Spring naar inhoud

- - - - -

hoe zijn de verhoudingen bij jullie ? over voer

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#1 Geplaatst 13 augustus 2009 - 14:19

hoelang komen jullie voor 2 katten toe met 10 kg
ik heb nu nog een tonnetje van 4.5 kg gevuld , en die andere 5.5 kg is op gegaan in 1.5 maand
als deze op zijn is het weer 1 maand verer denk ik dus heb ik 2.5 maand met 10 kg sanabelle
Charlie en casper zijn dan 4.5 maand
op 6 maand worden ze gecastreerd , wat moet ik volgende keer bestellen als voor volwassen voer of komen htk niet zoveel bij na de castratie ? en toch kitten blijven geven tot 1 jaar

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 13 augustus 2009 - 14:30

Ik heb kitten gegeven tot een maand of tien, dus nog vier maanden na ons Lil haar sterilisatie en het mag gezegd, ze is een klein tonneke.

blijkbaar mag je na de castratie al zo "Neutered"-eten geven, das minder kalorie-rijk....

Ik kom denk ik, een dikke twee maand toe met tien kilo brok. Ik heb denk ik wel 10% verlies op een zak, want ik gooi soms wel wat weg, zeker nu we met zoveel mieren zitten.

Guest_nikkia_*
Guest_nikkia_*

#3 Geplaatst 13 augustus 2009 - 14:31

ik zou kitten blijven geven  tot ze een jaar zijn... wij deden het zo : we gaven enkel kittenvoer tot ze gecastreerd waren en dan kregen ze de keuze tussen : kittenvoer en volwassen voer, van elk een potje, de potjes werden maar bijgevuld als beiden leeg waren, je merkt dan wel welke ze het liefts hebben op dat moment.

momenteel krijgen ze hier : iams volwassen voeding, iams kitten voeding ( ik ga denk ik wel terug overstappen rc kitten en indoor, want de iams wordt hier niet gretig gegeten, blijft lang staan enzo), rc maine coon en rc hair en skin of exigent.  ik kan je eigenlijk niet echt zeggen hoelang in daar mee doe... ik let er niet zo op, ik vul de potjes bij als ze leeg zijn en als de tonnen bijna leeg zijn ga ik op nieuwe hehe....
we zijn wel van plan om over te schakkelen naar rauw voer aangevuld met brokken

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 13 augustus 2009 - 15:17

Hier gaf ik kittenvoer totdat de meesten 1jaar waren.
Hier kom ik ongeveer 1 maand een half toe met 10kg eten.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 13 augustus 2009 - 15:54

Ik heb kitten blijven geven tot de castratie van Sillas. Toen was de voeding toevallig op en leek het mij best om adultvoeding aan te schaffen. Melvin was toen 9 maand en Sillas iets meer dan 7 maand.
Met 5 kg voer doe ik ook ongeveer één maand.
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 13 augustus 2009 - 17:20

Mijn katten eten vanaf het begin af alleen maar rauw, en aten soms wel 400 gram per dag. Naarmate ze ouder werden, gingen ze minder eten.
Op dit moment eten ze ieder zo'n 150 gram per dag. (in de zomer eten ze minder)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 14 augustus 2009 - 13:38

Hier krijgen ze Orijen, met een 7 kilo zak doe ik ongeveer een kleine 3 weken, maar ik heb dan ook 6 katten, je kunt nu gerust  van kitten naar volwassen voer overstappen.

Guest_Suus_*
Guest_Suus_*

#8 Geplaatst 14 augustus 2009 - 13:56

Ik heb eens uitgerekend dat ze ongeveer 2 kilo per kat per maand eten, maar ik heb dan wel het grootste kattenras dat er is.

Ik geef eigenlijk nooit kittenvoer na 3 maanden, de groten eten het op en worden hartstikke dik en de kleintjes eten de grote Maine Coon brokken

Ik heb in mijn laatste nest een kitten gehad die met 4,5 week al aan de grote coonbrokken van mamma zat te knagen

Guest_Ika Mc Evil_*
Guest_Ika Mc Evil_*

#9 Geplaatst 14 augustus 2009 - 14:09

Suus zei:

Ik heb in mijn laatste nest een kitten gehad die met 4,5 week al aan de grote coonbrokken van mamma zat te knagen

Goh welke vraatbuil zal dat toch geweest zijn...... :catnoknow

Guest_Suus_*
Guest_Suus_*

#10 Geplaatst 14 augustus 2009 - 14:11

Ika Mc Evil zei:

Goh welke vraatbuil zal dat toch geweest zijn...... :catnoknow

Whahahah niet die van jou! Dat vetklepje van jou vreet alles, maar die was wat ouder eer hij aan de coonbrok begon

Brad, ieuw je hoorde hem gewoon knarsen

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#11 Geplaatst 14 augustus 2009 - 14:39

Die RC neutered zou naar het schijnt heel goed zijn om te geven na de castratie. Daarom niet permanent, maar enkele maandjes en dan naar volledig volwassenenvoer.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 15 augustus 2009 - 15:12

Als je nog kittenbrokjes hebt staan kan je die gewoon verder blijven geven hoor, en stilaan kan je ze een beetje mengen met de volwassen brokjes.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag