Spring naar inhoud

- - - - -

Naia plast over de bak.

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 24 april 2013 - 14:09

Naia en Mero gaan alletwe op dezelfde bak. ik heb er nog één staan maar die gebruiken ze niet. de bak waarop ze gaan, is echt wel een grote, want Mero is behoorlijk groot. Naia gaat in de bak, maar haar poep steekt er altijd uit, zo plast ze dus voortdurend op de rand ofwel er helemaal naast. ik leg nu onder de bak van die wegwerpmatjes voor baby's omdat het echt elke dag prijs is! iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 24 april 2013 - 14:11

Hogere bakken plaatsen?
Eventueel curverboxen?

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#3 Geplaatst 24 april 2013 - 14:20

Overdekte kattenbak?
Dan moet ze al juist met haar poep in het deurgat staan

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 24 april 2013 - 14:29

Gesloten kattenbakken plaatsen dat heeft hier ook geholpen. Je kan het deurke in het begin eraf halen als ze dit niet gewoon zijn en dan erna er terug aanhangen.

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 24 april 2013 - 16:01

Het is een gesloten kattenbak, eerst zonder deurtje, nu met deurtje. En ja, ze staat dus echt met haar poep in het deurgat!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 24 april 2013 - 16:30

Welk model van bak heb je?
Ik heb deze en het probleem is hier opgelost geraakt.
173153_hagen_katzentoilette1_kopie_1.jpg

Bewerkt door catherine, 24 april 2013 - 16:32.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#7 Geplaatst 24 april 2013 - 18:52

Bekijk berichtEvyke81, op 24 april 2013 - 14:20, zei:

Overdekte kattenbak?
Dan moet ze al juist met haar poep in het deurgat staan

Iza kan dit perfect. ;) :goofy:
We kunnen dan ook gen deurtje hangen bij haar want ze durft er niet meer in dan...

Bewerkt door Shadow, 24 april 2013 - 18:53.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 24 april 2013 - 21:22

Ik heb hetzelfde probleem met onze Lewis en ik heb zo'n bak als Catherine. Ik heb de kap eraf moeten halen, want hij ging er gewoon voorzitten! Ik heb nu ook een peewee staan en nog gebeurt het elke dag! :( Toch gaat hij in de bak om zijn grote boodschap! :goofy:
KS2015

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 24 april 2013 - 23:48

Ja, grote boodschap is hier ook geen probleem! Bizar probleemke, zenne!

#10 Geplaatst 25 april 2013 - 11:15

Adémar kan dat ook. Hier is het een open kattenbak maar hij staat in een kastje. De voorkant is helemaal open.

En Adémar kruipt daar in, draait zich, zodat hij naar buiten kan kijken en zet zich met zijn kont OP de rand. Graaft een putje, doet zijn plas, (hij zit dus nog steeds met zijn kont op de rand,  ergens heeft hij het gedeelte gemist dat de plas IN de put moet :goofy: ) putje dicht en weg.
De helft van zijn plasje is meestal in de bak en de andere helft eruit.
Zijn drollen doet hij hetzelfde, maar die belanden wel altijd volledig in de bak. Meestal is er wel één van de andere katten in de buurt (een toiletbezoek is hier een sociaal gebeuren :x ) die dan zijn gevoeg begraaft.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 25 april 2013 - 13:48

Bekijk berichtSeabert, op 25 april 2013 - 11:15, zei:

Adémar kan dat ook. Hier is het een open kattenbak maar hij staat in een kastje. De voorkant is helemaal open.

En Adémar kruipt daar in, draait zich, zodat hij naar buiten kan kijken en zet zich met zijn kont OP de rand. Graaft een putje, doet zijn plas, (hij zit dus nog steeds met zijn kont op de rand,  ergens heeft hij het gedeelte gemist dat de plas IN de put moet :goofy: ) putje dicht en weg.
De helft van zijn plasje is meestal in de bak en de andere helft eruit.
Zijn drollen doet hij hetzelfde, maar die belanden wel altijd volledig in de bak. Meestal is er wel één van de andere katten in de buurt (een toiletbezoek is hier een sociaal gebeuren :x ) die dan zijn gevoeg begraaft.

Adémar heeft het duidelijk van geen vreemden! Zo doet Naia het ook: de helft in de bak, de helft eruit!

#12 Geplaatst 26 april 2013 - 12:04

Aha, maar als't van Naia komt, vind ik wel dat jij het mag komen opkuisen :x .

Maar ik ga dit weekend om een bak met kap, en ik denk dat het dan zal opgelost zijn. Allee, ik hoop het, met Adémar weet je nooit... Die heeft wel meer vreemde gewoontes... :) .

Deed Naia dat vroeger ook al? (nooit gemerkt...)

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 26 april 2013 - 13:13

Bekijk berichtSeabert, op 26 april 2013 - 12:04, zei:

Aha, maar als't van Naia komt, vind ik wel dat jij het mag komen opkuisen :x .

Maar ik ga dit weekend om een bak met kap, en ik denk dat het dan zal opgelost zijn. Allee, ik hoop het, met Adémar weet je nooit... Die heeft wel meer vreemde gewoontes... :) .

Deed Naia dat vroeger ook al? (nooit gemerkt...)

Nee, dat is iets nieuws van madame! Haar hangbuik hangt misschien in de weg?