Spring naar inhoud

- - - - -

Dahlia: diarree & overgeven blijft.... upd: tot nu toe alles in orde :-)

• Log in om te reageren
211 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#31 Geplaatst 11 april 2013 - 00:49

Liz je woont in Zoutleeuw dat is niet zo ver van mij af. Ik raad je aan naar de da over staaien in St truiden te gaan bij Vorstermans-Rijke. Daar ben ik geweest voor mijn tweede opinie en zij hebben mijn Zinootje er door gehaald. :hug:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#32 Geplaatst 11 april 2013 - 06:08

Oei Liz wat erg om dit te lezen heel veel sterkte voor jouw en je familie en voor Dahlia natuurlijk . :hug: :hug: :hug:
Ik hoop echt dat het geen fip is en dat je meisje snel beter wordt . :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 11 april 2013 - 09:00

Ik ga hier ongeveer hetzelfde bericht zetten als ik Esther heb gestuurd via PB:

Ik ben gisteren naar thuis geweest
(voor diegene die niet kunnen volgen: ik woon door de week samen met mijn vriend in Leuven om dichter bij mijn werk te zijn, de poezen zijn de poezen van mijn thuis en zitten dus bij mijn mama en papa, ik ga elk weekend naar huis).

Dahlia was wel wat levendiger, nuja nog niet zoals ze normaal is, want ze ging wel heel vaak gewoon ergens liggen rusten... ze komt dan altijd in de buurt liggen, maar wil liever niet dat je aan haar komt, ze wil het liefst gerust gelaten worden...

Ze eet nog steeds niet van zichzelf uit, maar we hebben hills AD van de DA gekregen en dat heb ik haar gisteren een deel kunnen doen eten door het aan mijn vinger te doen en zo heeft ze het opgelikt...

Ze heeft wel gisteren een klein beetje gespeeld, ik heb met een spiraaltje gespeeld met haar en ook met een hengel met veertjes, maar ze is wel snel moe en legt haar dan neer en speelt enkel met haar voorpootjes, maar ze was wel "kwiek" en dat stemt me toch ook positief...

Nu hopen we natuurlijk dat het de goede kant blijft uitgaan en dat het niet gewoon van de medicatie is dat haar symptomen nu weg zijn, en dat ze er daarom nu beter uitziet, maar dat ze daarna weer zou hervallen als de medicatie uitgewerkt is...

Lola is helemaal haar kluts kwijt, die is haar speelmaatje kwijt (nochtans dacht ik dat ze niet zo goed overeen kwamen, maar je merkt dat Lola nu veel zotter is en haar energie niet kwijt kan), Lola gaat heel vaak Dahlia wat "uitdagen" in de hoop dat Dahlia wil meespelen, maar Dahlia heeft daar de fut niet voor, dus moeten we soms Lola weghouden van Dahlia. Lola snapt er echt niets van, want normaal was Dahlia degene die altijd achter Lola aancrosste.

Toon heeft de bloeduitslag gezien en er was geen spoor van bacteriën in haar bloed, dus Toon zegt dat antibiotica in haar geval niet zou helpen. Ze heeft dus een virus in haar lichaam zitten en daartegen is ze nu aan het vechten... maar dat kan natuurlijk eender welk virus zijn en we hopen met heel ons hart op een onschuldig virus waar ze zich tegen kan verzetten...
Die titer wijst inderdaad alleen maar op ontstekingen waarschijnlijk en dus kan het evengoed een andere ontsteking zijn, en daar hopen we op...

Ze is wel al 200 gram afgegeaan, maar is in mijn ogen zeker niet graatmager... we geven haar regelmatig eten via onze handen en zo likt ze het wel op... zelf eten aan haar bakje doet ze niet... die AD zal haar hopelijk ook sneller doen aansterken dan de andere hills voeding die we hebben...

Gisteren was ik wel weer positief gestemd toen ik ze gezien had (het was ook pas 's avonds dat ze wat kwieker was geworden), dus ik hoop echt dat het de goede kant op blijft gaan...

Dus vandaag opnieuw voorzichtig afwachten

Bekijk berichtcatherine, op 11 april 2013 - 00:49, zei:

Liz je woont in Zoutleeuw dat is niet zo ver van mij af. Ik raad je aan naar de da over staaien in St truiden te gaan bij Vorstermans-Rijke. Daar ben ik geweest voor mijn tweede opinie en zij hebben mijn Zinootje er door gehaald. :hug:

Met die vosterman in Sint-Truiden heb ik helaas niet zo'n goeie ervaring toen Lola eens plots ziek was geworden in het weekend (hij was toen van wacht), dus naar die zal ik niet gaan. Als we een tweede opinie zouden gaan aanvragen wanneer ze terug slechter wordt, dan ga ik denk ik ofwel naar de dierenkliniek in Leuven of in Hasselt.

banner

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#34 Geplaatst 11 april 2013 - 09:09

Ocharme Dahlia toch :(
Dat ze maar snel geneest hoor..

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#35 Geplaatst 11 april 2013 - 09:16

Stomme FIP. Verzorg ze maar goed. Bij ons kon niets meer baten, hoop dat ze jouw meisje er toch doorkrijgen. Dit vind ik dus echt geen goed nieuws.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#36 Geplaatst 11 april 2013 - 09:25

Ik blijf met je hopen.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Katje_72
Katje_72
  • 273 berichten

#37 Geplaatst 11 april 2013 - 09:26

Hopelijk is Dahlia snel weer beter.

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#38 Geplaatst 11 april 2013 - 09:34

Veel beterschap !!! :hug: :hug:  Hills AD kan echt wonderen doen, als ze daarvan wilt eten dat is al heel goed! :)
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#39 Geplaatst 11 april 2013 - 10:01

Ik blijf mee duimen voor Dahlia!

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#40 Geplaatst 11 april 2013 - 10:18

Hier ook Liz...van 's morgens tot 's avonds...ons duimen draaien voor Dahlia. :geluk:
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#41 Geplaatst 11 april 2013 - 10:36

Ok liz u keuze, ik ben heel blij met deze da hij heeft mijne Zino gered die had ook zogezegd fip en vostermans heeft blijven zoeken samen met ons want ze geloofde net als wij niet in fip. Ben blij dat ik naar hen ben gegaan voor een tweede opinie.

Succes nog ik hoop ook voor jullie dat het een banale infektie.

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 11 april 2013 - 10:36

Lieve Liz

Lees het topic pas sinds vandaag! Ik hoop van harte mee dat het niet om FIP gaat... Een hele dikke knuffel en de vingers zijn gekruist
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#43 Geplaatst 11 april 2013 - 10:42

Hoe weet je nu zeker dat iets FIP is? Begin hier enorm te twijfelen dat we toch iets meer konden doen. Bij Max werd er geel buikvocht getrokken en aan de hand hiervan werd al gezegd dat het hoogstwaarschijnlijk FIP was. De bloedtest wees dit ook uit vertelde ze, maar zouden ze dit nu gezegd hebben zodat we onze Maxie lieten gaan?
Zoveel vragen ineens over deze rotziekte. Wil ook niet dat het nog voorvalt bij één van mijn andere monsters, dat overleef ik niet denk ik.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#44 Geplaatst 11 april 2013 - 10:48

Bij dat buikvocht is de diagnose makkelijker en weet men echt vrij zeker dat het FIP is. Er is echter een vorm van FIP waar men dat vocht niet heeft en die is veel moeilijker om te diagnosticeren. Men ziet dan ontstekingen, maar die kunnen vanalles zijn.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 11 april 2013 - 10:51

Hallo,

Ik ben heel tevreden van Anne boeckaert in geetbets maar nog meer tevreden van sint-catharina in hasselt.
Ik hoop dat het geen FIP is. Van zodra DA'n niet weten wat er is, zeggen ze al snel dat het FIP zou kunnen zijn. Ik snap het niet. Dat is gewoon mensen ongerust maken want als het zo is, is er toch niks meer aan te doen dus waarom proberen ze niet eerst al de rest voor ze zeggen dat ze aan FIP denken?
Dat is zoals tegen iedere zieke persoon zeggen dat ze waarschijnlijk aids of kanker hebben maar dat het ook een zware griep kan zijn???

Hoe oud is Dahlia?
Mijn katje met FIP ging op 3 dagen enorm hard achteruit. 1ste dag: lusteloos en diarree. 2de dag : overal plassen. 3de dag: stuiptrekkingen.
Nu kan droge FIP wel langer duren maar ik zou hier echt proberen niet aan te denken en wel aan al de rest denken. Eventueel kan je wat lysine geven, dat is goed voor de weerstand.
Ik duim met je mee dat ze snel terug de oude is!

p.s: hier ook geen goede ervaringen met vorstermans. Katje binnen gedaan voor blaasgruis, geen probleem. Alles goed verlopen, nachtje daarlaten ter observatie -> 's morgens lag hij dood in zijn mandje. We vermoeden teveel slaapmiddel gegeven. 120 euro armer en een hoop verdriet rijker.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding