Spring naar inhoud

- - - - -

Ruzie

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 13 augustus 2009 - 13:07

Ik heb gejankt :( , gebruld :r , genegeerd :louche: , gestraft :zweep: , bemiddeld :knuppel: , ....
maar nu ga ik toch iets moeten ondernemen.
Ik heb twee geholpen dames Babette en Lucababy
En een geholpen zwerver Fritz

Het eerste (niet echt) probleem is dat mijn katten nooit iets samen doen. Ze zijn nooit samen aan het eten, slapen, spelen, kies maar. Het is dus onmogelijk om eens een foto van 2 samen te maken laat staan met 3. Ik ben dus enorm jaloers op bijna iedereen van de kattensite want zij hebben wel van die lovely duo's. Wanneer er iemand de vraag stelt om nog een poesje bij te nemen tegen verveling van een ander durf ik al bijna niet mijn verhaal te zeggen meestal volgt de reactie wat zeg jij nu. :gek:
(Mijn poezels komen geen knuffels of aandacht te kort ze kiezen elk hun tijdstip om knuffels in ontvangst te nemen)

Het tweede probleem is dat mijn dames dus enorm veel ruzie maken hoewel ik moet zeggen dat het op een jaar al erg verbeterd is. Eerst konden ze niet in dezelfde kamer komen nu is het binnen een straal van 2 meter. Het is niet dat ze echt vechten het is eerder rennen achter elkaar met veel kabaal (combinatie van grollen, blazen, schreeuwen en schurende nagels op het parket) En dat zo'n paar keer per nacht overdag is het minder. Ik kan ook niet uitmaken welk de starter is van de ruzie. Ik heb het gevoel dat het eerder een spelletje is om ter eerste beginnen ruzie maken. :twisted: Met de kater doen ze het trouwens nooit!
Vechten voor eten is het niet ze hebben elks hun potje in aparte kamers. Voor een speeltje ook niet want tegenwoordig is het 'speeltjes-negeer periode'
Dat ze te weinig ruimte hebben ook niet ze hebben heel het huis ter beschikking (keuken, badkamer, living, 2 slaapkamers, hal, berging, dressing en de kelder) en kunnen ook steeds buiten wanneer ze willen (behalve snachts).
Ik zit met de handen in het haar, :pray: heb er al eens overnagedacht één van de twee te herplaatsen maar welke moet ik dan kiezen? (De zieke of de lelijke) Ze zijn beide het probleem. Mijn echtgenoot wil niet aan herplaatsing denken. Hij is van boerenafkomst en zegt steeds vroeger zetten ze hier altijd katten af en die vochten nooit zelfs niet voor het weinige eten. Ze moeten maar leren met elkaar omgaan.

IEMAND TIPS? :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help:

Bewerkt door dorien_951, 13 augustus 2009 - 17:47.

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 13 augustus 2009 - 13:14

Ik hoop dat je er voor jezelf uitgeraakt, die keuze is hartverscheurend, kan er van meespreken maar bij mij is het een andere situatie.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 13 augustus 2009 - 13:17

Ik begrijp dat het geen pretje is om je dames zo tegen elkaar te keer te zien gaan, maar tenslotte vallen er geen gewonden heb ik begrepen. Ik vrees dus dat je je bij de situatie zal moeten neerleggen hoe erg je het ook vind. Ik heb niet de indruk uit jou verhaal dat de poezen er echt ongelukkig door zijn, ze hebben voldoende ruimte om elkaar te negeren. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 13 augustus 2009 - 17:01

Oh moeilijke beslissing. Ik heb ook niet echt de indruk dat je poezen ongelukkig zijn aan je verhaal te horen. Ze negeren elkaar gewoon.

Hier komen ze overeen, maar het is ook niet zoals de meeste knuffelende samenslapende foto's die hier soms gepost worden hoor. Als ze iets met elkaar doen, is het spelen aka vechten :d
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 13 augustus 2009 - 17:39

Hier komen ze goed overeen.. Regelmatig rennen ze wel eens achter elkaar aan en soms wordt er zelfs eens geblazen maar een halfuur later liggen ze weer dicht bij elkaar te slapen.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#6 Geplaatst 13 augustus 2009 - 17:50

Hier komen ze ook goed overeen met elkaar. Vroeger hadden Pluche en Flodder steeds ruzie! Die 2 konden elkaar niet uitstaan. Er zat dikwijls een haar in de boter tussen die 2, en nu, nu kijken ze gewoon niet meer naar elkaar om. Géén ruzies meer, elkaar gewoon passeren alsof ze nooit ruzie gemaakt hebben.

Dus als ik van jou was, geef het nog wat tijd, met ouder te worden zullen ze elkaar wél appreciëren!

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 13 augustus 2009 - 17:51

Wat vervelend zeg. :s
Indien de katten zelf niet ongelukkig zijn, zou ik ook niet denken om er eentje te herplaatsen. Indien je het echt vervelend vind, kan je altijd een gedragstherapeut inschakelen. Die mensen kunnen soms echt wonderen verrichten. Ik vind dat het proberen waard.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 13 augustus 2009 - 18:23

Heb je al eens geprobeerd met een Feliway verstuiver? En als ons Lies terug komt van vakantie misschien wat info vragen over Bachbloesems.

Het is niet dat ze echt vechten het is eerder rennen achter elkaar met veel kabaal (combinatie van grollen, blazen, schreeuwen en schurende nagels op het parket) En dat zo'n paar keer per nacht overdag is het minder
: weet je zeker dat dit vechten is? Hier zitten ze soms ook achter elkaar aan hoor met heel veel lawaai (wel geen geblaas). Het kan ook een manier van spelen zijn? Ik merk ook dat Gabriël  blijkbaar nooit geleerd heeft om samen te spelen en dat hij dus op een heel andere manier omgaat met andere poezels (als ze samen spelen (wat nu veel minder gebeurt sinds Finn er is: meneer Gabriël geniet van zijn rust) is hij veel wilder. Hij kent het verschil tussen spelen en vechten niet altijd)).
Is er speelgoed in huis, een krabpaal,...

Veel succes!!! :hug:

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 13 augustus 2009 - 18:53

Goh, ik begrijp dat je 'jaloers' bent op degene waarbij de poezels goed overeenkomen. Het is namelijk super te zien hoe ze samen spelen, slapen,... :heart: .
Toch denk ik ook dat ze niet ongelukkig zijn en dat je je er misschien moet bij neerleggen?
Wij hebben toch ook allemaal collega's waar je niet zo 'close' mee bent en dan ook niet meer mee doet dan nodig is?
Tis spijtig, maar ik denk gewoon aanvaarden en misschien betert het wel.

Misschien stopt het al als ze zien dat je je er niets meer van aantrekt. Wie weet zitten ze 's nachts te plannen hoe baasje het stuip te geven :x .

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 13 augustus 2009 - 19:07

ik dacht ook aan feliway en eventueel bloesems (lies kan mss wel helpen hierover)
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 13 augustus 2009 - 19:27

Sinds de lente heb ik ook een nieuwe poes, james (William was spijtig genoeg overleden) en de relatie tussen nobel en james is ook niet zoals die tussen nobel en william was. Eigenlijk mag ik niet klagen want vechten doen ze niet echt en ze delen hoogstens eens een tik uit aan mekaar. maar toch...

Ik heb de indruk dat ze elkaar eerder tolereren dan dat ze aan mekaar gehecht zijn. Alhoewel, dan opeens zie je ze samen ergens wandelen of een vreemde kat uit de tuin jagen... Ik krijg er gewoon geen hoogte van.

Maar ik denk dat het ook wel wennen is voor de poezen en dat dit nog altijd bezig is. Het allerjammerst vind ik dat ze niet beiden op bed willen liggen. Soms krijg ik ook de indruk dat ze elkaar plagen door op een strategische plek te liggen en de toegang tot een kamer te blokeren en dan weer lopen ze vriendelijk naast mekaar in de gang...

Niet te snappen dus. maar ik zou ook gewoon wat geduld oefenen en me erbij neerleggen dat ze elkaar alleen maar tolereren (wat op zich toch al veel is)

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 13 augustus 2009 - 19:41

Joloka zei:

: weet je zeker dat dit vechten is? Hier zitten ze soms ook achter elkaar aan hoor met heel veel lawaai (wel geen geblaas). Het kan ook een manier van spelen zijn?
Is er speelgoed in huis, een krabpaal,...

Veel succes!!! :hug:

Ik denk niet dat het spelen is. De aangevallen kat maakt zich steeds uit de voeten. Babette laat plukken haar vallen als ze in paniek is. Maar zij kan evengoed beginnen.
Ook buiten in de tuin doen ze het regelmatig dan moet er eentje hoog in de boom als redding. Het is ook niet dat ze hun in speelaanvalspositie zetten. (Fritz doet dit soms om mij aan te vallen voor te spelen dan)

Ik heb HOPEN speelgoed en in elke kamer staan een krabpaal of plank of cocosmat.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 13 augustus 2009 - 19:54

ik zou het ook niet weten, maar als je zegt dat het op een jaar al verbeterd is, dan zou ik gewoon afwachten.

Zolang het maar niet verergert gaat het de goede kant op, zeg maar.

BlackRose
BlackRose
  • 534 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 13 augustus 2009 - 20:05

Ik denk dat ze elkaar gewoon tolereren, maar nooit echt beste vriendjes zullen worden. Zolang er echt niet gevochten wordt en het enkel achter elkaar lopen is, zou ik ze ook nog niet onmiddellijk herplaatsen.

tineke
tineke
  • 242 berichten

#15 Geplaatst 05 september 2009 - 08:27

ik heb alleen in theory verstand van katten ik moet die van mij nog krijgen ,maar lees idd heel veel en vaak dat ze de spanning van het baasje voelen .dus denk echt dat in veel gevallen het zeker helpt om zelf vooral relaxt te blijven of te worden ,lees ook hel veel goede dingen over feliway,das ook zeker het proberen waard ,zijn genoeg katten die het niks doet maar even zoveel dieren die er heel goed op reageren ,jij kent je dieren het best en als jij niet het idee hebt dat ze ongelukkig zijn zou ik ze zeker niet herplaatsen