Spring naar inhoud

- - - - -

Wie gluurt er mee als je op het internet surft?

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#1 Geplaatst 28 april 2013 - 21:03

Als je op bepaalde websites zit te lezen of te kijken, gluren er andere met je mee. Ze willen nagaan wat je interesseert zodat ze je gericht reclame kunnen sturen via banners zoals hier op ks.
Zit je bv op ks dat gluurt google analytics mee, zit je op de website van zalando dan gluren er wel 30 andere mee van wat je aanklikt.
Vindt je dit vervelend dan bestaat er een leuke website die dit kan blokeren zodat ze je niet constant achtervolgen op het internet.
Download dit programma:
www.ghostery.com

Met deze tool kan je het zelf in de hand houden. ;)

Bewerkt door catherine, 28 april 2013 - 21:20.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 28 april 2013 - 21:50

Huh? Wist zelfs niet dat dit gebeurde... :o

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 28 april 2013 - 22:08

ja ze doen dit om u gepast reclame te laten zien. Kijk maar eens op zalando, dan volgen de banners van zalando je overal op heel veel sites en specifiek naar de dingen die jij bekeken hebt.

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 28 april 2013 - 22:59

Er stond daar onlangs een artikel over op de Standaard en een attente lezer had een link geplaatst van de addon Adblock Plus. Ik heb die geïnstalleerd en heb nergens nog reclame of pop-ups. Ik weet niet of hij voor Internet Explorer bestaat maar voor Firefox en Chrome zeker en vast.

Hier is de link voor de geïnteresseerden:
http://adblockplus.org/nl/features

Bewerkt door Miss Nina, 28 april 2013 - 22:59.

"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 28 april 2013 - 23:01

Bekijk berichtMiss Nina, op 28 april 2013 - 22:59, zei:

Er stond daar onlangs een artikel over op de Standaard en een attente lezer had een link geplaatst van de addon Adblock Plus. Ik heb die geïnstalleerd en heb nergens nog reclame of pop-ups. Ik weet niet of hij voor Internet Explorer bestaat maar voor Firefox en Chrome zeker en vast.

Hier is de link voor de geïnteresseerden:
http://adblockplus.org/nl/features

Ook heel interessant maar is niet voor internet explorer.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 28 april 2013 - 23:20

Miss Nina heb het ook geinstaleerd en idd geen hatelijke reclame banners meer. :dancer:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#7 Geplaatst 28 april 2013 - 23:22

Bekijk berichtcatherine, op 28 april 2013 - 22:08, zei:

ja ze doen dit om u gepast reclame te laten zien. Kijk maar eens op zalando, dan volgen de banners van zalando je overal op heel veel sites en specifiek naar de dingen die jij bekeken hebt.

Ja, inderdaad, ik word achtervolgd door reclame van gele handtassen en bling bling pumps
Geplaatste afbeelding

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 28 april 2013 - 23:38

overschakelen naar Mozilla Firefox + Adblock plus in plaats van Internet Explorer!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 28 april 2013 - 23:39

ik heb internet explorer en chrome, heb het geinstaleerd voor chrome.

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 29 april 2013 - 11:01

Ik gebruik ook al lang adblock plus op firefox en (bijna) nergens last van reclame.

Mij stoort het me niet echt dat ze aan de hand van cookies en dergelijke weten wat je intereseerd en zo gericht reclame maken via ads op sites. Met adblocker heb je daar toch geen last van.
Zolang ze me niet persoonlijk (via telefoon of mail) lastig vallen, mogen ze dat van mij doen hoor.

Bewerkt door Auryn, 29 april 2013 - 11:02.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 29 april 2013 - 22:51

Bekijk berichtcatherine, op 28 april 2013 - 22:08, zei:

Moet zeggen: we keken de laatste dagen soms op de site van CenterParks en gisteren zat ik hier op het forum en zag ik een banner opkomen tussen de posts van Park Vossemeren! :o

Bekijk berichtlathyrus, op 28 april 2013 - 23:22, zei:

Ja, inderdaad, ik word achtervolgd door reclame van gele handtassen en bling bling pumps

Bling bling achtervolgd alle verslaafden :p

Bewerkt door Kyetje, 29 april 2013 - 22:50.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 29 april 2013 - 23:20

Zelfs hier op ks zie ik die vervelende banners niet meer.