Spring naar inhoud

- - - - -

Katten tot rust brengen.

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 30 april 2013 - 21:15

Er is hier de laatste tijd wel wat gebeurd, ook voor de katten. Er is de spanning tussen hen onderling, vreemde katten in de tuin (waardoor ik een sproeier aan huis had, nu ook in huis), we staan op verhuizen èn niet allerminst is Xanti er plots niet meer.

Vandaar ik hen wat stress wil wegnemen. Ik zet al lavendel op de stoof (druppeltjes in een potje met water), heb opnieuw voor Snoes Zylkène besteld (en indien dit geen kwaad kan, wil ik dit ook even aan de rest geven, maar ben er nog niet uit), heb Feliway staan voor in het nieuwe huis (maar of dit echt helpt???) en kwam nu dit tegen.

Helpt dit of is het verkoopjesgedoe? En hoelang zou het duren voor het effect heeft?

Royal Canin Calm Diet

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 30 april 2013 - 21:59

Feliway helpt hier niet vindt het duur water in een mooie verstuiver.
Van royal canin is er voeding om kalm te worden. Zal eens opzoeken hoe het exact noemde.

http://www.medpets.b...anin calm diet/

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 30 april 2013 - 22:20

Sorry had erover gezien dat je achter dit produkt vroeg.
Elfie en Yv die hier vroeger op forum zaten geven rc calm als er een katje bij komt en zij zijn daar heel content van. Ze hadden me dat  vroeger ook eens aangeraden toen het hier effe stressy was.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 30 april 2013 - 23:15

Ik ben heel tevreden over de "Rescue" van de Bach bloesems...hier ook een heel stressy momentje gehad toen we Mauro en Naomi van buitenkatjes naar binnenkatjes hebben moeten "omtoveren"...vooral Mauro had het er zeer moeilijk mee :(

Heb hem iedere dag enkele druppeltjes gegeven...en na enkele weken was Mauro reeds een flinke binnenpoes !! :loveshower:

En ik moet eerlijk toegeven...als ik een stressy momentje heb neem ik deze druppeltjes ook... ;) En voor mij helpt het ook !! :duim:

Hoop zo dat er een beetje rust mag komen bij jullie...na alle gebeurtenissen... :( ;)
Geplaatste afbeelding

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 01 mei 2013 - 08:23

Een vraagje, waar haal je die rescue van bachbloesem?
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 01 mei 2013 - 08:42

Bekijk berichtMauro, op 30 april 2013 - 23:15, zei:

Ik ben heel tevreden over de "Rescue" van de Bach bloesems...hier ook een heel stressy momentje gehad toen we Mauro en Naomi van buitenkatjes naar binnenkatjes hebben moeten "omtoveren"...vooral Mauro had het er zeer moeilijk mee :(

Heb hem iedere dag enkele druppeltjes gegeven...en na enkele weken was Mauro reeds een flinke binnenpoes !! :loveshower:

En ik moet eerlijk toegeven...als ik een stressy momentje heb neem ik deze druppeltjes ook... ;) En voor mij helpt het ook !! :duim:

Hoop zo dat er een beetje rust mag komen bij jullie...na alle gebeurtenissen... :( ;)
IK ben ook voorstander van Bachbloesems ! Ook al rescue gebruikt ;) , ik deed het in het drinkwater.

Bekijk berichtanja1, op 01 mei 2013 - 08:23, zei:

Een goeie natuurwinkel, maar je moet zien dat je wel de échte aanschaft! Ofwel, ken je niemand die oorkaarsen zet? Die mensen werken ook meestal met Bachbloesems ;) veel succes ;)

Bewerkt door marieke v. Damme, 01 mei 2013 - 08:41.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 01 mei 2013 - 08:56

Een verhuis kan ook zijn voordelen hebben. Zo heb ik een vriendin die een hondje heeft en 4 katjes. Regelmatig had ze problemen omdat ze het niet goed met elkaar konden vinden. Ze is gaan verhuizen en ze hebben nooit meer gevochten. Elk diertje moest terug op zoek gaan naar een eigen stekje in het nieuwe huis. De rust bij haar is juist gekomen omdat ze verhuist is.
Ik ben ook heel tevreden over Bachbloesem. :d Ik heb dit besteld via de site van Petcrazy.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 01 mei 2013 - 10:22

Zoals mairicke zegt, verhuizen kan inderdaad voordelen hebben.
Zo plastte lucy elke keer in huis, werd er stapelgek van. En sinds november zijn we verhuisd en ze heeft sinds dien geen enkele keer meer in huis geplast.
Dus er kunnen ook positieve veranderingen plaatsvindenZ

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 01 mei 2013 - 10:27

Bekijk berichtanja1, op 01 mei 2013 - 08:23, zei:

Je kan die normaal ook gewoon in de apotheek krijgen hoor, daar ga ik de mijne altijd halen.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 02 mei 2013 - 11:15

De rescue van bachbloesem zijn inderdaad heel goed. Voor mens en dier. Ik neem het als ik stress moment heb voor examens en de dierenarts had het ons aangeraden voor te gebruiken bij onze hond tijdens haar stress momenten. Ze werd er niet "suf" van en deed normaal.
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 03 mei 2013 - 13:10

In de biowinkel kan je de rescue ook vaak krijgen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 03 mei 2013 - 20:17

Heb RC Calme besteld. Stomweg had ik eerst 2x voor een hond besteld en al met VISA betaald. :s
Gelukkig heb ik de bevesting via mail goed nagelezen EN konden ze het nog rechtzetten! Dus nu 2x RC Calme voor katten dus. Ben benieuwd.
Alvast een goede service daar bij Medpets!
Hoop zo echt waar dat het sproeien stopt he!! Want pfff. En vind het echt niet boven he! Heb de grond (hout) maar ingespoten met ... (ben de naam even kwijt), maar het blijft ruiken. *zucht* Ocharme de nieuwe bewoners. Hoop dat we het nog kunnen oplossen tegen dan.

Ik heb nog 1 Feliway, steek die ook maar in. Baat het niet dan schaad het niet.

Die Bachbloesem wil ik ook nog aanschaffen, kan voor het baasje ook wel handig zijn :) .

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 04 mei 2013 - 13:39

Wat katten ook rust geeft is routine: eten, spelen,... op gezette tijden. Stofzuigen, kuisen,... op gezette tijden. Zulke voorspelbaarheid geeft katten rust.
Ook dat ze weten waar ze zich kunnen verstoppen en wat hun vluchtwegen zijn, geeft rust. Dus eens kijken of elke kamer genoeg verstopplekjes heeft en eventueel aanvullen met bv leuke dozen of zo.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...