Spring naar inhoud

- - - - -

Dahlia: diarree & overgeven blijft.... upd: tot nu toe alles in orde :-)

• Log in om te reageren
211 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#121 Geplaatst 30 april 2013 - 11:34

Bekijk berichtkate2, op 30 april 2013 - 11:07, zei:

Is dat bekend bij dierenartsen? Mijn buur haar kat heeft 6 maand quasi dagelijks overgegeven, de laatste maanden ook met bloed. Verder was die 100% normaal van gedrag, behalve dat hij de laatste dagen ook zijn eetlust kwijt was. De dierenarts die hem heeft laten inslapen zei dat het waarschijnlijk fip was, maar behalve dat overgeven heeft hij nooit een ander symptoom gehad. Zou het kunnen dat het bovenstaande was, maar dat de dierenarts (twee dierenartsen hebben ernaar gekeken) dat niet wisten?

Ik denk wel dat dit kan. Ik heb al de zotste dingen gehoord over dierenartsen. Er zijn echt wel erg goede DA, maar niet elke goede DA is ook een goede katten DA.
FIP is eigenlijk iets waar men soms te vlug aan denkt. Dat moet in je achterhoofd zitten, maar die diagnose kan je pas stellen als je al het andere hebt uitgesloten en dat doet men vaak niet. Ofwel omdat de kat echt te ziek is en men ze niet verder wil laten lijden ofwel omdat men gewoon niet grondig genoeg is.

.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#122 Geplaatst 30 april 2013 - 11:58

Erg jammer eigenlijk :(
Bedankt voor de info Ginnie en wea!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#123 Geplaatst 30 april 2013 - 12:00

Toch ongelooflijk dat die dierenartsen altijd zo snel aan fip denken terwijl ze alleen nog maar overgeven, jammer...

Amai Kate dan was dat inslapen misschien helemaal niet nodig :( erg hoor :(

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#124 Geplaatst 30 april 2013 - 12:26

Toen mijn Zino ziek werd kreeg ik ook te horen van da 1 dat het fip was, had ik naar hem geluisterd hadden we hem laten inslapen, maar ben voor een 2de opinie gegaan en na een maandje zoeken bj da 2 was het uiteindelijk longontsteking.

Ze zwaaien al rap met die mottige fip woorden. :(

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#125 Geplaatst 30 april 2013 - 14:02

Bedankt iedereen voor de informatie!

Dus nu zijn we inderdaad volledig gestopt met al het eten (ze kregen normaal natvoer en brokje van hills en sanabelle), ze krijgen nu enkel de Hills prescription brokjes. We moeten dus

Onze DA denkt momenteel ook niet echt aan FIP, ze vind het zelf ook heel erg raar.
In het begin had Dahlia wel koorts en was ze lusteloos, dus toen kon FIP in principe nog... maar nu weet de DA ook niet echt wat het is... ze denkt ook dat het te maken heeft met het voedsel...

Ik wil liefst ook niet teveel met Dahlia naar de DA zelf gaan... want daar krijgt ze ook gewoon stress van... zolang ze blijft eten en niet lusteloos wordt en geen koorts krijgt, lijkt het me ook niet nodig om elke keer opnieuw naar de DA te gaan, we bellen de DA wel steeds en zij geeft ons zo advies...
Of zouden jullie wel opnieuw naar de DA gaan?

We moeten nu dus weer afwachten hoe ze het op dit voer doen... als Dahlia nog blijft overgeven in de volgende dagen, zou ik wel liefst willen stoppen met de cortisone, want dan heeft dat toch geen zin.

Ik weet ook nog steeds niet of de diarree van Lola nu toevallig is of dat het iets te maken heeft met de overschakeling naar ander voer, dat zullen we ook moeten afwachten...

banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#126 Geplaatst 30 april 2013 - 14:41

Bekijk berichtSolotje, op 30 april 2013 - 12:00, zei:

Toch ongelooflijk dat die dierenartsen altijd zo snel aan fip denken terwijl ze alleen nog maar overgeven, jammer...

Amai Kate dan was dat inslapen misschien helemaal niet nodig :( erg hoor :(

Goh, die kat was de helft van zijn oude gewicht kwijt en begon echt in te vallen, de laatste dagen at hij ook helemaal niets meer. Geen van beide dierenartsen wist nog wat ze eraan konden doen. Dus in die zin weet ik niet of hij nog te redden geweest was. Misschien wel, maar het baasje begon ook de druk te groot te vinden van haar kat zo sterk te zien afvallen. toen hij een paar dagen na elkaar niet meer at heeft ze de knoop doorgehakt en hem laten inslapen. Maar waarom de dierenarts dan per sé nog zegt dat het fip is in plaats van gewoon te zeggen dat je het niet weet... dat snap ik niet goed.

Bewerkt door kate2, 30 april 2013 - 14:43.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#127 Geplaatst 30 april 2013 - 15:09

Bekijk berichtkate2, op 30 april 2013 - 14:41, zei:

. Maar waarom de dierenarts dan per sé nog zegt dat het fip is in plaats van gewoon te zeggen dat je het niet weet... dat snap ik niet goed.

meestal denken ze dat ze het weten. dat heb ik ooit ook meegemaakt.... het zou fip zijn en mijn andere kat zou ook binnen x weken dan fip krijgen en sterven.... die was daar niet 100, maar 1000% zeker van.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#128 Geplaatst 30 april 2013 - 15:15

Bekijk berichtwea, op 30 april 2013 - 15:09, zei:

meestal denken ze dat ze het weten. dat heb ik ooit ook meegemaakt.... het zou fip zijn en mijn andere kat zou ook binnen x weken dan fip krijgen en sterven.... die was daar niet 100, maar 1000% zeker van.

Zot eigenlijk. Zo de mensen doodongerust maken zonder reden.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#129 Geplaatst 30 april 2013 - 15:53

Bekijk berichtLiz, op 30 april 2013 - 14:02, zei:

Bedankt iedereen voor de informatie!

Ik wil liefst ook niet teveel met Dahlia naar de DA zelf gaan... want daar krijgt ze ook gewoon stress van... zolang ze blijft eten en niet lusteloos wordt en geen koorts krijgt, lijkt het me ook niet nodig om elke keer opnieuw naar de DA te gaan, we bellen de DA wel steeds en zij geeft ons zo advies...
Of zouden jullie wel opnieuw naar de DA gaan?

Nee, de reden, eerst rust in het lijfje krijgen. Het lichaam laten wennen aan het voer. De katjes houd je zelf ook goed in de gaten. Momenteel heeft de da geen meerwaarde dan wat je al doet. Wordt de kat nu echt ziek met veel afvallen, Koorts en niet meer spelen is het wat anders.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#130 Geplaatst 30 april 2013 - 16:59

ik zou ook een strict dieet geven en de cortisone blijven geven en als ze een week stabiel is, mss de cortisone afbouwen (daar mag je best ook niet plots mee stoppen).

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#131 Geplaatst 30 april 2013 - 20:41

Ik heb slechte ervaringen met de sanabelle brokken...Wie weet is het wel dat.
In elk geval is overschakelen op ander voer het proberen waard. Verder is alles gezegd hierboven en hoor ik dat lieve Dahlie snel geneest :)

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#132 Geplaatst 01 mei 2013 - 12:28

Ik ga ook niet alles teruglezen, maar op parasieten is er getest? Even iets heel simpels, maar je weet nooit... Giardia, coccidiose,...

Bloedonderzoek is goed, de nieren ok? (overgeven).
Heeft ze stress thuis?

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#133 Geplaatst 01 mei 2013 - 20:17

Giardia zou in princippe kunnen, maar dan zouden de andere katten het toch ook hebben/krijgen lijkt mij...Dat is uitzonderlijk besmettelijk. Maar inderdaad zijn er veel dingen die mogelijk zijn met deze symptomen. Bij FIP komen er zeker meerdere symptomen bij. In de tijd dat zij nu al met deze problemen begon, zou ze al veel meer achteruit gegaan zijn. Ook met natte FIP. Dus eigenlijk sluit ik dat wel een beetje uit. Maar, let wel op...en kat in een zwakke toestand/zwak immuun is dan wel weer vatbaar voor de mutatie naar FIP. Dus wat niet is kan ook nog komen hé gezien de situatie ;) Blijven hopen dus dat ze snel beter is en er gevonden is wat er nu juist scheelt.
Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#134 Geplaatst 02 mei 2013 - 10:52

Bloed is van in het begin getest, dat was op alles goed, behalve die die infectie van dat corona virus ofzo iets, waardoor ze dus dacht dat het misschien FIP was.

Ze heeft opnieuw serieuze diarree vandaag, we moeten een staal binnenbrengen bij de DA voor onderzoek.

ze krijgt nog steeds enkel het speciale voer dat we bij de DA gaan halen zijn...

banner

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#135 Geplaatst 02 mei 2013 - 11:22

Ohja, en aan Lola zien we niets meer, dus geen diarree meer... dus giardia ofzo denk ik ook niet dan indien dat heel besmettelijk zou zijn...
banner