Spring naar inhoud

- - - - -

Kroelen en krielen

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
MissSanne
MissSanne
  • 81 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 22 april 2013 - 20:51

Hoi iedereen!

Ik heb sinds gisteren 2 nieuwe poesjes op mijn appartement, eerst hebben ze bij mijn ouderlijk huis een weekje in de veranda gezeten maar nu blijven ze officieel hier.

Ze eten goed en gaan naar de kattenbak drinken heb onze nog wel niet zien doen sinds gisteren maar ik ben ook gaan werken.

Maar sinds ik thuis kom maken ze helende tijd krielende geluidjes en soms zachtjes miauwen en ze kroelen heel de tijd over de grond.
Ze hebben normaal geen vlooitjes ze zijn zaterdag bij de DA geweest en alles was ok.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Dank je wel!!

Liefs Sanne, Snorrie en Tattoo

Oh ja ik heb ze ook net de pil gegeven...

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 22 april 2013 - 22:30

Het lijkt krols te zijn.
Het is niet verstandig om de pil tegeven tijdens krolsheid.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

MissSanne
MissSanne
  • 81 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 22 april 2013 - 22:46

Wat moet ik dan doen?

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#4 Geplaatst 22 april 2013 - 23:03

Krolsheid uitzongen en zo snel mogelijk laten helpen.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#5 Geplaatst 23 april 2013 - 11:27

Even op de tanden bijten en wachten tot de krolsheid over is.
Daarna laten helpen, anders zit je daar regelmatig mee

Geplaatste afbeelding

MissSanne
MissSanne
  • 81 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 23 april 2013 - 13:29

Dat was de bedoeling maar ik moest even sparen voorlopig even de pil maar blijkbaar net net te laat! Na een weekje ongveer verdwijnt dit gedrag toch he? Het zijn zo een schatjes maar mijn nacht rust heb ik wil nodig!:-) ik heb enkel n

Ik heb enkel nog maar een kater gehad dus dit gedrag was even vreemd voor mij, maar dan weten we dat ook weeral!!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 23 april 2013 - 16:20

Laat ze allebei tegelijk steriliseren, dan ruiken ze allebei naar hetzelfde en gaan ze mekaar niet vies bezien.
De pil mag je pas geven als ze niet meer krols zijn, liefst niet te lang want is ook zo gezond niet.

lissamarie
lissamarie
  • 116 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 16 mei 2013 - 14:27

Mijn kattineke is ondertussen al 4 maanden steriel en zij maakt nog steeds constant die geluidjes en ligt nog steeds zo te "krollen", vooral als ze aandacht wil, hetzij van ons of van de andere poezen.