Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Het dagboek van een duveltje :) #175 laatste update

• Log in om te reageren
186 reacties op dit onderwerp
DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#166 Geplaatst 13 juni 2013 - 17:54

Bekijk berichtcarineken, op 12 juni 2013 - 19:09, zei:

Heb de kitten foto's eens zitten bekijken en ik vind eigenlijk dat Bonnie nogal "dom" kijkt op foto, ale ja zo een domme uitdrukking niet dat Bonnie dom is ofzo
Was echt de moment niet van zo'n opmerking te schrijven.Ik denk dat je het toen al wist.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#167 Geplaatst 13 juni 2013 - 19:14

Bekijk berichtcarineken, op 13 juni 2013 - 17:21, zei:

Ik meld jullie dat Bonnie en Hopa helaas ook zijn overleden.

Dat klopt, ik heb hen beiden laten inslapen, Hopa gisterenmorgen, Bonnie wilden we op die moment nog een kans geven omdat ze relatief goed was maar 's avonds toen we zagen dat het dezelfde kant op ging hebben we ook haar het leed bespaard.

Ik heb Carineken hiervan op de hoogte gebracht maar verder ben ik nog steeds niet in de stemming om hier meer uitleg aan te geven dus ik laat het hier voorlopig ook bij.  Het is de eerste keer dat ik opvangertjes moet laten inslapen, zo'n kleine kittens dan nog, het gaat niet in je koude kleren zitten.  Als je dag en nacht om de 2 a 3u hen geknuffeld hebt, hen gevoed hebt, gewogen, lekker ingedoffeld en je moet ze dan alsnog afgeven, er zijn er hier meer die dat kunnen beamen dat je dat liever niet wilt meemaken.  Daarnaast heb ik zelf onlangs een persoonlijke opdoffer van formaat gekregen ivm mijn eigen gezondheid en na de afgelopen 2 weken intensief te moeten zorgen voor zieke kittens ben ik groggy.

Bekijk berichtDORIS, op 13 juni 2013 - 17:54, zei:

Was echt de moment niet van zo'n opmerking te schrijven.Ik denk dat je het toen al wist.

Nee, dat niet Doris, ik heb pas later op de avond een pb gestuurd naar Carineken.

En nog even als aanvulling, Bonnie was een super super lief kitten, ééntje dat je hart stande pede deed smelten en "dom" oogde ze zeker niet, vind ook niet echt dat een dier dom kan ogen, misschien een beetje goofy maar alé...

carineken
carineken
  • 203 berichten
  • 2 katten

#168 Geplaatst 13 juni 2013 - 19:20

Ik bedoelde ook nie dom dom maar goofy, ik kon niet op het precieze woord komen.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#169 Geplaatst 13 juni 2013 - 19:23

Hier zijn ze nog een keer, mijn lieve meisjes :hart:

Bijgevoegde thumbnails

• zoerip.jpg
  • hoparip.jpg
  • bonnierip.jpg

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#170 Geplaatst 13 juni 2013 - 19:55

Wat een droevige tijd voor je Bonnie :(
Heb enorm veel respect voor de opvangmensen :hug:

Heel veel sterkte !!

sorry laatste keer

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#171 Geplaatst 13 juni 2013 - 20:01

:hug: :hug: :hug:
Wat jij gedaan hebt daar zijn er weinig toe in staat.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#172 Geplaatst 13 juni 2013 - 20:12

Veel sterkte Goedele :(
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#173 Geplaatst 13 juni 2013 - 20:27

Ocharme Goedele, ondanks je super-zorgen heeft het niet mogen zijn.
De dutskes waren gewoon te zwak geworden :(

Dikke knuffel :hug: :hug: :hug:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#174 Geplaatst 13 juni 2013 - 21:16

Heel veel sterkte Bonnie. :hug: Dit nieuws gaat door merg en been. :cry: Rust zacht lieve poppemiekes samen met je zusje die jullie met open pootjes zal opwachten. :(
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#175 Geplaatst 20 juni 2013 - 15:51

Velen zeggen , oeh plaats het niet online maar ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom niet , ik heb niks te verbergen en ik schaam me ook nergens voor , de risico's van het vak waar elke opvang schrik voor heeft en de risico's die zwervertjes opvangen helaas met zich mee brengen.

Bij de eerste overledene Zoë hebben we meteen een autopsie laten doen (wel bij onze eigen dierenarts, niet in het labo) en er kwam niet meteen iets aan het licht.  Op die moment wisten we niet goed wat denken en gingen we nog steeds uit van een mogelijks erfelijk defect of bacteriele besmetting aangezien enkel de kleinste kittens getroffen werden en niet de moederkat of de grotere kittens die ondertussen al een maand samen zaten.

Toen Hopa terug ziek werd hebben we meteen de ontlasting onder de microscoop bekeken maar er werd niks gevonden, opnieuw gingen we uit van een bacteriele besmetting omdat ze daarvoor antibiotica had gehad en toen plots verbeterde , maar helaas 2 dagen later weer achteruit ging.  Echter ging Hopa pijlsnel achteruit en werd de dag erna al ingeslapen.  Bonnie was op die moment nog levendig dus gingen we verder met haar , maar tegen de avond aan ging ook zij pijlsnel achteruit en ik wist al hoe het ging eindigen...  Bonnie werd 's avonds ingeslapen.

Tijd voor een FPV test , de grote schrik van elke opvang en helaas, een positieve snaptest.  Ook daar werd langs verschillende kanten mij verteld dat die testen vaak valspositief geven maar in combinatie met de symptomen kon ik deze niet negeren.

De overlevende 5 kittens werden meteen naar de dierenarts gebracht voor hospitalisatie en quarantaine en alle volwassen katten kregen een herhaling van hun vaccinatie, mama Duveltje kreeg een eerste vaccinatie.  En ook mijn zwervertjes die bij mijn paarden wonen zijn ondertussen allemaal gevaccineerd.  Spooky, het 3 maanden oude kitten kreeg vervroegd op 3 weken een herhaling van de vaccinatie (normaal doen we dat op 4 weken).  Tot dusver doen alle volwassen dieren en Spooky het goed.

Van de 5 kittens zijn er afgelopen weekend nog 2 overleden en tot dusver zijn er nog steeds 3 in leven.  Normaal kwamen zij vandaag terug naar huis (weliswaar in quarantaine in een bench) maar vanmorgen kreeg ik te horen dat ze een terugval hadden en opnieuw diarree hadden.  Ik heb bijkomend hierop ook nog om een giardiatest gevraagd.

Dus mag ik jullie vragen om jullie duimen omhoog te houden voor Billy, Baz en Wiske ??

Grote dank aan Kattenopvang Waasland die hun fogger ter beschikking stelden zodat ik mijn hele huis kan desinfecteren.
Deze zomer zullen hier dus geen kittens meer opgevangen worden.  We hopen na herhaaldelijk desinfecteren na de zomer/in het najaar weer aan de slag te kunnen.

Spooky is in optie voor iemand , we hebben besloten om 2 weken af te wachten of ze het goed blijft stellen, hierna kan ze gesteriliseerd worden en wanneer ze klaar is om te verhuizen krijgt ze uiteraard nog een FPV-test .  De mensen zijn hiervan op de hoogte en hebben er geen problemen mee om te wachten op Spooky.

Ook mama Duveltje en senior dame Noreke zullen nog ter adoptie komen indien zij het goed blijven stellen.  Hoogbejaarde Dolph zal hoogstwaarschijnlijk hier blijven plakken.

Bewerkt door *bonnie*, 20 juni 2013 - 15:55.

carineken
carineken
  • 203 berichten
  • 2 katten

#176 Geplaatst 20 juni 2013 - 15:58

Hier blijven de duimen overuren draaien :)

carineken
carineken
  • 203 berichten
  • 2 katten

#177 Geplaatst 20 juni 2013 - 16:11

Hier blijven de duimen overuren draaien :)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#178 Geplaatst 20 juni 2013 - 16:18

HIer ook! Heel jammer dat je dat moet meemaken, maar knap wat je voor de kittens doet, zeker niet iets om over te zwijgen. Wel heel heel jammer :(
Veel sterkte!!

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#179 Geplaatst 20 juni 2013 - 17:06

Ik heb veel bewondering voor je eerlijkheid.Het is een heel moeilijke periode voor jou. :cry:

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#180 Geplaatst 20 juni 2013 - 22:42

Oooh Goedele zo erg :(
Je hebt zo hard je best gedaan, maar tegen zoiets is het een ongelijke strijd.
Veel sterkte :hug:
De duimpjes draaien hier ook overuren dat de rest erdoor spartelt :duim: :duim:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens