Spring naar inhoud

- - - - -

Onkruidbestrijding

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 24 april 2013 - 06:05

Hallo,

Mijn katten zitten in een ren met tegen de zijkant heidematten. Nu was ik een half jaar terug aan de buurman gaan vragen of hij mij kon verwittigen wanneer hij ging spuiten tegen het onkruid. Vriendelijke man heeft mij gisterenavond verwittigd met als gevolg dat ik de poezen binnen gezet heb. Nu heb ik navraag gedaan bij iemand die tuinaanleg doet en blijkbaar zouden de poezen vannochtend al veilig buiten kunnen omdat ze niet over iets behandeld moeten wandelen en alles in de omgeving opgedroogd is. Ik dacht ze nu een half uurtje buiten te laten in plaats van 4 uur maar wat denken jullie?
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.580 berichten

#2 Geplaatst 24 april 2013 - 07:44

Denk niet dat het kwaad kan om de poezen buiten te laten, als het product droog is en ze wandelen er niet over zal er geen gevaar zijn, maar als je niet zeker bent hou ze vandaag dan maar wat meer binnen
Beter voorkomen dan genezen

Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 24 april 2013 - 08:11

Denk ook niet dat het kwaad kan, maar als je het prettiger vind, gewoon nog even een dagje binnen laten.
Ik vraag me sowieso af, waarom zoveel mensen met giftige rotzooi spuiten.. Zo jammer, Ik begrijp het nog als je een immens terrein hebt, maar veel mensen hebben dit niet. Gewoon nog eens op de knietjes met een mesje onkruid uit doen, of schoonmaakazijn gebruiken.. Veel beter voor flora en founa

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 24 april 2013 - 09:39

Ik spuit ook altijd 's avonds tegen onkruid in het gras hier en dag erna laat ik ze gewoon buiten.

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 24 april 2013 - 11:04

Jeuj!! Dan kunnen ze van het zonnetje genieten!
Mercikes
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 24 april 2013 - 17:00

Mijn vader spuit ook tegen het onkruid, maar die vergeet dan vaak te zeggen dat hij dat gaat doen. Heb Snoet ooit moeten binnen halen en poten wassen want die waren nat van 't vergif. Amai, kwaad dat ik was!
Maar we proberen het zo dat hij vergif spuit als het zou gaan regenen. Met de regen trekt dat in de grond. Snoetie moet dan een avond binnen blijven, en als het 's nachts regent dan kan ze 's ochtends weer buiten. Als het opgedroogd is ook wel, je kan ze niet lang binnenhouden...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 24 april 2013 - 19:24

NOrmaal moet je spuiten als het minstens 48 u of meer droog blijft anders heeft het geen nut. De meeste produkten werken in op het blad.

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#8 Geplaatst 25 april 2013 - 08:23

Ligt eraan.. als ze er bij kunnen en je weet dat ze aan het onkruid kunnen knabbelen; hou ik zelf wel een paar dagen aan

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 25 april 2013 - 11:38

Ze kunnen er niet aan want is bij de buren:)
Ben ik blij want als ik ze bij dit weer moet binnenhouden word ik gek :):):)