Spring naar inhoud

- - - - -

Kater sproeit

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 19 april 2013 - 16:24

Heb dit nu een tijdje kunnen verdragen, maar regelmatig komt hier een kater (misschien 2, daar twijfel ik aan) tegen mijn voorgevel sproeien. Hij doet dit zo juist ter hoogte van de opening van de kelder. Moet zeggen dat dit wel begint te stinken. Ik kan er bijna mijn uurwerk op gelijk zetten wanneer hij komt, meestal om de 2 dagen bij valavond.

Er lopen hier al een tijdje 2 katten op straat, bang van mensen. Je kan ze niet pakken of lokken, ze zijn doodsbang. En ik ben er zeker van dat zij/hen het zijn die komen sproeien, want vorige week had er nog eentje komen sproeien in de tuin hier. Volgens mij zijn het geen straatkatten, want ze zien er goed uit en niet ondervoed. Wel dragen ze geen bandje, wat me dan weer doet twijfelen.

Wat is de oplossing hiervoor om dit sproeien te stoppen? Moet wel een beetje oppassen want mijn buurvrouw heeft daar een plant staan aan haar deur dat ik deze niet beschadig door bepaald producten ofzo.

Alvast bedankt voor jullie raad! :)

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 19 april 2013 - 16:58

ik zou toch eens nagaan of ze geen baasje hebben. als men ze castreerd, dan is de kans groot dat ze stoppen. zijn er geen baasjes, kan je eens bellen naar de millieudienst van je gemeente en vragen of ze die kat komen castreren en terug uitzetten (heel belangrijk om dat laatste te vragen)
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 19 april 2013 - 17:01

Bekijk berichtwea, op 19 april 2013 - 16:58, zei:

ik zou toch eens nagaan of ze geen baasje hebben. als men ze castreerd, dan is de kans groot dat ze stoppen. zijn er geen baasjes, kan je eens bellen naar de millieudienst van je gemeente en vragen of ze die kat komen castreren en terug uitzetten (heel belangrijk om dat laatste te vragen)

Hoe doe ik dat best? Dat nagaan?

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 19 april 2013 - 17:04

kan je eens vragen bij de buren? Soms weet de ene buur dat wel of die wijst dan weer naar een buur met veel katten. Ik zou dan laten vallen dat je dat randvraagt omdat je wil dat die kat gecastreerd wordt wegens sproeien. Ik ben er zeker van dat de juiste buur dat ooit wel hoort.

maar als ze schuw zijn, is de kans wel groot dat het zwerfkatten zijn. niet alle zwerkatten zien er slecht uit. er zijn er die zich echt wel goed hun plan kunen ntrekken en volledig gezond zijn.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 19 april 2013 - 17:13

Normaal zijn ze niet van hier in de buurt, er is maar 1 huis waar ze 2 katten en het huis achter ons heeft ook 1 kat en die ken ik. Normaal hebben de andere hier geen katten, maar is hier wel eenbuurt met veel wijken achter ons enzo... Ik vermoed als ze baasjes hebben dat ze van daar komen.

Het vreemde was dat die 2 hier van de ene op de andere dag plots rondliepen, voorheen nog nooit gezien. En als je de ene ziet is de andere niet veraf. Mijn vriend dacht eigenlijk al dat het zwervers of uitgezette waren... Van als ik iemand hier eens kan aanspreken doe ik dit.

Vervelende situatie wel :(

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 19 april 2013 - 18:06

Cat off spray spuiten aan het keldergat of motte bollen leggen dat stinkt en houden katten niet van.
Mottebollen noemt naftaline bollen.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#7 Geplaatst 19 april 2013 - 18:10

Lavendel zetten vinden ze ook niet leuk of wat Catherine zegt. ;)

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#8 Geplaatst 19 april 2013 - 23:31

Hier ook zo'n probleem, maar dan wel over heel de onderkant van mijn auto, garage poort en al zo'n dingen.... Ook ver van leuk :(
De poes komt van de overgebuuren, maar toen we hier juist woonde heb ik eens een bezoekje gekregen van hen, er zat een briefje in de brievenbus dat ze hun katten eten en drinken moeten geven zodat ze thuis blijven, en dat kwam volgens wat zij denkten van ons, terwijl dit niet zo was.... dus ga ik zeker niet aan hun deur staan om te vragen om hun kater te castreren, maar zou ook graag een oplossing vinden voor dat probleem :(
Heb er niets op tegen dat er hier poezen komen en dat ze mee eten enzo, maar iedere dag de auto onder sproeisel....

Hou het hier in het oog, misschien dat er nog een goeie tip op komt dat ik ook kan gebruiken :)

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 20 april 2013 - 11:10

als het zwervers zijn en je gemeente heeft een zwerfkattenbeleid, dan castreert de gemeente die. wel vragen welk beleid ze hebben, want sommige gemeentes doden nog steeds alle zwerfkatten.
de kans is groot dat he tsproeien dan verdwijnt.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 21 april 2013 - 13:12

Zal het eens opzoeken wat hun beleid is hier. Hopelijk is het diervriendelijk.

Bekijk berichtlientj, op 19 april 2013 - 23:31, zei:

Hier ook zo'n probleem, maar dan wel over heel de onderkant van mijn auto, garage poort en al zo'n dingen.... Ook ver van leuk :(
De poes komt van de overgebuuren, maar toen we hier juist woonde heb ik eens een bezoekje gekregen van hen, er zat een briefje in de brievenbus dat ze hun katten eten en drinken moeten geven zodat ze thuis blijven, en dat kwam volgens wat zij denkten van ons, terwijl dit niet zo was.... dus ga ik zeker niet aan hun deur staan om te vragen om hun kater te castreren, maar zou ook graag een oplossing vinden voor dat probleem :(
Heb er niets op tegen dat er hier poezen komen en dat ze mee eten enzo, maar iedere dag de auto onder sproeisel....

Hou het hier in het oog, misschien dat er nog een goeie tip op komt dat ik ook kan gebruiken :)

Da's ook niet zo plezant zeg :s .  Producten op je auto spuiten is natuurlijk al wat moeilijker hé. Hier weet ik nu ook niet zo direct iets. Van mij is het nog maar tegen de gevel dus dat valt nog mee. Hopelijk vind je iets!