Spring naar inhoud

- - - - -

prijs kruising brit

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
Guest_kitty_milo_*
Guest_kitty_milo_*

#1 Geplaatst 14 augustus 2009 - 09:39

Binnenkort gaat mijn poes bevallen.

Nu heb ik een vraagje.
Zou ik iets vragen als ik de kittens zou wegdoen?
Ze is wel geen raskat, maar een kruising met een brit zegt de DA.
En de vader is ook geen raskat.
Ik ga ze wel laten ontwormen en inenten.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 14 augustus 2009 - 09:42

Ik zou er op zijn minst de kosten vd DA voor vragen verder ken ik er niet genoeg van
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 14 augustus 2009 - 09:57

Ik zie er eerlijk gezegd ook niet direct een kruising met een Brit in, ze ziet eruit als een mooie HTK.

Ik ken iemand die een HTK (kruising Brits Korthaar en nog iets) had als mamapoes en die leek echt op een Brit, maar ze had uiteraard geen stamboom. De vader was een HTK en de kittens waren allemaal zoals mama, deze persoon vroeg iets van een 150 euro per kitten. Zij hadden zowel het uiterlijk van een Brit als het karakter en dan heb ik het niet enkel over de blauwe kleur, maar ook de typische kenmerken zoals de knuffelberenkop enz. Er zijn fokkers die zichzelf "fokkers" durven noemen met zoveel nestjes per jaar en waarbij je duidelijk uit hun slipnestjes kan opmaken dat het met moeite een kruising is van dat bepaald ras.

Ik zou enkel de kosten van de enting en eventueel de ontworming vragen.

Bewerkt door Spanishke, 14 augustus 2009 - 09:59.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 14 augustus 2009 - 09:59

Mijn Xyra is ook een kruising van een Brit met een HTK. De mamapoes was een Brit. Ze had toen 5 kittens, 1 grijsje en 4 zwartjes. Het grijsje hebben die mensen zelf gehouden en de zwartjes hebben ze gratis weggedaan.

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#5 Geplaatst 14 augustus 2009 - 11:03

als ze ingeent en ontwormd worden vind ik wel dat je op zijn minst die kosten mag recupereren.

Guest_kitty_milo_*
Guest_kitty_milo_*

#6 Geplaatst 14 augustus 2009 - 11:11

Als je nu de kittens op het internet wil aanbieden, moet je een erkenningsnummer hebben.

Waar kan je dat aanvragen ofzo?

Guest_Elien_*
Guest_Elien_*

#7 Geplaatst 14 augustus 2009 - 11:18

ik vind, als de kittens ingeent, ontwormd en eventueel gechipt worden bij de da, dan mag je gerust de kosten van de da rekenen

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 14 augustus 2009 - 12:13

Er wordt noal snel gezegd bij een blauwe (of blauw/witte) poes dat het een kruising is met een brit. Ik volg je DA helemaal niet in z'n redenering. Ik zie helemaal niets van Brit in jouw poesje.

Ik zou gewoon een vergoeding vragen voor de DA kosten.

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 14 augustus 2009 - 14:08

IK heb het nestje van mij dochter dat was een htk nestje verkocht voor 40 euro dan waren ze ontwormd en geent en kregen er een kitten pakket bij van een kilo kittenbrokjes en natvoer en een speeltje en veel informatie boekjes en een contracje er bij,en ze zijn tot 12 weken bij ons gebleven..
Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 14 augustus 2009 - 14:10

Ow en een kennisje van mij heeft momenteel een slipnestje van mama een heilige birmaan met stamboom en papa een buurman poes htk en die vraagt 150 euro.
Geplaatste afbeelding

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#11 Geplaatst 14 augustus 2009 - 14:21

brithany zei:

Ow en een kennisje van mij heeft momenteel een slipnestje van mama een heilige birmaan met stamboom en papa een buurman poes htk en die vraagt 150 euro.

Hierbij is het wel zeker dat het om een raskat gaat met een htkpoes. Bij de opstartster van het forum gaat het om een 'misschien'-kruising-met-een-brit. Nog een groot verschil lijkt mij...
Maar de onkosten zou ik ook vergoed willen zien hoor.

Guest_kitty_milo_*
Guest_kitty_milo_*

#12 Geplaatst 14 augustus 2009 - 15:09

ze heeft wel van die oranje ogen he. En het is een echte knuffelbeer, gewoon dat ze niet zo zwaar gebouwd is als een brit.

Ik weet het niet want heb ze gehaald uit een asiel, en daar zijden ze me ook dat het kruising was met een raskat.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 14 augustus 2009 - 15:15

kitty_milo zei:

ze heeft wel van die oranje ogen he. En het is een echte knuffelbeer, gewoon dat ze niet zo zwaar gebouwd is als een brit.
Er zijn tal van htk's die oranje ogen hebben.
Voor een brit zijn haar oren veel te groot en is ze veel te spits. Haar neus is te lang en ze is erg slank. Dat zijn maar een paar voorbeelden.

kitty_milo zei:

Ik weet het niet want heb ze gehaald uit een asiel, en daar zijden ze me ook dat het kruising was met een raskat.
Tuurlijk. Alles helpt om katten (snel) te herplaatsen. 8)

Ik zie trouwens niet in waarom kitten voor meer verkocht moeten worden omdat ze (misschien?) een kruising zijn. :catnoknow
Raskatten kosten meer omdat ouders getest zijn, dekgeld betaald moet worden, etc.

Bewerkt door elixeryen, 14 augustus 2009 - 15:15.

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 14 augustus 2009 - 15:15

Als je de kittens tot 12 weken houdt en de nodige inentingen, ontworming e.d. geeft, vind ik wel dat je prijs van dit alles mag vragen.
Ik vind niet dat je meer mag vragen, want de kittens hebben geen stamboom dus zijn in principe gewoon mooie HTK- katjes en volgens mij zijn de nodige testen er ook niet voor gedaan?
Geplaatste afbeelding

Guest_kitty_milo_*
Guest_kitty_milo_*

#15 Geplaatst 14 augustus 2009 - 15:19

Nee, dat is niet de bedoeling om er meer van te vragen.
Want ik zou graag hebben dat ze een goede thuis vinden, daarna laat ik haar sterliseren. IK heb voor haar maar 20 euro gegeven in het asiel en ze had alle vaccins gekregen.

Voor Milo heb ik niets moeten betalen, maar was dan wel niet ontwormd of gevaccineerd.