Spring naar inhoud

- - - - -

fibro dokter

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 22 april 2013 - 09:43

ik heb al enkele keren gelezen dat er hier toch wel veel leden fibro/CVS hebben...
Maar nu dus specifiek voor de Fibro: welke dokter hebben jullie (gehad) waar zit hij/zij en hoe is hij/zij...
Ik kan niet naar de huisdokter blijven gaan, en hier in St-Niklaas zit er naar tschijnt niet echt iemand die fibro deftig kent.
Ondertussen zit ik deze week thuis, ik verga van de pijn, ben moe en kan niet slapen... jullie kennen het wel, denk ik...

Daarom wou ik eens aan jullie vragen bij wie je gaat...

alvast bedankt!

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 22 april 2013 - 10:27

als je van sint-niklaas bent, zou ik toch eens naar dokter coucke gaan, hij heeft zijn privepraktijk in de sintniklaasstraat in sint-gillis-waas. dan kan hij eens een volledige chech-up doen, en dan ook kijken of het eventueel geen reuma of auto-immuunziekte is.
mij heeft hi jnog niet kunnen helpen, maar hij blijft zoeken,en neemt de klachten zeker serieus.

anders specifiek voor de fibro een reumatoloog, al heb ik ook al verschillende gezien, en het enige dat ze aanraden is cognitieve gedragstherapie en fysiotherapie... dus hulp heb ik ook niet gekregen...
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 22 april 2013 - 11:00

Mijn moeder gaat naar een dokter gespicifieerd in fibro en ze is er heel blij van. Die mens zegt wel wat hij denkt, dus windt er geen doekjes om en dat kan soms kwetsend overkomen. Maar als ik mijn moeder nu zie in vergelijking met een paar jaar geleden .... wereld van verschil! In de positieve zin wel te verstaan. Ik zal eenshoren voor de naam. Het is wel in het GHB in Leuven, weet nu niet of je er zover voor wilt rijden

Time spent with cats is never wasted

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 22 april 2013 - 13:46

Nele, de diagnose heb ik al even, maar qua "remedie" heeft hij niks van tips gegeven, hij kende er niet zoveel van. koude douches en veel rusten... (van koud water verkramp ik helemaal, en ik heb een gezin met 3 kindjes, hoezo rust...?)

Steffie: ik wil er gerust even voor rijden... ik zal er ook niet elke week heen moeten he... dus geef maar door :-)

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 22 april 2013 - 13:48

Nee ze gaat er 1x in de maand naartoe dacht ik.
Ik zal het deze avond eens vragen aan haar :)

Time spent with cats is never wasted

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#6 Geplaatst 22 april 2013 - 14:17

Ik ben naar het LAC in Leuven (pellenberg) geweest http://www.uzleuven....logisch-centrum

Ze hebben mij daar verschillende medicaties voorgeschreven, maar ik reageer daar enorm slecht op.
Gewoon je levensritme aanpassen is de boodschap, je niet forceren, .... al is het makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, want de pijn, tja, die blijft. :8

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#7 Geplaatst 22 april 2013 - 14:19

Idd Hilde, ik heb in de loop der jaren ook heel veel verschillende medicatie gekregen, en geen die werkte helaas.
Doseren is de grootste boodschap en luisteren naar je lichaam. Alleen om dit ook uit te voeren is niet zo simpel, ik wil niks laten wat ik graag doe, dus ga er altijd ver overheen :(

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 22 april 2013 - 14:41

ook hier geen medicatie die helpt, en ik wil mijn werk niet opgeven... ik werk nu 4/5... en eigenlijk wou ik terug voltijds gaan.
en trouwens, financieel moet het ook blijven gaan he, én ik ben geen thuiszitter...
maar dat is natuurlijk ook weer nefast voor de pijn... grrrrr...

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#9 Geplaatst 22 april 2013 - 14:42

Bekijk berichtCisca, op 22 april 2013 - 14:19, zei:

Idd Hilde, ik heb in de loop der jaren ook heel veel verschillende medicatie gekregen, en geen die werkte helaas.
Doseren is de grootste boodschap en luisteren naar je lichaam. Alleen om dit ook uit te voeren is niet zo simpel, ik wil niks laten wat ik graag doe, dus ga er altijd ver overheen :(

Ik dus ook ... voor vb een fuifje van afgelopen weekend (zaten om 4 u in ons bedje) betaal ik de hele week de prijs.
En heb dan nog niet eens wild gedaan (niet gedanst, wel lang rechtgestaan)
Wat ik niet begrijp is dat je zoveel pijn kan hebben maar er toch niets gevonden wordt ?

Bewerkt door Mika, 22 april 2013 - 14:45.

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#10 Geplaatst 22 april 2013 - 15:27

Dat is hier net zo Mika, werk sinds begin dit jaar weer, maar moet er echt weer aan wennen hoor.
Nu een heel druk weekend geweest in ons Café/Feestzaal en ja lap nu de pijn ervan.
Maar doe het heel graag dus je hoort me niet en ga zoals gewoonlijk maar door....