Spring naar inhoud

- - - - -

Tigri en zijn vangst

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#1 Geplaatst 22 april 2013 - 13:19

Gisteren avond kwam Tigri langs het raam van onze slaapkamer binnen in vogelvlucht. En wat had mr bij een konijntje.
Spijtig was het overleden en hebben we niks meer kunnen doen.
Ik ga het straks begraven op de gracht want vondt toch dat hij of zij dit verdiende. Kon het toch zo maar niet in de gft bak gooien.
Deze morgend kwam hij weer luid miauwend thuis dacht effe ai weer eentje want nu weet hij waarschijnlijk de nest. Maar nee het was een muis deze keer.

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 22 april 2013 - 13:49

Uwe Tigri is al even erg of onze Tigger, zal aan de naam liggen zeker :louche:
Vind het ook altijd zo zielig als hij iets meebrengt naar huis.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#3 Geplaatst 22 april 2013 - 13:58

Chaukje is hier ook al met een aantal dingen thuisgekomen waarvan ik dacht 'Hoe komt ze daar nu aan?'
Een mol die jammergenoeg al dood was, wel eens leuk zo een diertje van dicht bij te zien in het echt ipv op foto. :louche:
Een specht kwam ze ook eens zeer fier luid miauwend mee thuis, schok me dood, beestje was bijna zo groot als haar! :trance:
Een waterhoenkuiken die nog leefde en waar ik eerst een uur heb zitten zoeken naar welk diertje het eigenlijk was... :o
Ik herinner me wel niet juist meer of het diertje dan is overleden of we het aan de schelde  hebben gezet in de hoop dat moederhoen het zou vinden.
Een merel ook dood en pluimpjes verspreid over heel de tuin. :trance:
En een roodborstje die nog maar één pootje had en jammergenoeg niet veel later is overleden. :(
En tonnen muisjes natuurlijk, levend dood, halfdood, half opgegeten ik heb ze in elke levensvorm die ze kunnen hebben gezien.
Ooit had ze eens een zwangere muis gevangen, maar ik kon het diertje jammergenoeg niet redden. Na een 'kat en muis spelletje' voor het diertje te kunnen afpakken van een 15 minuten zag ik haar niet veel later het diertje helemaal ontleden. Jonkies lagen er zo naast. :cry:  Wel droevig...

Ergens vind ik het zielig met wat voor dingen Chaukje soms op de proppen kwam, maarja eje kan het ze niet afleren natuurlijk.
Het is hun natuur en Chaukje was een dankbare jager, meeste van haar veroveringen at ze op.
Sommige waren puur als cadeautje voor mij denk ik want bij muisjes miauwde ze nooit en at ze meestal na een beetje spelen op, maar haar 'grote' vangsten kwam ze altijd luid miauwend brengen en ze stopte niet met miauwen tot ik ze had gezien. :)

Het zal een stille zomer worden nu ze er niet meer is. :cry:
Ze was de enige die buiten ging dus de enige die cadeautjes kan brengen...
Gelukkig probeerd Moon het wat te compenseren met het continu brengen van speelgoedmuisjes/beertjes. :love3:

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 22 april 2013 - 20:18

Ja hij brengt dat ook luid miauwend mee naar huis, van hier mama dit is voor u. Voor de rest beziet hij het niet.
Ben het net gaan begraven, ocharme, heb het helemaal ingewikkeld in dik keukenrolpapier. Zo zielig weer, maar ja ik begrijp ook dat ze jagers zijn.