Spring naar inhoud

- - - - -

Wrat? Extra tepel?

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 06 mei 2013 - 19:47

Pff, het is mijn dagje niet. Ik was Latte op zijn buikje aan het aaien toen ik een bolletje voelde een cm van zijn tepel. Toen ik keek was 1 bollete wat groter als het andere maar van structuur waren ze helemaal hetzelfde. Ik dacht eerst een teek maar het is dus geen teek:-(
Ik mocht er gewoon aankomen en 1 van de 2 ziet wat rood( ik heb er ook wel aan gekeuterd).
Net naar de dierenarts gebeld en die komt woensdagmiddag langs want ik wil een dierenarts bezoek vermijden omdat ze zo stressy zijn maar wat denken jullie? Weet iemand wat het kan zijn en moet ik morgen( of nu als ik snel ben) al naar de dierenarts gaan?
Probleem is dat ze daar echt niet goed van zijn en ze nadien meestal ziek worden:-(
Graag jullie mening.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#2 Geplaatst 06 mei 2013 - 20:50

Ik zou wachten tot woensdag, voel latte zich ziek of doet hij heel normaal?
Het is misschien een kleine abses of ontstoken kliertje ,ik zou niet direct panikeren
Ken er natuurlijk niks van misschien dat er andere meer ervaring mee hebben
Ik duim al vast dat het niks ernstig is :duim:

Geplaatste afbeelding

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 06 mei 2013 - 21:39

Nee, hij doet (voorlopig) gewoon zoals anders. Ik zeg het, ik mag er ook aankomen, op duwen, aan trekken, hij voelt het precies niet. Misschien wild vlees van een wondje ofzo? Ik hou het in het oog en anders weet ik woensdag hopelijk meer:-)

Bewerkt door Jientje, 06 mei 2013 - 21:39.

My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 06 mei 2013 - 21:41

ik wil je geen schrik aanjagen maar dit om tepelkanker uit te sluiten ben je beter om er de DA naar te laten kijken... je weet maar nooit mss niks ernstig maar indien wel beste om er vroeg genoeg bij te zijn.... maar ik heb net gelezen dat de DA reeds komt dus :duim:

Bewerkt door miranda, 06 mei 2013 - 21:43.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#5 Geplaatst 06 mei 2013 - 22:03

sommigen kunnen idd 1 extra tepel hebben, ofwel op een andere plaats, ofwel naast elkaar. nikita heeft dat hier ook ;)
Geplaatste afbeelding

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 07 mei 2013 - 03:56

Ah, dat is al geruststellend. We zullen morgen zien. Bedankt!

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 07 mei 2013 - 10:52

Ik ben ook benieuwd voor morgen. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#8 Geplaatst 07 mei 2013 - 13:14

Katten kunnen zelfs meerdere extra tepels hebben, of minder.
Zelfs naast elkaar heb ik al gezien.

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 07 mei 2013 - 20:12

Ah oke, dat wist ik niet. Hebben ze dat van bij de geboorte? Want dit is me nooit eerder opgevallen. Ach ja, morgen weten we meer.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#10 Geplaatst 08 mei 2013 - 13:30

Weet je al iets meer van latte zijn bobbeltje ?
Geplaatste afbeelding

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 09 mei 2013 - 01:44

Heyhey,

De dierenarts is langs geweest en zij zei dat het wrsk een tepel is of een wratje. Voor een tepel was hij wat gezwollen dus een weekje oogcreme opdoen(terramicine) en dan kijken. Volgens haar niks om me zorgen over te maken.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 09 mei 2013 - 06:29

Dat is goed nieuws. :thumb:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#13 Geplaatst 09 mei 2013 - 09:32

Super goed nieuws :)
Geplaatste afbeelding

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 09 mei 2013 - 13:25

Een paar uur na da ik de creme erop gedaan had was hij al veel minder dik. Latte trekt zich er in ieder geval niks van aan:-)
Dat is al leuk...

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 09 mei 2013 - 15:11

Gelukkig dat het niets ernstigs is en dat de zalf zijn werk doet. :lol2: