Spring naar inhoud

- - - - -

Elektrische kabel is favoriete speelgoedje.. Wat te doen?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 12 april 2013 - 20:01

Wij zitten dus met een probleem.

Vanaf onze modem loopt een grote kabel naar de tv van Telenet (een grote witte dikke kabel)
Ook liggen er nog enkele andere kabels achter de zetel zo naar de tv toe...

Enkele dagen geleden zagen we dat de Telenet-kabel het omhulsel volledig open gebeten was en de draden lagen bloot..
We hebben er isolatietape aangedaan maar hetzelfde stuk was weer volledig vol met tandjes daarstraks..

We weten dat enkel Simba een zwak voor kabels heeft maar hebben het hem nog nooit zien doen..

Wat kun je hier aan doen zodat ze toch niet aan de kabels bijten?
We willen kijken voor een afkapping maar we weten niet als we zo een grote afkapping gaan vinden ervoor..

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 12 april 2013 - 20:05

Ik heb gewoon in de brico van die kabelbeschermers gekocht. Dat is een plastiek buisje die je vrij makkelijk om je kabel kan doen en in lengte aanpassen. Je hebt ze ook in verschillende diameters waardoor je dikke, dunne of meerdere kabels samen kan beschermen.
Ziet er zo uit:
Geplaatste afbeelding

Bewerkt door Eibhlin, 12 april 2013 - 20:07.

Manoe
Manoe
  • 504 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 12 april 2013 - 20:06

bij Ikea verkopen ze dit, misschien een oplossing?

Bijgevoegde thumbnails

• rabalder-kabelgoot__53148_PE155239_S4.jpg

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 12 april 2013 - 22:24

Ik zou ook voor een kabelbeschermer gaan.

Maar ik herinner mij dat iemand anders van KS ook een vergelijkbaar probleem had ('k weet niet meer wie :oops: ) en die kreeg van de DA de raad om zo'n hondenspeeltje te kopen (klein formaat) omdat ze blijkbaar een voorkeur toonde voor in dat materiaal te bijten en dat heeft geholpen. Misschien ook eens proberen?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 12 april 2013 - 23:47

Kabelbescherming zetten of gewoon een plastieken buis zoals voor aflopen en daar je kabels door steken. En zo rap mogelijk want dit is levensgevaarlijk.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 13 april 2013 - 09:44

Bekijk berichtSabine2, op 12 april 2013 - 22:24, zei:

Ik zou ook voor een kabelbeschermer gaan.

Maar ik herinner mij dat iemand anders van KS ook een vergelijkbaar probleem had ('k weet niet meer wie :oops: ) en die kreeg van de DA de raad om zo'n hondenspeeltje te kopen (klein formaat) omdat ze blijkbaar een voorkeur toonde voor in dat materiaal te bijten en dat heeft geholpen. Misschien ook eens proberen?

Haha ja wij hadden ook zo een kat vroeger. Muisjes en balletjes boeiden haar totaal niet, alles kapot bijten wel. Mijn ma kocht voor haar dan van die rolletjes met soort van melkcreme vulling voor honden. Daar moest ze dan veel en hard op bijten en lijkt nog eens grappig genoeg op een kabel. Daar hield die haar dan wel zoet mee. Misschien kan je hem inderdaad ook zoiets geven. :d
Leek beetje hier op:
Geplaatste afbeelding

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 14 april 2013 - 19:03

We hebben het favoriete deel van de kabel ondertussen in een bredere kabelgoot gedaan..
Hebben vrij goed moeten zoeken om zo een brede te vinden en was ook zeer duur maar beter dat dan een doorgebeten kabel..

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 14 april 2013 - 19:15

Beter dat dan een dode kat wil je zeggen, kabels kan je vervangen.