Spring naar inhoud

- - - - -

Van balkon tot kattenren

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 15 april 2013 - 12:37

Hallo allemaal!
Ik ben een tijd niet op het forum geweest door drukte en een kapotte laptop, maar mis de kattenverhalen toch wel. En ik heb een vraagje.

Mijn man en ik zijn een tijdje terug verhuisd naar een flatje op 4 hoog.
Nu hebben wij een balkon en we dachten misschien is het leuk om daar een soort kattenren van te maken. Voordeel voor ons dat de balkon deur open kan zonder dat er gewonden vallen en kunnen de katten een fris neusje halen.
Maar is een balkon van ong. 3 m3 groot genoeg om daar als kat plezier aan te beleven? Of zal ik het buitenleven juist aanwakkeren?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 15 april 2013 - 13:23

Mogen jullie wel een ren plaatsen op het balkon, mss eens vragen aan de syndicus van het gebouw. Een ren is een goede oplossing zo kunnen ze veilig naar buiten.

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 15 april 2013 - 13:48

[font=tahoma,geneva,sans-serif][size=4][color=#CC1B5C]Dit is ons balkon, en dan willen we van hout en kippengaas een constructie maken zodat ze in een 'kooi' zitten zeg maar.
image.jpg

Bewerkt door Anousje, 15 april 2013 - 13:52.

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 15 april 2013 - 18:21

Ik heb hier hetzelfde. Ik wil mijn balkon in orde brengen en ik zou het leuk vinden als de poezen er ook op kunnen. Anders zouden ze ook alleen maar aan de deur staan zagen om er mee op te mogen, vermoed ik.

Ondertussen heb ik al offertes aangevraagd om een idee te hebben wat het me zou kosten, mocht ik het uitbesteden. De afmetingen van mijn balkon zullen waarschijnlijk ongeveer dezelfde zijn. 1m20 diep, 2m65 breed en 2m75 hoog. Ik heb twee firma's aangesproken om er een ren te maken en dat zou ongeveer 450 euro kosten, all in. De firma die het zou afwerken met een net, rekent -hou u vast- iets van een 800 euro aan, all in.

De reden dat ik het niet zelf wil doen, is omdat ik niet in beton wil boren terwijl ik op een ladder sta, op een balkon, op een vierde verdiep. Dat is me veel te gevaarlijk. Ik ben dus nu op zoek naar een klusjesman die voor mij zo een net wil komen plaatsen. Dat zal sowieso veel goedkoper zijn. Een net is ook veilig voor de poezen en dan heb je zelf niet zo een kooi-gevoel als je op je terras zit. Daar zou ik wel rekening mee houden omdat het sowieso al een 'klein' terras is en een ren je misschien een benauwd gevoel kan geven.

Ik ga je topic zeker volgen omdat ik wel benieuwd ben hoe jij het gaat doen. Wie weet, haal ik er zelf ook nog iets uit. ;)

henny
henny
  • 1.601 berichten

#5 Geplaatst 15 april 2013 - 20:47

Misschien hebben juliie hier wat aan:

http://www.nettenlijn.com/nlkat.html

Henny

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 15 april 2013 - 23:33

Ja maar mag het wel waar wij vroeger woonden op het app mochten we geen netten of kooien plaatsen. Het uitzicht straat kant mocht niet veranderen. Dat moet je eerst navragen eer kosten te gaan doen.

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 16 april 2013 - 11:30

Ik zal de woningbouw contacteren of het toegestaan is. Ik wist niet dat je daar toestemming voor nodig had.

Maar mocht het toegestaan zijn dan laat ik mijn man het balkon ombouwen. Mijn man is timmerman geweest, heeft daar ook een opleiding voor gedaan dus ik ga er van uit dat hij wel weet hoe hij dat moet doen.

Ik heb zojuist contact opgenomen met onze woningcorporatie, en inderdaad er moet schriftelijk toestemming voor gevraagd worden.
Ik op dus ook gelijk een mailtje gestuurd en nu duurt het ongeveer 2 weken voor een antwoord.
Ben benieuwd...

Wel heb ik als reden toegevoegd dat wij last hebben van de hoeveelheid duiven en meeuwen dat hier rondvliegt, dus hoop ik dat die redenering zal helpen. Want dat is geen leugen, ze schijten elke keer mijn ramen onder. Maar mijn katjes vind ze geweldig!  :p

Bewerkt door Anousje, 16 april 2013 - 11:55.

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 24 april 2013 - 11:23

Helaas!! We hebben geen toestemming gekregen om ons balkon af te schermen. Heel jammer maar het is niet anders...