Spring naar inhoud

- - - - -

Dahlia: diarree & overgeven blijft.... upd: tot nu toe alles in orde :-)

• Log in om te reageren
211 reacties op dit onderwerp
snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 10 april 2013 - 12:31

Ai Liz toch, kan heel goed geloven dat jullie helemaal van de kaart zijn, wat een stress als je niet weet wat er komen gaat...

Hier duimen we heel hard dat het toch niet om FIP gaat, en dat ze met de juiste medicatie zich snel weet te herpakken  :geluk: :geluk: :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 10 april 2013 - 12:36

Zo jammer van dit te horen. :(  Ik duim voor je dat alles goed komt met Dahlia en dat het maar om een onschuldig virusje gaat. :geluk:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 10 april 2013 - 12:36

Bedankt in ieder geval al aan iedereen voor de steun, ik ben er heel blij om dat ik bij jullie terecht kan...

Het is een hele klap om te horen dat het misschien FIP zou kunnen zijn, en ik hoop uit de grond van mijn hart dat het iets anders is en dat ze snel weer de oude is, maar toch leuk dat ik hier mijn hart wat kan komen uitstorten... want niet iedereen begrijpt het dat je je zorgen kan maken om een huisdier of daar van de kaart van bent...

banner

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 10 april 2013 - 12:39

Mijn duimpjes zijn omhoog, veel sterkte Liz  :hug:
Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#20 Geplaatst 10 april 2013 - 13:09

DUIMEN HIER OOK STERKTE LIZ :hug: :hug:
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#21 Geplaatst 10 april 2013 - 13:53

Ai toch, dit is schrikken, sorry Lizzy, ik had dit topic nog niet gelezen.
Ik kan 't geloven dat je nu effe de kluts kwijt bent, meisje toch, je mag me altijd bellen, dat weet je, hè.
Ben er zelf van aangedaan, ik weet zo wat het betekent voor baasje als z'n diertje ziek is.
Ik hoop enkel dat het geen rot FIP is en ze snel beter wordt door de juiste medicatie.
Ik leef met je mee en blijf héééééél hard duimen.
Knuffel voor Dahlia'tje en voor jou. :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#22 Geplaatst 10 april 2013 - 14:23

Als ze een ontsteking ergens heeft zijn de titter waardes meestal hoog daarmee dat ze denken aan fip. Natte fip merk je snel dikke opgeblazen buik en graad mager worden bij boven aanzicht. Je moet ze vooral doen eten, neem hills a/d dat kan je aanlengen met wat lauw water en via een spuitje in het mondje doen een kat die niet eet gaat heel snel achteruit en riskeert nog eens leververvetting.
Mijn Mila is ook aan natte fip gestorven en idd het is vreselijk.
Van Zino dacht mijn eerste da ook direkt aan fip en uiteindelijk was het longontsteking, we hebben er wel een maand achter moeten zoeken bij een nieuwe da die helemaal niet aan fip dacht. Mss eens op een ander gaan voor een 2de opinie dit doe ik altijd bij twijfel. Ik hoop met heel mijn hart dat het geen fip is.

Zorg dat ze eet al is het tonijn in eigen nat of whiskas of Sheba maakt allemaal niet uit zolang ze maar eet. Als ze beter is bouw je de junkfood terug af doe ik ook altijd hier. Maar ga hills a/d halen bij de apotheker je kan het daar bestellen dan is het deze avond nog daar en anders bij je da halen daar zitten alles in wat ze nodig heeft maar ze moet vooral eten.

Heb je haar buik al gevoeld hoe staat die? Voelt die aan als een watermatras of is die zacht en mals.

rexan
rexan
  • 348 berichten
  • 9 katten

#23 Geplaatst 10 april 2013 - 16:39

heel veel sterkte :hug:

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#24 Geplaatst 10 april 2013 - 17:13

Ik duim voor je dat het geen FIP is want dan is de prognose allerslechtst.

Maar ik zou ook niet te veel voortgaan op enkel die corona-titer, dit is enkel een indicatie en alleen op basis daarvan kan FIP niet gediagnosticeerd worden.  Bij mijn katjes werd voortgegaan op bloedonderzoek, de toestand van de katjes, het feit dat de ab niet aansloeg en het algemeen zeer sterk achteruit gaan in korte tijd, ook dikke (water)buik, geelzien enz ...

In jouw geval zou ik even afwachten of de ab aanslaat en rustig blijven, niet te veel panikeren (al is dit natuurlijk makkelijk gezegd als je zo'n mogelijke diagnose krijgt, ik heb het ook gedaan hoor).  Ik duim voor Dahlia en heel veel sterkte voor jullie.  Ik hoop dat er snel beterschap komt.

Bewerkt door Mika, 10 april 2013 - 17:14.

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 10 april 2013 - 20:01

Lieve Lizzy;

Wij duimen ook mee voor Dhalia dat het een andere diagnose word dan Fip.  :hug: :hug: :hug:

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 10 april 2013 - 20:07

Onee Liz wat lees ik hier :( Ik ga heel hard duimen dat het toch iets anders mag zijn. Veel sterkte allesinds meid :hug:
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#27 Geplaatst 10 april 2013 - 20:26

Vind het zo jammer dat er door da gelijk geschermt wordt met fip. Zoveel mensen worden angstig gemaakt.
Bobbel op het been, Kan abces zijn, Idd wat catherine zegt ontstekingswaarde in het bloed zijn hoger.
Je bent pas verhuisd?! Dit levert ook stress op. Stress verhoogt de titerwaatde. Naar da, nog hoger. Een titer zegt alleen iets over de coronawaarde. Maar het coronavirus is zo onschuldig.

Sterkte.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#28 Geplaatst 10 april 2013 - 20:31

@ Jubikel : Ik ben het met je eens, er wordt veel te vaak met fip gezwaaid en vaak werkt men het nog meer in de hand door het dier in nog meer stress en dergelijke te brengen. Bij de DA aan infusen ed, bronnen van stress. Allemaal dingen die men moet afwegen. Maar ik denk dat Liz had vermeld dat haar DA haar er alleen op attent maakte dat dit een "mogelijkheid" was. Maar inderdaad, het is niet omdat ze iets niet vinden dat het dan maar FIP moet zijn omdat de coronatitter hoog is en de kat al dan niet sterft. Dat is niet altijd werkelijkheid.

En Dahlia haar gewicht blijkt ook normaal voor een Birmaan poes, dus dat is ook al iets wat een pos puntje kan zijn.
Bij FIP vallen ze echt serieus af, dan worden ze toch echt wel heeeel mager niet? (mensen die een fip katje hebben gehad kunnen hier mss meer over zeggen, ik heb nog geen kat verloren aan fip) Daarom dachten ze het bij Kara ook, die was vel over been en je kon elk botje tellen.

Tuuurlijk vertrouw je uw dierenarts Liz, en ze zal ook wel tiptop zijn hoor ^^ Maar zelfs ik die mijn DA 200% vertrouwde ben destijds bij Kara dus toch een 2e opinie gaan vragen...de woorden "mogelijkheid tot FIP" zijn niet niks. Andere dokters komen met andere ideeën...dat is bij menselijke dokters toch ook zo? Soms weet 1 dokter het gewoon niet meer waar een andere nieuwe inzichten brengt. Als het leven van je poezel op spel staat vind ik dat altijd raadzaam bij meerdere artsen ten raade te gaan. Dat zou ik ook bij mezelf of mijn kinderen/familie doen. Daar volg je natuurlijk je eigen gevoel in hé. :)

Een kat die niet eet riskeert idd vele complicaties. Ik ben blij dat ze toch iets eet. Katten met FIP kunnen wel eens volledig elk voedsel weigeren en die moet je echt dwangvoeren met spuitjes of vinger tot zelfs sondes. Het feit dat ze niet eet, kan het bv ook niet indiceren dat ze een keelontsteking/tandvleesontsteeking/maagontsteking/longontsteking en ga zo maar door heeft? Als ze ergens pijn hebben dan kunnen ze ook slecht gaan eten omdat telkens dat ze eten bv hun keeltje gaat pijndoen. Heeft ze die piste al onderzocht? Een longontsteking kan zelfs bij mensen dodelijk zijn. :(  Ik ben maar aan het meedenken hé. :catscratchhead
Voorlopig nu idd even afwachten tot morgen.

Ik weet alvast dat jullie ALLES doen voor Dahlia, daar ben ik gerust in. :hug :geluk:

Bewerkt door Serenity, 10 april 2013 - 20:38.

Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#29 Geplaatst 10 april 2013 - 21:28

Bekijk berichtLiz, op 10 april 2013 - 12:36, zei:

Bedankt in ieder geval al aan iedereen voor de steun, ik ben er heel blij om dat ik bij jullie terecht kan...

Het is een hele klap om te horen dat het misschien FIP zou kunnen zijn, en ik hoop uit de grond van mijn hart dat het iets anders is en dat ze snel weer de oude is, maar toch leuk dat ik hier mijn hart wat kan komen uitstorten... want niet iedereen begrijpt het dat je je zorgen kan maken om een huisdier of daar van de kaart van bent...

Ik weet dat niet iedereen dat begrijpt Liz, maar hier kan je bij ons allemaal terecht om jou zoveel mogelijk te steunen :hug:

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#30 Geplaatst 11 april 2013 - 00:44

Idd Liz altijd voor een tweede opinie gaan zo heb ik mijn zino gered, eerste da zei fip ik geloofde er niks van voelde ook geen vocht, dus tweede opinie en het was longontsteking.
Blijf moed houden, stress en ontsteking ergens geven hoge titter waardes wil niet zeggen dat het fip is.
Natte fip ga je rap voelen in de blubber buik droge fip duurt langer maar kunnen ze eigenlijk pas na autopsie zeggen.
Niet opgeven, soms is het zoeken naar een naald in een hooiberg, kon ook eerst ni geloven dat mijn zino longontsteking had hij hoestte niet eens.
Ga voor een tweede opinie bij een goed uitgeruste da met alle apparatuur aanwezig en niet zeggen dat je voor een tweede opinie komt sommige da praten mekaar naar de mond. Ook niks zeggen over fip eerst zien wat de tweede zegt later kan je nog altijd het zeggen.