Spring naar inhoud

- - - - -

La Belleza Ragdolls Cattery

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
RagDollLily
RagDollLily
  • 38 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 22 april 2013 - 13:40

Ik ben momenteel eigenaar van een schat van een Ragdoll: mijn liefste Amor.. :love4:
Hij is hier heel gelukkig (denk ik toch, stoefstoef.. xD), maar ik zie dat hij kattenfamilie mist. Hij wil namelijk heel vaak spelen met onze oudere kattin, maar zij is nogal op zichzelf en wil nooit meedoen.
Dus besloot ik een vriendje te gaan halen voor hem, bij dezelfde cattery waar hij vandaan komt: La Belleza Ragdolls.
Ben daar verliefd geworden op twee zusjes: een lilac tortie point en een blue tortie point, dus heb besloten ze allebei te verwelkomen!! :love3:

Nu heb ik eigenlijk twee vragen:

- Ikzelf ben heel tevreden over deze cattery, maar ik vind er zo weinig over terug op het internet.. Het lijkt wel alsof niemand hier ooit een kat koopt??
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen op deze site die deze plek kent, wat ik raar vind, want ik denk wel dat het een goeie cattery is? Dus ik wil graag vragen naar jullie ervaringen met of meningen over deze cattery!! Ben benieuw!! :ha

- Ten tweede wil ik vragen hoe ik de aankomst en de introductie van de zusjes het beste aanpak. Ik weet dat Amor een lief ding is en nooit een vlieg kwaad doet,
maar natuurlijk ga ik hem niet gewoon boem-patat bij de kittens zetten. Toch wil ik hem ook niet negeren of buiten sluiten terwijl ik mij op de nieuwelingen concentreer.
Pak ik dit hetzelfde aan als met 1 kitten? Heel geleidelijk, met geurdoekjes van elkaar uitwisselen en zo? Of moet ik het compleet anders doen? :s

Graag jullie gewaardeerde meningen! ;)

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 22 april 2013 - 14:04

Er is wel iemand van dit forum die van daar Ragdolls heeft, maar die is niet meer zo actief op dit forum (Nalake). An heeft mooie Ragdolls en ik denk dat het wel een betrouwbare cattery is hoor.

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#3 Geplaatst 22 april 2013 - 14:22

Zover ik weet, fokt deze cattery niet zo heel veel, dus wss daarom niet zoveel te vinden hierover.
Ik weet dat de fokster op een ander forum zit, mss daar eens horen?

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#4 Geplaatst 22 april 2013 - 14:51

Anne Wielandt zit op geen enkel forum. Maar ze heeft een hele goede cattery met prachtige katten.
Die 2 prachtige zusjes, zijn die toevallig de dochters van Deja Vu?

RagDollLily
RagDollLily
  • 38 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 22 april 2013 - 15:12

Bekijk berichtzerkaantje, op 22 april 2013 - 14:51, zei:

Anne Wielandt zit op geen enkel forum. Maar ze heeft een hele goede cattery met prachtige katten.
Die 2 prachtige zusjes, zijn die toevallig de dochters van Deja Vu?

Ja, het zijn de dochtertjes van Déja Vu en Da Vinci. :love4:  Heel mooie beestjes en lieve karakters!
Ik weet dat het een goeie cattery is hoor, maar ik wou mijn superervaringen eens staven aan wat andere mensen over Anne en haar cattery zeiden. :ha puur uit nieuwsgierigheid,
omdat Anne (waarschijnlijk een goed teken :) ) niet op veel andere sites te vinden is. Ik wil er gewoon zoveel mogelijk goeds over horen!! :d

Bekijk berichtwendyv123, op 22 april 2013 - 14:04, zei:

Er is wel iemand van dit forum die van daar Ragdolls heeft, maar die is niet meer zo actief op dit forum (Nalake). An heeft mooie Ragdolls en ik denk dat het wel een betrouwbare cattery is hoor.

Ah, kijk!! Nog iemand met katten van haar!! :cheer:
't Is gewoon dat ik curieus ben hoe de opgegroeide kittens eruit zien: doet mij dromen van mijn twee schatjes en bevestigt mijn idee dat dit een klassecattery is. :)
Dank voor de reactie!

Bekijk berichtCisca, op 22 april 2013 - 14:22, zei:

Zover ik weet, fokt deze cattery niet zo heel veel, dus wss daarom niet zoveel te vinden hierover.
Ik weet dat de fokster op een ander forum zit, mss daar eens horen?

Ja, misschien daarom dat het wat moeilijk is om 'mede-La Belleza-eigenaars' te vinden. :d  Ze heeft inderdaad niet zoveel nestjes: maar dit betekent voor mij dat ze al haar zorg; liefde en aandacht in de kittens kan steken.. :)

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 22 april 2013 - 15:36

Nalake zit op een ander forum tegenwoordig, ze heeft volgens mij zelfs meerdere Ragdolls van daar.

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#7 Geplaatst 22 april 2013 - 15:36

Zerkaantje, Nee was idd een beetje fout met mijn  berichtje, ging hier om een uitzetpoes die kittens kreeg en die dragen de naam van die cattery, de eigenaar van de uitzetpoes zit op dat forum.

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#8 Geplaatst 22 april 2013 - 15:46

Deja-Vu dat schatje is afkomstig van bij mij. Haar mama is mijn poes Patchouf en haar papa is Cappuccino, die sinds enkele weken nu ook bij mij woont.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 22 april 2013 - 15:52

Ik zit heel veel op show met haar, ik ken ze niet echt, doe er wel af en toe eens een babbeltje mee en
lijkt mij echt een oprechte lieve vrouw met prachtige katten.

RagDollLily
RagDollLily
  • 38 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 22 april 2013 - 15:55

Bekijk berichtzerkaantje, op 22 april 2013 - 15:46, zei:

Deja-Vu dat schatje is afkomstig van bij mij. Haar mama is mijn poes Patchouf en haar papa is Cappuccino, die sinds enkele weken nu ook bij mij woont.

Waaw, dat wist ik niet!! :o Leuk zeg !
Wel, Cappuccino is ook de papa van Amor (mama is Mercedes) !! :d Dat maakt Déja Vu en haar zussen en broers dus halfzussen en -broers van Amor: onze katjes zijn zus en broer !! :)
En dus worden de twee dochters van Déja Vu nichtjes van Amor, aangezien Cappuccino opa is van hen en de papa van Amor! :dancer:

Amai, ingewikkeld maar erg leuk om te weten! :eDance:

Dus jij hebt Cappuccino nu bij jou.. Gelukzak! :loveshower: Wat een prachtige lieve kater.. Anne had al gezegd dat ze Cappuccino verplaatst had.
Leuk zeg! :)

venusschoen
venusschoen
  • 1.141 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 22 april 2013 - 15:59

Ik heb Ragdolls van bij Anne, zeer tevreden van. Anne zit op geen forums geeft teveel gedoe.

Geplaatste afbeelding

RagDollLily
RagDollLily
  • 38 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 22 april 2013 - 16:07

Bekijk berichtSolotje, op 22 april 2013 - 15:52, zei:

Ik zit heel veel op show met haar, ik ken ze niet echt, doe er wel af en toe eens een babbeltje mee en
lijkt mij echt een oprechte lieve vrouw met prachtige katten.

Ja, 't is een heel vriendelijke en enthousiaste vrouw. 'k Voel mij altijd zo welkom als ik haar bel of bij haar langs ga. :cat
Je ziet ook wel dat ze haar katten doodgraag ziet. 'k Vertrouw haar voor de volle 100 procent :)
En haar katten zijn inderdaad magnifiek.. Grote, brave dieren. :love4:
Jouw katten zijn anders ook niet mis hoor! Die silvers zijn echt mooi.. :love3:

Bekijk berichtvenusschoen, op 22 april 2013 - 15:59, zei:

Ik heb Ragdolls van bij Anne, zeer tevreden van. Anne zit op geen forums geeft teveel gedoe.

Ah, leuk! Hoe heten ze, als ik vragen mag? :jump:  en van welk nestje zijn ze? (Sorry voor het enthousiasme, maar ik kan me niet houden.. :catrollover  )
Begrijpelijk, dat gedoe kan iedereen soms wel missen als kiespijn.. ;)  Ze heeft het al druk genoeg met de katjes alleen :)
Ben ook erg tevreden van haar, ik kan haar echt aanraden. :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 22 april 2013 - 16:12

Dank u :)

Fijn dat je zo'n goed contact hebt met haar, altijd leuk voor de fokker dat ze af en toe nog van hun uitgevlogen kittens nieuws horen.

venusschoen
venusschoen
  • 1.141 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 22 april 2013 - 16:14

Ik heb er 3 Cioccolato, Cat en Casanova

Nalake heeft er ook 3 van bij Anne : Prince, Cavelli en Chakira
Geplaatste afbeelding

RagDollLily
RagDollLily
  • 38 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 22 april 2013 - 16:22

Bekijk berichtSolotje, op 22 april 2013 - 16:12, zei:

Dank u :)

Fijn dat je zo'n goed contact hebt met haar, altijd leuk voor de fokker dat ze af en toe nog van hun uitgevlogen kittens nieuws horen.

Ja, heb enkele dagen geleden nog foto's opgestuurd van Amor net voor hij 1 jaar werd: hij komt binnenkort ook op de pagina 'groot geworden'. :)
Is inderdaad erg leuk om goed overeen te komen met de fokker van je katjes. :d Heb hier al verhalen gelezen van arme kittens die onder fokverbod stonden en waar dan toch mee gekweekt werd, van broodfokkers en dergelijke.. :evil:
Lijkt me zowel als fokker dan als kittenkoper verschrikkelijk om met zo'n gevoel te blijven zitten terwijl zoiets eigenlijk een heel gelukkige herinnering zou moeten zijn.. :o