Spring naar inhoud

- - - - -

tandsteen

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 11 april 2013 - 10:55

Hey,

latte heeft last van een beetje tandsteen. Wat kan ik hieraan doen? Voor degene die tanden poetsen willen voorstellen-> onmogelijk. Katten laten niks toe op dat gebied :(
Ik had al van die dentasticks gekocht maar dat eet hij dan weer niet :(
Ik denk dat hij het heeft omdat hij als kitten veel ziek geweest is en AB moeten nemen heeft. Beetje als kindjes die van die vlekken op hun tanden krijgen door AB?
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 11 april 2013 - 11:04

Fluffy heeft er ook last van. Om het te verwijderen moet ze onder narcose en dat wou de da niet doen omdat het nog niet ernstig was. Hij raadde brokken aan die de tanden verzorgen. Ze krijgen hier nu van royal canin de brokken oral sensitive. Als we dan terug gaan voor hun inentingen eens kijken of het beter is of niet. :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 11 april 2013 - 13:56

Ik moet voor ons vondelingetje dagelijks een mini schepje Orozyme bucco fresh geven dit maakt en houdt het tandplak mals en door dan kroketjes te eten schuurt dat gemakkelijker weg. Het helpt ook tegen nare geur in hun mondje.
Wij hebben bij lucy al een paar tanden moeten laten trekken maar daar we haar verleden niet kennen. Je moet het wel een week of zes geven eer er iets van te ondervinden.
Lucy neemt het nu een dikke maand en ze stinkt veel minder uit hare mond. En ik verzeker je ze stonk echt chemisch.
Ik heb het bij mijn da gekocht maar je kan het ook bij medpets online bestellen.

http://www.medpets.n...esh%20PlaqueOff

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 12 april 2013 - 10:35

Latte stinkt wel niet en de dierenarts zei gewoon: ah, een beetje tandsteen.
Ik ben zo een stresskip bij de da dat ik het vergeten ben te vragen wat de oplossing is.

My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 12 april 2013 - 11:00

Bekijk berichtJientje, op 12 april 2013 - 10:35, zei:

Latte stinkt wel niet en de dierenarts zei gewoon: ah, een beetje tandsteen.
Ik ben zo een stresskip bij de da dat ik het vergeten ben te vragen wat de oplossing is.

Hier heeft 1 van de katten dat ook. Natuurlijk degene die het niet toelaat. Ze raden ook poetsen aan. Ale, eerst met zo'n gaasje over de tanden gaan.

Ik heb dit nog niet gedaan, omdat dit te veel stress geeft bij haar. Dus die orozyme ga ik ook eens proberen! Bedankt voor de tip!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 12 april 2013 - 13:15

JE kat hoeft niet uit haar mond te stinken om dit produkt te geven hoor het maakt tandsteen mals zodat het bij eten van droogvoer gemakkelijker weg kan. Je moet het wel dagelijks geven en je komt gemakkelijk 8 maanden toe met zo'n potje.
Van het zelfde merk is er ook de tandpasta maar als de kat dat niet gewoon is van kleins af zal het heel moeilijk zijn ze dit gewoon te maken.