Spring naar inhoud

- - - - -

Brussels Airlines weigert dieren met platte snuit

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#1 Geplaatst 21 april 2013 - 11:02

Dit is te gek voor woorden, want perzen/exotics die zorgvuldig worden gefokt zullen zelden last hiervan ondervinden....

http://www.hln.be/hl...tte-snuit.dhtml

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#2 Geplaatst 21 april 2013 - 13:23

Beter zo dan dat ze zeggen, kom maar en je dier is dood zeker...

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#3 Geplaatst 21 april 2013 - 15:37

http://www.standaard...130421_00548776

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 21 april 2013 - 17:06

Ik snap het wel dat als er dieren sterven tijdens de vlucht dat er dan maatregelen genomen worden als blijkt dat het vaak dieren met een platte snuit zijn. Ik vraag me wel af hoe een cattery die Perzen fokt of Exotics nu een dier uit het buitenland kan halen om mee te fokken.

Blijkbaar postte Cisca dit topic al eerder vandaag. Kunnen de modjes deze samenvoegen a.u.b.?

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 21 april 2013 - 18:28

Heeft dit ook niet te maken met het feit dat sommigen die beestje kapotkweken ?  Het neusje zo plat mogelijk proberen te krijgen, waardoor gewoon ademhalen voor die arme diertjes een hel is. 'k Heb daar eens een artikel over gelezen.  Ik begrijp wel dat ze die beslissing nemen eigenlijk.
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 22 april 2013 - 08:25

Bekijk berichtMarjananas, op 21 april 2013 - 18:28, zei:

Heeft dit ook niet te maken met het feit dat sommigen die beestje kapotkweken ?  Het neusje zo plat mogelijk proberen te krijgen, waardoor gewoon ademhalen voor die arme diertjes een hel is. 'k Heb daar eens een artikel over gelezen.  Ik begrijp wel dat ze die beslissing nemen eigenlijk.

ik denk dat dat inderdaad het probleem is, maar zoals Cisca zegt denk ik dat als het fokken op een verantwoorde manier gebeurd met de juiste poezen en rasstandaarden, dat deze poezen dan geen last zouden mogen ondervinden...

maar ik snap de beslissing ook wel, want hoe gaat een vliegtuigmaatschappij controleren of het gaat om een echt te platte snuit of een gewone snuit, waarschijnlijk hebben ze enkele klachten gekregen of enkele gevallen meegemaakt waarin deze dieren helaas gestorven zijn en daarom nemen ze die beslissing nu.

banner