Spring naar inhoud

- - - - -

Dahlia: diarree & overgeven blijft.... upd: tot nu toe alles in orde :-)

• Log in om te reageren
211 reacties op dit onderwerp
Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#91 Geplaatst 21 april 2013 - 10:58

Wat jammer van dit te horen. :(  Hopelijk volgt er beter nieuws. Duimen gaan hier omhoog.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#92 Geplaatst 21 april 2013 - 11:16

Dahlia toch, komaan meid, vecht eens goed door en laat het dan verleden tijd zijn. We sturen je een hoop positieve vibes en hopen dat je snel beter bent...  Ik kan me voorstellen dat het voor jou heel moeilijk is momenteel Liz :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#93 Geplaatst 21 april 2013 - 13:16

Wat jammer om te lezen :(

Ook van hieruit stuur ik massa's beterschapwensen voor haar! komaan lieve meid, dat je maar snel beter bent!
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#94 Geplaatst 21 april 2013 - 19:52

Mogelijk zijn er idd ook die pistes die belopen kunnen worden van allergieën of intolleranties waardoor ze haar darm en maag gestel irriteert met alle gevolgen van dien? En bij slecht eten komen er dan ook mogelijk andere gevolgen bij.

Heeft ze ook weer koorts? Want koorts duidt dan wel weer op wat anders lijkt me.

Pff altijd zo lastig hé eer iets gevonden wordt. Als het dan al gevonden wordt, soms zal men nooit weten wat het nu was.
En dan maak ik me altijd zorgen hé, want stel dat het geen FIP was, kan ze het nu wel gaan onwikkelen in zulke situaties van stress en ziekte :(
Arme schat ! Hoop dat ze erdoor komt

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#95 Geplaatst 21 april 2013 - 22:21

Duimpjes blijven draaien. :duim: :duim: :duim:

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#96 Geplaatst 22 april 2013 - 08:10

nee, voor de rest is ze wel gewoon normaal, alleen af en toe een aanval van diarree en overgeven. we zijn nu terug bezig met druppeltjes tegen krampen en diarree en daar doet ze het dan wel goed op. De DA zei dat het eventueel mogelijk was dat we haar dat heel haar leven dan misschien zouden moeten geven...

We gaan nu weer eventjes afwachten en dan in een latere fase proberen met ander voer. We weten alleen niet of het van natvoer of brokjes zou komen... natvoer zou niet zo'n probleem zijn om te veranderen want dat is sowieso per poes en dat wordt meteen weg gehaald daarna, maar de brokjes staan doorheen het hele huis voor alle poezen beschikbaar, dan moeten we alle poezen best overschakelen op nieuw voer, want hoe hou je dahlia anders weg van de huidige brokjes? maar we weten dat dat altijd moeilijk verloopt omdat zowel Dahlia als Lola heel snel diarree krijgen sowieso al van verandering van voer, dus dat gaat wel wat lastig zijn, want dan weet je helemaal niet meer waaraan het ligt, of ze dan reageert op nieuw voer of op iets anders...

banner

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#97 Geplaatst 22 april 2013 - 19:30

Beste is dan idd alle andere poezen over te zetten op de brokken die voor Dahlia goed zijn.
Een graanvrije brok proberen is voor geen enkele kat schadelijk(integendeel, beter zelfs) dus dat kan je alvast proberen ;)
Dan is het nog een questie van de juiste vinden. Mijn hond die braakte hier verscheidene soorten brokken uit en had erg platte uitwerpselen tot diaree. Hij hield het niet binnen.
Tot ik een brok vond waar alles opgelost wast. Maar ik zat ook met de handen in het haar voor lange tijd. Wie weet is het zo wel iets.

Zo lang ze geen koorts heeft en een beetje normaal doet zou ik die piste zeker bekijken. Natuurlijk rekening houdende met als ze weinig eet en veel braakt/diaree heeft dat dit iemand (mens of dier) ook serieus kan verzwakken. Ze verliezen zo ook veel vocht.

Laat ons hopen dat het zoiets is toch? Alles is beter dan die rotte FIP :(
Ik hoop gewoon dat men snel weet wat het is, want zo is het echt niet prettig om in deze onwetendheid te blijven.

Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#98 Geplaatst 27 april 2013 - 00:04

En hoe gaat het na zo enkele daagjes ? :)
Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#99 Geplaatst 27 april 2013 - 13:57

Hey Esther, het is de hele week weer goed gegaan, maar gisteren heeft ze weer een paar uurtjes overgegeven en had ze weer diarree. echt gek dat het altijd zo terug komt na een week. voor de rest blijft ze wel speels enzo, dus het is niet dat ze er heel ziek uitziet ofzo... we moeten maandag ander eten gaan halen bij d DA en zo eens proberen of ze het daar beter op doet...
banner

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#100 Geplaatst 27 april 2013 - 20:29

Goh wat lastig zeg :( Naar mijn idee als het natte fip was zou het toch wel iets sneller evolueren en andere symtomen aannemen denk ik...
Dat is dan weer goed ^^ Ik blijf duimen dat er snel gevonden wordt wat er is :) Veel succes Liz

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#101 Geplaatst 28 april 2013 - 17:46

Oh op en af dus :( zo vervelend, ik hoop uit de grond van mijn hart dat alles goed komt met lieve Dahlia, ik blijf duimen!

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#102 Geplaatst 28 april 2013 - 17:51

Ik duim dat Dahlia van het nieuwe voer zal opknappen :duim: :geluk:

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#103 Geplaatst 28 april 2013 - 19:28

Het is te hopen dat het een soort voedselallegie is en dat het met de nieuwe voeding opgelost gaat zijn, want zo zal het echt niet prettig zijn ,die constante angst is moordend
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#104 Geplaatst 28 april 2013 - 22:12

Dit is geen fip want dan zou het nu al lang afgelopen zijn.
Denk ook eerder ergens aan voedsel intollerantie.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#105 Geplaatst 29 april 2013 - 07:40

Iknduim dat het ander eten helpt!! Veel succes liz, wel vervelend als je zo moet beginnen zoeken.