Spring naar inhoud

- - - - -

urine: scherpe geur

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 19 april 2013 - 20:37

ik gebruik Peewee kattebakkorrel, en normaal gezien als ik de bak met zaagsel leegmaak, ruik ik niks.

maar de laatste tijd ruikt dat zaagsel echt heel erg 'scherp' naar urine.

eerst dacht ik dat Peewee misschien van kwaliteit veranderd was, maar nu begin ik te denken dat het Muts is, omdat het niet ALTIJD zo scherp ruikt.

(Muts heeft een half jaar geleden een nierblokkage gehad, is volledig hersteld maar krijgt wel nierdieet)

op het internet vind ik alleen dat het kan liggen aan geconcentreerde urine, dus ik heb een extra bakje water neergezet, en geef ze 's avonds wat extra bouilon, maar nog ruikt het soms echt fel.

moet ik me zorgen maken? of gewoon nog meer stimuleren om te drinken?

(de DA heb ik nog niet gebeld omdat ik er eerlijk gezegd tegenop zie... controle betekent weer bloed prikken enzo, en mijn arme Muts heeft tijdens die blokkage al zoveel moeten doormaken... ik wil het haar liever besparen, tenzij het echt moet..
ze eet en speelt zonder zorgen.)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 19 april 2013 - 21:38

Even wat urine binnenbrengen om te laten onderzoeken, dat is niet zo erg als bloedprikken ;) en toch kan daar al veel aan worden gezien.
Gezien de lucht blijft (wat ik zo lees) zou ik het toch laten onderzoeken

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 20 april 2013 - 07:57

Hier hadden ze het de maanden voor de castratie dat het heel fel rook of als ze koortsig zijn, ruikt het ook feller. Ik zou ook proberen wat urine op te sturen.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 20 april 2013 - 10:05

maar hoe doe je dat dan?

'k heb hier denk ik al eens gelezen van opvangen met een lepel, maar ik denk niet dat Muts gezellig blijft zitten als ik een lepel onder haar poep schuif :lachen:

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 20 april 2013 - 10:33

http://www.medpets.nl/katkor+korrels/

Lijkt me makkelijker dan er een lepel onder te mikken  ;)

Geplaatste afbeelding

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 20 april 2013 - 11:12

ja, dat lijkt me wel makkelijker ;)

ik zal eens kijken of ik dat vind in de dierenzaak, heeft iemand tips waar ik het zou kunnen vinden?

en maandag toch maar eens naar de DA bellen voor advies misschien.