Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn kat en het muurtje rond de koer.

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_Garfield en Aurora_*

#1 Geplaatst 22 april 2013 - 13:41

Hallo iedereen

Ik liet mijn katten voor de eerste keer (met voorafgaande voorbereiding en onder constante supervisie) buiten, ze zijn bijna 2 jaar. Ik woon in een huis met een koertje en is dus omringd door een muur van ong 1m70.

Één van mijn katten blijft op de koer maar de andere heeft al snel door dat je via de vensterbank of de tafel of de GFT-container snel over de muur kan. Maar het probleem is nu dat vanaf mijn kat beslist om in de tuin over het muurtje te spelen, hij niet meer terug over de muur kan omdat hij te hoog is. (Ik heb het hem zien proberen) Ik ben hem uiteindelijk zelf moeten gaan halen.

Dus nu ben ik een beetje bang dat ik dit elke keer zal moeten doen; of erger hij gaat verder en verder van huis. Hij kan doodeenvoudig weg, maar vanaf het moment dat hij weer in dat tuintje zit, kan hij niet meer naar ons koertje terug. Hij moet nog leren om hoog genoeg te springen. En ik kan niet elke keer de hele tijd bij hem blijven om te controleren of hij OK is of niet.

Wat kan ik het best doen voor mijn poesjes? Zorg ik ervoor dat hij niet meer op de vensterbank of de tafel of de conatiner kan zodat hij rechtstreeks over het muurtje MOET springen om ergens te geraken (en dus ook terug kan), of laat ik hem gewoon vrij en moet hij zijn plan trekken? Of blokkeer ik elke mogelijk om over het muurtje te geraken? Momenteel weet ik niet goed wat te doen...

Alle raad is zeker welkom!

mvg
Dennis

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 22 april 2013 - 13:54

misschien kan je met een soort van afscherming van gaas die schuin naar binnen loopt, de muur verhogen. Op deze manier hou je wel het zicht open en kunnen ze toch niet naar buiten. Ik zou heel goed in de gaten houden of er nog andere ontsnappingsroutes zijn, want waarschijnlijk gaan ze alle mogelijkheden uittesten. Vensterbank/tafel/container blokkeren is natuurlijk mogelijk. Maar wat als je je vensters gaat wassen, de 'blokkering' tijdelijk weg neemt en dan vergeet terug te zetten ? Gegarandeerd heeft die apekop dat ook gezien en is hij foetsie. Je kan je schatten natuurlijk ook de vrijheid geven, ik weet dat ze dat heerlijk zouden vinden, maar ik zou elke dag ongerust zijn en het mezelf niet vergeven als er een ongeluk gebeurt of als er eentje besmet wordt door een doodzieke kat.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#3 Geplaatst 22 april 2013 - 14:58

Er bestaan ook kattennetten die je eventueel over heel de koer kan spannen, hangt ervan natuurlijk hoe groot het koertje is ;)

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#4 Geplaatst 23 april 2013 - 10:27

Ik zou voor jullie spoken ervoor zorgen dat ze niet meer over het muurtje kunnen.
Ik veronderstel dat Garfield den avonturier is.
De GFT bak verplaatsen? De tafel verplaatsen? Een kattennet (heb ik hier ook) over het terras spannen?
Ik zou me dood ongerust maken als er ééntje op wandel is.

Groetjes van de opvangmama ;)

#5 Geplaatst 25 april 2013 - 15:20

Bedankt voor de vele reacties.

We hebben besloten om ons koertje inderdaad af te schermen met een gaas. We gaan die proberen in een hoek van 45° naar binnen te laten buigen zodat ze zeker op het koertje blijven.

Ik zal eerst goed moeten nadenken goed ik eraan zal beginnen...

gr
Dennis

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 26 april 2013 - 18:00

Zo mss iets. Maar dan vast maken op de muur.
img06668mn.jpg
m1fy1e0wg2u6.jpg

Bewerkt door catherine, 26 april 2013 - 18:00.