze ziek was of even minder sterk) of door een besmetting van je andere poezels(Floor komt buiten toch?).

Bij Kara zeiden DA 1 : Ik moet je toch al waarschuwen voor FIP...ik ben gewoon eerlijk. Da 2 : ik ben 99% zeker dat ze FIP heeft, sorry.
Nou ik heb gezegd no way, en ik heb gevochten en ik heb mijn Karatje bij mij kunnen houden. Het kan dus ook anders lopen LIZ. Blijven geloven in Dahlia en in het feit dat het ook wat anders kan zijn. Ik weet hoe huiveringwekkend het gevoel is als ze "FIP" uitspreken want ik brak toen ook in tranen uit. Maar je moet blijven geloven tot op het laatste moment.

Zoals Wea zegt zullen er dan andere organen gaan falen(zoals de niertjes enz). Ik denk dat Wea er ook veel van weet dus leuk dat je ook bij haar terecht kan.

Maar laat ons nou even die FIP opzij zetten en positief blijven denken, dat mag je niet opgeven.

Komop Dahlia...Hop hop hop snel beter worden :catsleepy

Sterkte he in deze stress periode :(

EDIT : @ Anja : Super dat ook jij je verhaal hier even post.

Het KAN natuurlijk om FIP gaan hé, maar die kans even groot als dat het wat anders is. DA's zwaaien tegenwoordig snel met die FIP als ze iets niet kunnen vinden en het dier is doodziek. Soms correct(bv na sectie duidelijk aantoonbaar door vocht) maar geregeld ook foutief !! Dat zullen ze natuurlijk zelf niet toegeven ;) Het lijkt wel een rage...tegenwoordig hoor je het overal net of er is een epidemie. Ik hoop dat je wat kan halen uit de verhalen hierboven. Natte FIP zou dan wel erg snel duidelijk gaan worden met vocht her en der, met droge FIP zal je nooit 100% zeker zijn dat het dat wel was, ook niet na sectie denk ik?

Maar hey, kop op en niet opgeven. Weiger te geloven in de diagnose en start met synulox. Ik heb zoveel katten en nog nooit heeft eentje daarop slecht gereageerd, zelf kittens niet LIZ bij bepaalde fokkers ! Op een enting is er een hogere waarschijnlijkheid op reactie, dat is bij mensen ook zo hé! Ik zou nogmaals echt niet twijfelen, het kan haar redden. Trouwens, een 2e opinie kan nooit geen kwaad. Dat deed ik dus ook en daar is niets mis mee. Interferon(zoals in het verhaal bij Anja) is ook een piste die bewandeld kan worden is dit geval van extreme zwakte en ziekte waar nog niets zeker is, spreek er evt over met je arts

Bewerkt door Serenity, 10 april 2013 - 12:36.

Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 10 april 2013 - 12:29

Van die interferon had ik ook al gelezen op internet, dus dat is ook iets dat we nog kunnen proberen... Ik denk dat het best ook is dat we nu even afwachten, gewoon al morgen kijken hoe het is... en als er niets verschil is, opnieuw bellen naar de DA en inderdaad vragen om antibiotica pilletjes op te starten.

Ik vertrouw mijn DA wel volledig hoor en ik ben er heel zeker van dat ze niet te snel zou overgaan tot inslapen en dat is ook niet waar we nu aan denken... eerst proberen om haar beter te krijgen, want wie weet is het gewoon iets heel anders, daar hopen we natuurlijk allemaal op...

Qua eten krijgen we haar onder lichte dwang wel aan het eten, dus haar echt verplichten om te eten (niet echt dwangvoeren) en dan eet ze wel... al is het maar telkens kleine beetjes, maar we moeten haar dan verschillende keren aan het eten krijgen, vele kleine beetjes maken een groot geheel...

het baart me ook gewoon zorgen dat we nog steeds niet weten wat het is... een gewoon "kattengriepje" zou nu toch al verdwenen zijn? ze hervalt steeds terug en maakt dan hoge koorts... voor de rest slaapt ze inderdaad veel en veel...

ik hoop natuurlijk dat het geen FIP is, maar het blijft toch altijd in je achterhoofd sluimeren...

Eender wat het is, samen met de DA proberen we er alles aan te doen haar beter te krijgen... hopelijk is er ook snel verandering te zien...

banner