Spring naar inhoud

- - - - -

Kat springt achter de tv

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Dlphine
Dlphine
  • 65 berichten

#1 Geplaatst 12 april 2013 - 09:09

We hebben onder andere een kater van één jaar thuis. In onze living is er een nis waar onze tv instaat (flatscreen, want anders kon ie er niet achter). Hij doet dit pas sinds een paar maanden maar hij weet goed genoeg dat hij niet mag! Toch doet ie het en ofwel blijft hij in een hoekje liggen zodat we er niet aankunnen ofwel komt ie direct er van langs als ik de tv draai. Iemand die weet hoe we dit kunnen afleren? Mijn ma had al gedacht om met water te spuiten maar ie zit tussen alle kabels dus water is geen goed idee... Of als iemand zou weten waarom ie dit doet, zou ook handig zijn :d
Bedankt!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 12 april 2013 - 09:55

Volgens mij doet hij dat omdat het ten eerste een plekje is waar hij rustig ligt en jullie hem niet zien + een tv geeft warmte af en katten houden nu eenmaal van warmte. Hier springen ze daar soms ook achter of liggen zelfs op de tv die nochtans ook niet zo breed is.

Sanqu
Sanqu
  • 209 berichten

#3 Geplaatst 12 april 2013 - 14:34

Laatst bij "cats from hell" was er ook een poes die dit deed.  Volgens die man was dit omdat het poesje zich daar veilig voelde.  De tv staat meestal op  een centrale plek waarvan hij de hele ruimte in de gaten kan houden,  langswaar hij meestal op 2 plaatsen kan ontsnappen aan vb. andere poezen (links en rechts) en waarachter hij zich toch kan verschuilen wanneer hij even rust wil en op zichzelf wil zijn....
De man raadde aan om een ander plaatsje in de buurt te maken (vb een ton, doos met kijkgat) waarin hij zich kon verschuilen en die ook zo opgesteld staat dat hij het meeste deel van de ruimte kan zien.

In het programma hielp dit wel...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 12 april 2013 - 15:18

Mss iets zetten achter de tv zodat hij niet meer erachter kan gaan.
Hier gingen ze altijd achter de led tv zitten ook omdat onze decoder daar staat en die is warm. Dus heb ik daar een kleine lamp op gezet, groot genoeg zodat ze niet meer erop kunnen gaan liggen maar klein genoeg zodat die decoder nog verluchting heeft. Ze kruipen graag in hollekes, zelfs naast onze video en dvd speler kropen ze in dus daar ook iets gezet. Mss idd een veilige ton of doos zetten zodat hij zich daar kan in verstoppen.

Dlphine
Dlphine
  • 65 berichten

#5 Geplaatst 12 april 2013 - 16:11

Bedankt voor de tips! Ik zal vandaag nog een doos die in onze veranda staat (waar ie graag in speelt s nachts) bij ons zetten en misschien springt ie daar wel in dan. Vanachter de tv kan ie niets zien eigenlijk, haha, misschien wil ie gewoon even onzichtbaar zijn en met rust gelaten worden :)