Spring naar inhoud

- - - - -

In beslag name?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 24 april 2013 - 17:49

Hey,

ik heb eventjes enkele vragen over de in beslag name van katten of honden.
Weet er misschien iemand hoe zo'n procedure verloopt van begin tot einde?
en weet misschien ook iemand wat men kan doen bij valse klachten? Over de gezondheid en verzorging van dieren?

Groetjes

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 24 april 2013 - 18:01

http://www.bspca.be/ne/tips.html Hier vind je tips over de procedure.

Van waar die vraag eigenlijk?

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#3 Geplaatst 25 april 2013 - 08:21

De precieze procedure hier in Nl ken ik (nog ) niet, maar weet wel dat het hier via 144 loopt (dierenpolitie) & dierenbescherming.

Normaal gezien zijn die echt wel slim genoeg om valse klachten ervantussen te halen...

Zo reed ik paar maand geleden mee met een inspecteur van de NL dierenbescherming op een melding van een hond die mager was, hele dagen buiten voor het hek lag en er niet goed uitzag.

'Daar aangekomen bleek het een pup van een maand of 10 te zijn; zag er werkelijk prachtig uit; had een volledige kennel mét compelete afscheiding van de wind; kon over het hele erf lopen en hij ging 's avonds mee naar binnen.
Conclusie; belachelijke melding!
Als alle dieren bij meldingen er zo goed bij zaten; was er geen dierenpolitie nodig ;-)

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#4 Geplaatst 25 april 2013 - 14:21

ik weet alleen dat het niet leuk is als je ze over de vloer krijgt ,
ookal is de klacht ongergond het is nooit leuk,
kheb zo ook iemand gehad die ze op me afstuurde,
al ene geluk dat di emens stond te lachen toen ik de boekjes toonde (en dat ze zelf allemaal al gechipt zijn xp)
en dat hij niet eens doorhad dat er 6 rondliepen xp LOL
hij heeft zijn excuses aangeboden, en grappig maar niet veel later zijn bij die troela alle dieren buiten gehaald ..

als er niets mis is geen zorgen maken ;) ze zien het idd meteen ;)
al is het natuurlijk NOOIT leuk vals beschuldigd t eworden h e;)
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 25 april 2013 - 18:38

Mijn ex kwam aan met het verhaal dat de kittens onmiddellijk weggehaald moesten worden, omdat ik niet in staat zou zijn voor hun te zorgen. Maar aangezien alle kittens rond en gezond zijn zie ik niet direct een probleem. er is iemand komen kijken en ze waren dadelijk gerustgesteld toen ze de kittens zagen

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 26 april 2013 - 00:05

Plezante ex. Ene die u wil raken op eender welke manier.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 26 april 2013 - 07:50

Bekijk berichtcatherine, op 26 april 2013 - 00:05, zei:

Plezante ex. Ene die u wil raken op eender welke manier.

Ja, inderdaad! Niet fijn om iemand over de vloer te krijgen om te kijken of je wel goed voor je katten zorgt!
Maar ze zullen wel zien dat er niets aan de hand is.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 26 april 2013 - 08:59

Inderdaad heel rot, maar zolang alle dieren er goed uit zien zullen ze ooit wat doen..
Erg rot voor je dat je dit hebt moeten meemaken :hug:

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 26 april 2013 - 13:22

Er wordt sowieso al niet snel (genoeg) iets gedaan aan situaties waar wel dieren verwaarloosd worden. Dus als jij wél goed voor je katjes zorgt, zou ik je absoluut geen zorgen maken. Wat vreselijk van je ex-man... Kan je geen klacht voor laster indienen? Hij heeft je beschuldigd van iets dat niet waar is. Als zelfs de inspecteurs ermee lachen... Maar goed, waar eindigt het dan...
Sterkte, ik zou er ook furieus en kapot van zijn... Geniet gewoon lekker van je katjes!

Kleintjeuh
Kleintjeuh
  • 200 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 26 april 2013 - 16:27

Er is naar hem een papier terug gestuurd dat er totaal niets mee aan de hand is en dat ze goed verzorgt zijn, nee tot nu toe doen ze er niks aan. Hier in lommel is de politie echt laks, Zelfs bij een klacht van slagen en verwondigen hebben ze niks gedaan, Hij was toen niet aanspreekbaar dus hij moest een andere dag maar een keer terugkomen naar het politiebureau. Heb er sindsdien ook niets meer van gehoord. Terwijl ze er zelf bijstonde toen het gebeurde