Spring naar inhoud

- - - - -

Dahlia: diarree & overgeven blijft.... upd: tot nu toe alles in orde :-)

• Log in om te reageren
211 reacties op dit onderwerp
Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#106 Geplaatst 29 april 2013 - 14:39

Vandaag heeft Dahlia weer overgegeven ... de DA zegt van haar terug cortisone te geven en dan ander eten te geven...

pff ik weet het echt niet meer hoor... vind het zo raar, ze eet goed, ze is speels, heeft geen koorts, ... en dan telkens zo schommelen?

En bovendien heeft Lola sinds gisteren ook diarree (echt heel plat), maar we weten niet van wat dat is... misschien omdat ze ook wat van die nieuwe brokken heeft mee gegeten en daarvan diarree heeft gekregen? of van iets anders?

Ik weet het niet, maar we zitten echt met ons handen in het haar...

ze lijken volledig gezond (speels & goed eten en drinken), maar geven dan wel ineens over om de zoveel tijd of hebben diarree...

banner

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#107 Geplaatst 29 april 2013 - 14:46

Bekijk berichtLiz, op 29 april 2013 - 14:39, zei:

Vandaag heeft Dahlia weer overgegeven ... de DA zegt van haar terug cortisone te geven en dan ander eten te geven...

pff ik weet het echt niet meer hoor... vind het zo raar, ze eet goed, ze is speels, heeft geen koorts, ... en dan telkens zo schommelen?

En bovendien heeft Lola sinds gisteren ook diarree (echt heel plat), maar we weten niet van wat dat is... misschien omdat ze ook wat van die nieuwe brokken heeft mee gegeten en daarvan diarree heeft gekregen? of van iets anders?

Ik weet het niet, maar we zitten echt met ons handen in het haar...

ze lijken volledig gezond (speels & goed eten en drinken), maar geven dan wel ineens over om de zoveel tijd of hebben diarree...

Bij FIP komt over het algemeen ook koorts kijken.
Hoelang wordt nieuw voer steeds geprobeerd?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#108 Geplaatst 29 april 2013 - 14:47

Kan wel zijn dat Lola het heeft van het nieuw voer en mss Dahlia ook, idd van wanneer staat het voer tot hun beschikking?

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#109 Geplaatst 29 april 2013 - 14:57

het voer dat we eerst opnieuw hadden geprobeerd, waren de kittenbrokjes die ze ervoor kregen. Dus dat aten ze vroeger, voordat we op hun brokjes van nu zijn overgeschakeld. Dat krijgen ze nu een dag of 3.

Ik weet dat Lola het vroeger nogal lastig had met overschakelen op voer, dus misschien is het bij haar inderdaad van de nieuwe brokjes.

Bij Dahlia is het soms overgeven en soms diarree al van voordat ze die brokjes dan ook kreeg.

Vanaf vandaag moeten we met een ander voer proberen, mama moet straks dat voer gaan halen, dan gaat ze mij doorsturen wat de juiste naam is, want nu wist ze het niet welk voer het was...

banner

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#110 Geplaatst 29 april 2013 - 15:01

Jeetje, nu een dag of 3 deze brokjes en nu over moeten schakelen. Op die manier wordt de darmflora ook behoorlijk onderuit getrapt.
Ik denk dat ik persoonlijk toch eerst de darmflora de kans zou geven om te herstellen. Voor het braken kan primerid gegeven worden, zowel via injectie als via de mond. In dit geval zou ik eerder injectie laten geven.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#111 Geplaatst 29 april 2013 - 16:44

Dacht toch ook dat je langer hetzelfde voer zou moeten geven om resultaat te zien. Is graanvrije brokjes geen oplossing of rauw voer mss?
Natte fip is het niet dan zie je ze snel achteruit gaan en vermageren en buik opzwellen.
Droge fip duurt wel een pak langer eer ze eraan sterven.

Kan de da beter een medicijn geven tegen misselijkheid dat je dagelijks moet geven voor een tijdje? cortisone is ook zo gezond niet.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#112 Geplaatst 29 april 2013 - 17:15

Dahlia krijgt ook nog steeds een medicijn voor haar maag en darmen, Lola moet dit nu ook krijgen. Maar ondanks dat medicijn blijft Dahlia overgeven soms. DA weet ook niet juist wat het is, ze zei van nu inderdaad wel opnieuw af te wachten een tijdje hoe ze het doen met het nieuwe voer...
banner

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#113 Geplaatst 29 april 2013 - 17:19

als ze betert met cortisone, dan kan het ook een auto immuun ziekte zijn. Om haar dan stabiel te houden, moet men zoeken naar een minimum dosis om dat dan continue te geven of toch op langere termijn. Heeft je DA al aan die piste gedacht?
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#114 Geplaatst 29 april 2013 - 20:32

Och Liz...vind het zo erg te lezen dat het nog steeds niet echt duidelijk is wat er aan de hand is met je lieve Dahlia... :(

En nu ook Lola probleempjes... :(

Hier draaien de duimpjes volop dat ze beide spoedig mogen herstellen :duim: :duim:

Vele knuffeltjes van Mauro en Naomi :catkiss
Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#115 Geplaatst 29 april 2013 - 22:49

Ik denk ook wel stilletjes aan iets anders dan FIP als ik eerlijk ben ^^

Als het zelfs droge FIP was, waren er toch echt wel meer symptomen stilletjes zo als weinig eten, weinig eetlust, meer slapen, afvallen evt koorts(kan ook lage temperatuur zijn) en nog een hoop andere gevolgen. Ik zie dit bij Dahlia niet echt. De verhoogde coronatitter van eerder lijkt mij dus een gevol van een verzwakt immuun en dat kan door vele dingen komen hé :) Cortisone is geen oplossing, ik vind dat men verder moet zoeken wat er aan de hand is en als deze DA aan niets meer kan denken is het soms nuttig een andere te raadplegen met mogelijk nieuwe idees. Evt kan je in afwachting wel verder die cortisone geven, maar ik zou het niet blijven geven zonder dat men weet wat het is.

Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#116 Geplaatst 30 april 2013 - 09:00

Ik twijfel ook of dit FIP is, de DA twijfelt zelf ook, ze zei ook dat ze niet weet wat het zou kunnen zijn... Cortisone wil ik nu maar even terug proberen, want ik weet zelfs niet of ze vorige keer op de cortisone toen niet had overgegeven, dus als ze nu terug zou overgeven, dan helpt die cortisone ook niets en dan zou ik dat liever niet meer geven...

Ik blijf denken dat het iets met het eten te maken heeft, alhoewel het wel heel raar is dat dat dan zo plots komt... we hebben niet veranderd van eten ofzo ervoor, ze aten dit voer al meer dan een halfjaar...
ze krijgen vanaf vandaag enkel nog hills description brokken die we gisteren gaan halen zijn bij de DA... hopelijk doen ze het daar beter op...

ik weet echt niet wat het is... ik vind het nog steeds zo raar... ze zien er niet ziek uit, maar soms worden ze ineens ziek

banner

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#117 Geplaatst 30 april 2013 - 10:47

http://www.2ndchance...lambowelcat.htm

lijkt dat er wat op?

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#118 Geplaatst 30 april 2013 - 11:06

ik heb niet alles gelezen, alleen de laatste twee pagina's, dus vergeef me als ik iets zeg dat al eerder is gezegd. Ik baseer me nu alleen op de laatste berichten

Fip denk ik op dit moment niet aan. Dan komt er koorts en lusteloosheid bij kijken en dan is het 1 stap voorwaarts en drie stappen terug. Spelen kan niet meer, al zouden ze het willen. Dat gedrag beschrijf jij niet, je beschrijft spelen, eten, drinken en er goed uitzien. alleen braken en diarree. In een gevorderd stadium is fip veel meer dan braken en diarree en jij moddert al een tijdje geloof ik. Op dit moment zou ik daar zelf nu dus niet aan denken.

Voeding zou zeker een oorzaak kunnen zijn, een voedselallergie kan opbouwen en dan 'zomaar opeens' tot uiting komen. Net als bij elke andere allergie, bij zowel mens als dier.

Als je wilt uitvogelen of het inderdaad aan de voeding ligt, dan zou je 'moeten' overschakelen op een voeding die ze nog nooit gehad hebben, met 1 soort voedingsstof en bij voorkeur zonder granen.
Er zijn verschillende mogelijkheden voor. Zowel met als zonder brok.
Je zult eerst voor jezelf duidelijk moeten hebben wat je wilt, brok, natvoer of rauw. En van daaruit bekijken welke voeding er het beste past bij een uitsluitdieet.
Als je een uitsluitdieet gaat doen hou er dan rekening mee dat je de voeding waar je mee start tenminste 6 weken moet gebruiken. Pas dan zul je eventuele resultaten gaan zien.
Probeer ook niet teveel met medicatie te gaan wisselen. Als ze het ergens goed op doen, al is het niet helemaal geweldig, blijf daar dan bij. Wissel niet teveel. Op die manier hou je het aantal variabelen klein. Anders weet je na het uitsluitseldieet nog niet wat geholpen heeft, de medicatie of de voeding.

Pas na die eerste zes weken kun je een ander voedingssoort gaan toevoegen of geven. Ook dat minimaal 6 weken geven. Het is een lang proces, maar als je eenmaal weet waar het probleem ligt weet je weer waar je het voor doet ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#119 Geplaatst 30 april 2013 - 11:07

Bekijk berichtwea, op 30 april 2013 - 10:47, zei:

Is dat bekend bij dierenartsen? Mijn buur haar kat heeft 6 maand quasi dagelijks overgegeven, de laatste maanden ook met bloed. Verder was die 100% normaal van gedrag, behalve dat hij de laatste dagen ook zijn eetlust kwijt was. De dierenarts die hem heeft laten inslapen zei dat het waarschijnlijk fip was, maar behalve dat overgeven heeft hij nooit een ander symptoom gehad. Zou het kunnen dat het bovenstaande was, maar dat de dierenarts (twee dierenartsen hebben ernaar gekeken) dat niet wisten?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#120 Geplaatst 30 april 2013 - 11:32

dierenartsen zouden moeten weten van IBD.
Helaas wordt er heel veel gegooid met de diagnose fip, als 'ze' het niet meer weten dan zal het wel fip zijn. Of dat nou zo is of niet :(

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende