Spring naar inhoud

- - - - -

2 katten gevonden!

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
MissSanne
MissSanne
  • 81 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 16 april 2013 - 09:14

Hoi iedereen,
Gisteren ben ik mijn papa moeten gaan helpen met twee katjes te gaan vangen. Huurders hadden ze achter gelaten in een appartement!

Eentje was heel hongerig en kwam meteen af op eten de andere was heel bang!!

We hebben ze mee naar huis genomen en met twee in de bench gezet omdat we bang zijn dat ze iets hebben en onze anderen niet in gevaar willen brengen!

Maar nu hebben ze vannacht niet gegeten!

En eentje heeft wat kalere plekjes bij zijn staart zou dit schurft zijn!?
Vlooien hebben ze denk ik niet!

Iemand raad en tips?

Ik zou er graag eentje met die plekjes willen bijhouden maar de andere zal ik denk ik naar jet asiel moeten brengen!!

Iemand tips?

Dank je!!!!

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 16 april 2013 - 09:28

Om te beginnen die mensen aangeven. Je mag niet zomaar dieren achterlaten als je gaat verhuizen.

Verder zou ik ze meteen naar de dierenarts nemen zodat ze odnerzocht kunnen worden.

En als je ze echt niet kan houden, een heel goeie opvang zoeken, want volwassen schuwe dieren maken vaak geen kans in een asiel.

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 16 april 2013 - 09:48

oh, zo zielig. Ik zou ook zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan, wie weet hoe lang ze al niet meer gegeten hebben...
En als je er 1tje houdt, kan je de andere dan ook niet houden? Of ze ergens samen plaatsen? Anders is het zo zielig als ze hun hele leven samen gezeten hebben...
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 16 april 2013 - 09:54

Ik zou ze ook aangeven. Dat kan gewoon niet.

Best idd eens naar de DA gaan. Je kan even kijken om te zien wat het schuwe katje doet. Soms moeten ze gewoon wat bekomen van de stress of moeten ze echt iemand kennen voor ze openbloeien.

En ja, zoek een goede opvang, waar ze. Een eerlijke kans krijgt. Niet naar gelijk welk asiel brengen en ideaal is om ze bij mekaar te houden katten kunnen zich echt enorm hechten aan hun vriendjes.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Pegske
Pegske
  • 581 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 16 april 2013 - 09:55

Ik zou ze ook samen laten ... Ze hebben al zoveel stress doorstaan. Hen nu ook nog scheiden is mss niet ideaal...
En indien je er echt maar eentje wil houden kan je de andere misschien ter adoptie zetten hier op de site ? Met fotootje enz ?
Want inderdaad, in een asiel zal ze niet zoveel kans maken vrees ik.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 16 april 2013 - 11:25

Heb je ze al gekamd met de vlooienkam, het is niet omdat je ze niet ziet rondlopen dat er geen zijn.
Die kale plekjes kan vanalles zijn, kan gewoon een wondje geweest zijn dan valt de vacht op die plaats ook af.
Beste neem je allebei mee naar de da, het is normaal dat ze bang zijn hoe lang zaten ze daar opgesloten?
En nu nieuwe omgeving andere mensen en in een kooi hoe zou je zelf reageren.

Dus eerste naar de da ermee en mss best ze samen laten als ze aan mekaar zo gewend zijn.
Hoe oud schat je ze?

En idd zoals eerder gezegd aangeven die mensen, je mag geen dieren achterlaten dit is strafbaar.

MissSanne
MissSanne
  • 81 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 16 april 2013 - 11:32

Ik denk niet lang! Maar het huis was 1 rommelhoop en we moesten ze maar naar het asiel brengen...
Ik ben ze savonds dan maar gaan halen eentje komt knuffelen op de anderen hebben we een beetje moeten jagen dus die blijft bang zitten nu!

Ik schat ze 6 manden!

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 16 april 2013 - 13:46

zo zielig! geef ze dan maar lekker veel eten en liefde.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding