Spring naar inhoud

- - - - -

gewicht Sacha

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 03 mei 2013 - 10:04

Sacha, het 4 maand oud katertje van mijn ouders is echt een dikkerdje, hij weegt al 3 kg, is dit te veel voor een kater van zijn leeftijd?

Hij heeft echt een rond buikje en als je hem optilt is het echt een stevige brok!

Hij krijgt droogvoer RC kitten en 1  blikje natvoer/dag.

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 03 mei 2013 - 11:08

Dat lijkt me toch echt wel veel!
Zelf vind ik een poezelke die goed in het vlees zit zeer mooi (zolang ze niet moddervet zijn), maar mijn DA heeft daarover een andere mening...
Het is - net zoals bij mensen - niet echt gezond als ze te dik zijn. Een dikke gecastreerde kater zal vb. meer kans lopen op blaasgruis dan een andere. En sinds mijnen Churchill een kilootje vermagerd is (hij woog bijna 7kg), is hij minder lui en veel speelser en contenter.
Het hangt natuurlijk ook van de grootte en de bouw af. Een Coontje van 4 maand kan je niet vergelijken met een Britje of een Dolletje of weet ik veel.
Dit is ergens een leidraad
Geplaatste afbeelding

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 03 mei 2013 - 15:35

Ze zeggen altijd dat je de ribben nog moet voelen aan de zijkant. Hoeveel gr nat voer is dat blik?

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 03 mei 2013 - 17:59

Welk ras is sacha? Want sommige rassen mogen gewoon wat meer wegen. Bovendien groeit een kitten nog veel. Kan zijn dat hij een groeispurt krijgt en er dan ineens "slanker" uitziet.
Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 03 mei 2013 - 23:06

Hij ziet er echt dik uit .... :p supermooi , maar een beetje zwaarlijvig :p maar zijn mama had dat ook , was 5 weken bevallen en dat was een ferme brok ! Dus ik denk da het in de familie zit ... De dierenarts vond het ook op het randje , ik ga mijn mijn mama toch moeten wijsmaken dat ze mss best kan stoppen me natvoer ?

Oh ja , het is een Brits langhaartje

En hij heeft veel beweging , spelen crossen, elke dag 2 u buiten ...

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 03 mei 2013 - 23:08

Volledig stoppen in dit stadium zou ik niet doen, maar wel verminderen :)
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 04 mei 2013 - 08:07

Ik zou er ook niet mee stoppen. Natvoer is een bron van water voor katjes.Hij kan mss ook gewoon zwaargebouwd zijn.
Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#8 Geplaatst 04 mei 2013 - 08:52

Ik denk dat Brits Langhaartjes ook wat meer wegen dan de gemiddelde kat.
En al zeker de katers ...

Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 04 mei 2013 - 09:03

Ik zou eerder stoppen met de kittenbrok, zeker niet met het natvoer, mijn katjes hebben na een week of 15 nooit meer een kittenbrok gehad
Vergeet ook niet dat het een Brit is he, ook niet het kleinste ras, en bovendien is het nog een baby, een klein speklaagje mag.
Kijk niet teveel naar die 3 kilo, kijk hoe hij eruit ziet, kun je zijn ribbetjes voelen?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 29 mei 2013 - 10:08

Zijn mama was ook superstevig, zelfs na de bevalling zag ze er nog uit als een kater, dus ik denk dat het wat in de genen zit :)

Hij is op 10 dagen weer 600 gram bijgekomen....heb mijn mama al gezegd dat ze moet stoppen met Whiskas en nu geeft ze al enkele dagen almo nature, , hij krijgt 1 potje per dag en dan brokjes royal canin kitten.

Als je hem ziet lopen, echt het stevigste kitten dat ik ooit gezien heb :p Echt een beerke

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 30 mei 2013 - 12:02

Er bestaat ook RC droogvoer voor gesteriliseerde kittens.  Dit misschien geven ipv van het normale kittenvoer. 600 gr bijkomen op 10 dagen is echt niet gezond hoor.
Ook zou ik de hoeveelheid RC dat hij krijgt limiteren.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 31 mei 2013 - 11:25

Dierenarts heeft hem nagekeken en hij zit perfect op gewicht....