Spring naar inhoud

- - - - -

Droppie schept waterbakje leeg

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 29 april 2013 - 10:51

Hey allemaal

Elke keer wanneer ik het water ververs van mijn katten dan schept droppie dat hele bakje water leeg. Met als gevolg dat de keuken een waterballet is geworden.  :(
Ik ben daar niet blij mee omdat wij sinds 2 maanden een nieuwe laminaat vloer hebben.
Daardoor koop ik ook geen waterfontein.
Nu is het wel zo dat ze het helemaal tegek vind om met water te spelen. Want als ik in de badkamer kom springt ze gelijk in de wasbak en dan wilt ze dat ik de kraan op een klein straaltje open doe en dan is ze helemaal idolaat. :o

Maar nu, hoe kan ik ervoor zorgen dat ze niet meer dat hele waterbakje leeg schept?

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 29 april 2013 - 11:29

Ik zou het niet direct weten, ik denk eens ze het doen ook moeilijk is af te leren, het enigste wat ik mij kan bedenken is om je fontein op een andere plaats te zetten waar dat het geen kwaad kan
of er iets onder leggen dat water absorbeert?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 29 april 2013 - 12:42

Ligt er ook laminaat in je keuken anders je water kommeke daar zetten.
Je kan het kommeke ook in een grotere schaal of kom zetten zodat het water minder op de vloer belandt maar meer in de schaal. Ons billy meisje heeft er ook zo'n plezier aan om water uit te scheppen dus heb ik zo'n plateau gekocht waar de water potjes in staan. En sindsdien is het beter. Ik heb de ronde potjes dus niet exact hetzelfde als op de foto.
1099431476.jpg

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 29 april 2013 - 13:08

Zo'n plateau is inderdaad een goed idee! Helemaal niet aan gedacht.
Ik heb ook laminaat in de keuken en momenteel heb ik er een handdoek onder. Want ik ben bang dat het gaat uitzetten.
Ik ga deze week of volgende week bij zooplus nieuw speelgoed en een krabpaal bestellen, dan kijk ik ook gelijk voor zo'n plateau. Want dat drinkbakje gaat de hele keuken door.  :x

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 29 april 2013 - 13:16

Ah voila goed idee :thumb:  maar zo'n plateau is voorzien om zo'n potjes in te klikken denk ik, dus je fontein gaat niet gelijk staan tenzij ze zo'n plateau's verkopen zonder potjes. :)

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 29 april 2013 - 14:21

Bekijk berichtSolotje, op 29 april 2013 - 13:16, zei:

Ah voila goed idee :thumb:  maar zo'n plateau is voorzien om zo'n potjes in te klikken denk ik, dus je fontein gaat niet gelijk staan tenzij ze zo'n plateau's verkopen zonder potjes. :)

Ik heb geen drinkfontein, juist omdat de keuken dan helemaal een paradijs voor droppie is.
Waarschijnlijk heb je dat verkeerd begrepen.  :)

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 29 april 2013 - 14:36

hier ook zo eentje.... Jmes sleurt de waterkm door de hele gang als het moet. Maar om de een of andere reden doet hij dat niet met de grote glazen waterschalen die ik de woonkamer staan.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 29 april 2013 - 14:44

Aah oke :oops: dan zwijg ik ha ha ha..

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 29 april 2013 - 16:28

http://companyofcats...os/?ss=11866935

Hier verkopen ze die ook aan 7,5€ ik heb een grijze schaal met oranje drinkbakjes.

ferplast_maxi_lindo_plateau_25811_000.jpg

Bewerkt door catherine, 29 april 2013 - 16:30.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 29 april 2013 - 16:36

Dat drinkbakje, is dat een klein kommetje zoals een eetbakje?
Mijne Fluffy deed dat ook vroeger, al het water er uit scheppen. Nu zet ik van die ontbijt kommen uit plastiek, die zijn hoger en groter en sindsdien is ze daar mee gestopt.

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 30 april 2013 - 00:26

Bekijk berichtEibhlin, op 29 april 2013 - 16:36, zei:

Dat drinkbakje, is dat een klein kommetje zoals een eetbakje?
Mijne Fluffy deed dat ook vroeger, al het water er uit scheppen. Nu zet ik van die ontbijt kommen uit plastiek, die zijn hoger en groter en sindsdien is ze daar mee gestopt.

Nee zijn niet zo klein, is ook zoals jij hebt voor ontbijt eigenlijk.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 30 april 2013 - 13:34

Ik heb ook drinkbakjes met een plateau maar onze Wannes slaagt er telkens in om ze om te kappen. :onzeker:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 30 april 2013 - 14:32

Ik vraag me eigenlijk af of hij het nog zou doen met een drinkfontein.
De mijne willen "bewegend" water, en als ik daar een gewoon kommetje water zet omdat hun fontein in de afwas staat, beginnen ze gegarandeerd (en deze keer vooral mijne braven Churchill) met het kommeke te schuiven of erin te petsen en gegarandeerd dat ik dan mag gaan dweilen :cle  :rolleyes:

Een ideetje dat ik afgekeken heb van Anneleen van Felinova, is zo'n ronde glazen goudviskom nemen, daar vanonder wat glazen decoratiesteentjes, een namaak-waterplantje erin (je kan ook een echt nemen, maar met mijne Winston komt dat niet goed) en tot ongeveer boven gevuld met water. Ze zijn er toppezot van en ze ziet hetzelfde bij meerdere mensen die dat ook aan hun kat geven.
Wat ik er zelf nog bijgedaan heb, is een filter erin steken voor een kleine aquarium, dan broebelt dat ook een beetje en zo hebben ze het bewegende water waar ze verzot op zijn. Dan moet het water wel een centimeterke lager, anders broebelt het over de rand ;)
Elke dag moet ik daar opnieuw een halve tot een liter water bijvullen (afhankelijk of ze die dag veel aan de fonteintjes gedronken hebben).

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org