Spring naar inhoud

- - - - -

Dahlia: diarree & overgeven blijft.... upd: tot nu toe alles in orde :-)

• Log in om te reageren
211 reacties op dit onderwerp
Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#46 Geplaatst 11 april 2013 - 11:27

Ann van geetbets is onze DA, al heel ons leven lang gaan we bij haar, ik ben ook heel content van haar. ik denk dat dat inderdaad meer op basis van ervaringen is een DA, ik heb een slechte ervaring bij die van in Sint-truiden, maar wil daarom niet zeggen dat hij slecht is, ik zou me er alleen niet meer op mijn gemak voelen en hem dus liever niet meer kiezen...

ik wil ook nogmaals benadrukken dat de DA enkel FIP als mogelijke optie heeft meegedeeld (om ons te waarschuwen) en niet als loutere diagnose, en ook niet alleen op basis van die "titer" in dat bloedonderzoek, ook omdat ze weer hervallen is na een week, hoge koorts had, niet opnieuw wilde eten, ...

Die natte fip zal het inderdaad niet zijn moest het FIP zijn, maar misschien die droge variant, dat weten we niet... en daar hopen we natuurlijk niet op...

Die Lysine voor de weerstand, waar kan je zo iets halen? hoe moet je dat toedienen? en werkt dat echt?

Ik heb net een update gehad van mama, ze had toch opnieuw twee keer (via de hand aflikken wel, dus niet zelf) van die AD voeding gegeten, dus hopelijk sterkt ze daar snel van aan... voor het overige nog steeds hetzelfde als gisterenavond, nog wel veel slapen, maar wel kwieker dan ervoor...

banner

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#47 Geplaatst 11 april 2013 - 13:53

Ge moet wel zien dat ze 1/4 blik en meer per dag gaat eten anders heeft het niet veel zin. Ik zou haar tss nog van alles wat lekker is aanbieden. Het voornaamste is dat ze terug gaat zelf eten of dit nu whiskas en consorten is maakt niet uit eten is belangrijker.

Lysine kan je bij de apotheker bestellen als je dit nu nog doet heb je dit straks nog ze leveren 3x per dag bestellingen bij de apothekers.
Ik geef F lysine ruikt naar vis en hier die het moeten eten doen dat ook graag.
Het zijn meestal wel dikke potten maar je komt er lang mee toe.
Onderstaande link kan je het ook online bestellen.
http://www.medpets.nl/zoeken/lysine

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 11 april 2013 - 14:00

Bekijk berichtTaptrut, op 11 april 2013 - 10:42, zei:

Hoe weet je nu zeker dat iets FIP is? Begin hier enorm te twijfelen dat we toch iets meer konden doen. Bij Max werd er geel buikvocht getrokken en aan de hand hiervan werd al gezegd dat het hoogstwaarschijnlijk FIP was. De bloedtest wees dit ook uit vertelde ze, maar zouden ze dit nu gezegd hebben zodat we onze Maxie lieten gaan?
Zoveel vragen ineens over deze rotziekte. Wil ook niet dat het nog voorvalt bij één van mijn andere monsters, dat overleef ik niet denk ik.

Zonder de bedoeling te hebben om dit topic te kapen, Taptrut, het heeft geen zin om daar nu over te zitten piekeren hoor. Ik begrijp het wel, zeker en vast, maar jullie hebben een keuze moeten maken. En naar wat je ons hier hebt laten lezen, neem ik aan dat dat de juiste was. Als er weinig of geen verbetering in zit en je je schat zo snel zo hard achteruit ziet gaan... Plus dat dat vocht enzo toch wel duidelijke indicaties zijn denk ik. Jullie hebben Maxie heel veel pijn bespaard. Nog veel sterkte want ik kan me inbeelden dat je zoiets niet snel een plaatsje kan geven.

Liz, ik lees mee en hoop van harte dat er beterschap in zit voor Dahlia. De moed zeker nog niet opgeven!

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#49 Geplaatst 11 april 2013 - 14:43

We bieden haar heel veel snoep enzo tussendoor ook aan, maar dat wilt ze echt niet... we hebben wel nog zo'n vitamine pasta en daar eet ze wel van tussendoor, dat is het enige dat ze ook lust.

whiskas of felix dat bekijkt ze sowieso niet, dus daar kunnen we haar nu ook niet mee verlekkeren, tonijn in eigen nat kunnen we wel ook nog proberen, alhoewel ik niet weet of ze dit lust.

Hoe snel werkt die Lysine of is dat meer ondersteunend gewoon de hele tijd? Heeft dat nut als we dat nu gaat halen of is dat iets dat pas over lange termijn werkt?

banner

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 11 april 2013 - 15:47

Ik vind het ook wel wat lastig, want zondag vertrek ik voor een week op vakantie... Ik kan dat niet afzeggen, want heb geen annulatieverzekering... het is toch een beetje met een dubbel gevoel dat ik ga vertrekken... ga het echt niet leuk vinden als ze dan nog ziek is en ik moet vertrekken, pfff
banner

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#51 Geplaatst 11 april 2013 - 16:08

Lysine is een voedingssuplement je moet het allemaal lang geven  om er iets van waar te nemen.
Je geeft die supplementen om hun weerstand op te krikken en sterker te maken.

Taptrut@ geel draad trekkend buikvocht getrokken is 100% fip.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#52 Geplaatst 11 april 2013 - 16:39

Persoonlijk ben ik echt voor een 2e mening, of je nu blij bent en 200% vertrouwt in je DA of niet. Dat brengt vaak andere meningen en inzichten. Daar blijf ik dus ook bij. Ik zou dus morgen of zaterdag als ze niet betert zeker een 2e opinie vragen zonder dat je idd de meningen en opinies van de vorige DA verteld. Je kan wel zeggen dat er onderzoeken zijn gebeurd(en vertellen van het bloed) omdat men het niet direct kon vinden maar dat men het niet direct weet.

Natte FIP is sowieso uitgesloten lijkt me, dan zou ze nu niet meer rondlopen. Mocht het toch nog natte FIP worden zal dat iets zijn dat nadien is bijgekomen op haar ziek zijn lijkt me. Natte FIP gaat echt wel snel en is veel duidelijker met alle symptomen.
Als het om droge FIP gaat, gaat het traag maar is er toch wel duidelijke achteruitgang. Zelfs met AB zal een kat nog achteruitgaan.
Als er ontstekingsremmer gegeven is kan dit mogelijk wel helpen/verdrukken bij FIP mss, maar enkel AB lijkt me niets aan FIP te doen of verbeteren?
Het feit dat ze het dan wat beter stelt met de AB oogt dan voor mij dat het aanslaat en iets aanpakt? Kara had ook geen bacterie in het bloed(daarvoor trokken ze net bloed om dat te kunnen bekijken + de eiwitten ed) maar ze had wel een ontsteking. Net zoals Dahlia. Er is synulox gegeven en Kara werd beter. Is ze zelf hersteld of was het de AB, niemand zal het weten. Wat ik weet is dat ik blij ben dat ik het geprobeerd heb omdat ik haar anders mogelijk kwijt was. Synulox wordt ook gegeven bij Baarmoederonsteking, dus mogelijk werkt het ook wel tegen andere onstekingen? Ik zou dat toch proberen, ondanks dat je DA anders zegt. Baadt het niet dan schaadt het niet denk ik dan. Die spuitjes zijn nu totaal overbodig van de DA.
Maar dat is mijn mening hé :oops: Ik ben gewoon iemand die veel probeerd op dat vlak als er over zo iets ernstig gedacht wordt. Maargoed, that's me he :lachen:

Een beetje afvallen kan geen kwaad, een kat die ziek is kan afvallen. Dat is bij mensen ook zo. Neem nu mij, met griep de afgelopen dagen :d
Ook logisch, want ze eet bijna niet. Als ik 1 dag niet eet weeg ik direct minder op een lege maag, daarom moet je nog niet eens afgevallen zijn zelfs.

Drinkt ze nog water of dergelijke?
Ik zou echt starten met kittenmelk bij te voeren dmv een plastic spuitje in de mond. Dit is meer voedzamer dan water en zal ze versterken.
Geef bv RC kittenmelk(vind je in sommige dierenwinkels) of KMR(moet je bestellen) of een ander melkje van bij de apotheek. Ja, ze zal dat niet fijn vinden maar dat komt enkel tengoede en daarvoor moet je jezelf even wat harder maken. Ook al wringt de poes tegen ;)  Wil je(of je mama beter) dat doen voor mij?

Die hills Ad is alvast zeer goed, ik heb die blikjes hier ook altijd staan.

Lysine lijkt me iets meer op langere termijn, het zal alvast op korte termijn geen wonderen doen. Staat er ook zo bij. Het versterkt de weerstand en dergelijke. Maar zeker niet slecht om mee te starten na haar ziek zijn. Het is echter een poeder dat je moet mengen met voeding en ze eet nu zo slecht dus denk dat het nu niet zo veel zal uitmaken.

Persoonlijk zou ik nutridrops geven, ASAP :) Dat is iets heeeeeel goed en versterkt de katjes enorm, is een vit suplement ook gebruikt bij kittens en mama poezen. Dit kan je in online shops vinden zoals special cats enz. Maar duurt even voor je dit ontvangt. Op shows is het natuurlijk ook te koop.

Dat ze minder speelt en meer slaapt enz is normaal he, aangezien ze zwakker is en meer sip door zo weinig te eten en daar dan nog ziekjes op te zijn.

Zo, mijn mening weet je nu intussen al dus daar ga ik ook verder niets meer over zeggen :lachen:  Verder ligt het in jullie handen waarin ik wel vertrouw :geluk: :flower:

Dat ze maar snel beter wordt lieve Dahlia !

En prettige vakantie Liz, zal nu wel wat moeilijker gaan door al die angsten omtrent Dahlia :(

Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 11 april 2013 - 16:54

Och Liz...nu pas het volledige topic gelezen... :(

Vind het zo erg dit te lezen...hoop zo dat het spoedig de goede kant mag uitgaan voor lieve Dahlia !! En we duimen zo hard mee dat het inderdaad niet gaat om FIP... :pray: :duim:

Heel veel sterkte voor jou en de familie !!! :hug: :hug:

Hoop dat je zo snel mogelijk positief nieuws mag krijgen...zodat je toch een beetje kan genieten van je welverdiende vakantie !! :hug:

Geplaatste afbeelding

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#54 Geplaatst 11 april 2013 - 21:11

Ooooh Liz :(
Hopelijk is het geen Fip.
Ik duim heel hard mee dat het iets anders is en dat  Dahlia'ke snel weer beter mag worden.
Dikke knuffel :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#55 Geplaatst 11 april 2013 - 22:39

ik duim ook heel heel hard mee dat het geen fip is, heel veel sterkte toegewenst voor jullie en snelle beterschap voor dahlia
Geplaatste afbeelding

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.287 berichten

#56 Geplaatst 12 april 2013 - 00:35

Lees het ook nu pas allemaal  :hug: :hug: ....ik duim heel hard mee dat Dahlia snel beter mag worden en dat het geen FIP is !!!

Bewerkt door Casper-Cartouche, 12 april 2013 - 00:46.

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#57 Geplaatst 12 april 2013 - 13:35

Hier wordt ook nog steeds volop geduimd Lizzy!
Iets versterkends bijgeven kan inderdaad geen kwaad.
Ga maar eerst even weekje relaxen en probeer ervan te genieten hè meid!
Fijne vakantie en dikke knuffel van ons.  :hug:

Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#58 Geplaatst 12 april 2013 - 14:36

Ik denk hele tijd aan jullie meisje, hoop dat alles de goede richting opgaat !
Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#59 Geplaatst 12 april 2013 - 19:53

Ik ben net thuis... ik vind dat Dahlia er beter uitziet dan woensdagavond, ze is nog steeds wel niet de oude... maar ik vind dat ze al wat meer rondloopt dan woensdag, ze slaapt nog steeds veel, maar loopt daarnaast toch ook meer rond en speelt soms al terug met Lola... dus ik denk dat ik voorzichtig mag zeggen dat het de goede kant op aan het gaan is, laten we hopen dat het zo blijft natuurlijk :)
banner

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#60 Geplaatst 12 april 2013 - 20:09

Ik hoop mee. Dat gaat toch al de goede kant uit!
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...