Spring naar inhoud

- - - - -

Kwijlen

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 01 mei 2013 - 10:13

Hoi hoi!

Ik maak me nu toch klein beetje zorgen... Deze ochtend stond ik op en Beau schudde zich net helemaal af naast mijn been. Ik voelde enkele druppeltjes en zag dat er in zijn manen ook wat water hing. Ik dacht dus dat hij gewoon beetje onhandig was geweest met z'n drinkbak ofzo.

Maar nu zat hij bij me in de zetel te knuffelen en zag ik plots een druppeltje uit zijn mondhoek vallen. Z'n mondhoekjes staan ook helemaal te glanzen van het vocht. Het is gewoon helder vocht, heel waterachtig. Het lijkt erop dat hij overmatig kwijlt. Het is vandaag begonnen, hij heeft het nooit eerder gehad. Hij eet en drinkt wel gewoon goed. Zijn gedrag is ook niet anders dan anders.

Herkennen jullie dat van bij jullie katten? Ik heb het nog nooit meegemaakt met de katten van mn ouders, dus ik ben er niet helemaal gerust in. Moet ik hiermee richting dierenarts of zijn dit dingen die vanzelf overgaan?

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 01 mei 2013 - 10:19

Katjes kunnen soms ook wat druppeltjes kwijl verliezen van te genieten en je zei dat je hem aan het knuffelen was.
Misschien is hij super-content. Mijn Gizmo* kon daar ook super van genieten.

Zo niet, dan kan het misschien een tandje zijn of iets in zijn mondje (in een plantje zitten bijten dat hem irriteert? Of zijn mondje langs iets gewreven voor zijn gezichtsferomoontjes en dat hij daardoor een haarke of een lichte ambetantigheid heel tijdelijk voelt?)

Hou hem in het oog en kijk of hij dat constant heeft, en ook bij het eten en of het blijft duren. Maar 'k zou niet direct naar de DA crossen (tenzij je werkelijk iets in / aan zijn mondje zou zien van blazekes of zo, maar dan zou hij eerder wat plattekes zijn ipv knuffelachtig).

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#3 Geplaatst 01 mei 2013 - 10:21

Ik zou het persoonlijk even aanzien. Kan zijn dat hij ergens aan gelikt heeft dat hem niet is bekomen, of op iets geknabbeld (planten of zo).

Hopelijk is het vlug over.

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 01 mei 2013 - 10:41

In z'n mondje zie ik niet echt iets opvallend anders dan anders. We gaan er even tegenaan kijken dan... Zowiezo zal ik vandaag geen dierenarts open vinden. Kijken hoe hij het morgen stelt en dan kunnen we nog steeds een afspraak vastleggen.

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 01 mei 2013 - 11:08

Mijn Mero kwijlt ook als ik hem knuffel. In het begin was dat heel veel: na de knuffelsessie lagen er plasjes op de vloer. Tegenwoordig is het veel minder. Volgens mij niks om je zorgen over te maken.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#6 Geplaatst 01 mei 2013 - 12:43

Cloe heeft dat ook als we haar knuffelen, dan komt er zelfs soms wat water uit haar neusje, niet direct iets om zorgen over te maken denk ik
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 01 mei 2013 - 14:24

Tigri is hier ook soms een kwijler, vooral als hij komt wrijven en stoten met zijne kop. Zou het ook effe aan kijken zolang hij goed eet en drinkt en zijn tandvlees bv niet rood ziet.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#8 Geplaatst 01 mei 2013 - 16:00

Joe kwijlt ook als hij heel erg geniet (toen ik hem vasthad in het asiel was dat precies een fonteintje, echt waar! Mijn hele schouder was na 5 minuten doorweekt) en Lilly heel af en toe zo 1 druppeltje als ze erg geniet :) Kan natuurlijk ook andere oorzaak hebben,maar ik zou ff afwachten.

En dit vond ik per toeval nu net op mijn facebook

http://consciouscat....-do-cats-drool/

Bewerkt door kate2, 01 mei 2013 - 16:01.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 02 mei 2013 - 15:21

Maicis die kwijlt ook altijd als er geknuffeld wordt, hij is nu bijna 4 jaar en blijft het doen!
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 02 mei 2013 - 23:24

Sinds ik het gisterenochtend voor het eerst opmerkte is het nog niet echt veranderd... Hij kwijlt nog steeds, waardoor z'n manen onder z'n kin steeds nat worden en samenklitten. Hij lijkt er zelf niet echt last van te hebben en is in zijn gewone doen qua eten, drinken en activiteitsniveau, maar ik vind het toch niet normaal hoe dit zo plots opgekomen is. Voordien heeft hij nooit iets vergelijkbaars gehad. Morgen toch maar een afspraak maken bij de dierenarts. Ik begin meer te denken aan tandprobleempjes ofzo.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 03 mei 2013 - 07:02

Ben benieuwd wat de DA gaat zeggen... 'k Heb je intussen ook mail gestuurd   ;)
Geplaatste afbeelding