Spring naar inhoud

- - - - -

Kittens gevonden

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 07 mei 2013 - 20:55

Beste KS'ers

Zondag kreeg ik van mijn buurvrouw het volgende berichtje:
'Achter de garage (garage Renault - haar man werkt daar o.a.) hebben we een poes met kittens gevonden in een kapotte auto. De ogen van de kittens zijn al open, maar ze kruipen alleen nog maar wat rond en zijn dus nog heel jong. We zijn in de buurt gaan rondhoren of de poes van iemand is, maar het blijkt om een zwerfpoes te gaan. Ze is dan ook vrij schuw. Weet jij hoe we deze kittens kunnen helpen?'

Wij wonen vlakbij deze garage, dus ik ga morgen eens kijken of ik de kittens zie. Ik kan dan zelf eens kijken hoe oud ik de kittens schat en eventueel enkele foto's nemen. Mijn vraag aan jullie: Welke oplossing zien jullie? Asiel lijkt me in deze tijd niet de beste optie en andere organisaties hebben waarschijnlijk ook de handen vol. Ik wil gerust mee op zoek gaan naar mensen die graag één van de kittens zouden willen adopteren, maar is het wel een goed idee om de kittens (over enkele dagen/weken) zomaar bij de mama weg te nemen? Uiteraard kunnen we ze ook niet zomaar laten zitten, want dan gaan dit ook weer zwervertjes worden.
Hopelijk weet iemand van jullie raad. Alvast bedankt.

Groetjes

Bewerkt door Dierenvriendin, 07 mei 2013 - 20:56.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#2 Geplaatst 07 mei 2013 - 21:06

Ik denk dat je zou moeten proberen mama en de kittens te vangen dat dat de beste optie is,
want eens de kittens groter zijn gaan ze natuurlijk weglopen wanneer ze nog nooit een mens hebben gezien...
Verder zou ik toch aanraden even een kattenopvang te raadplegen, misschien hebben ze nog een pleeggezinnetje waar ze terecht kunnen.

Misschien ook even vermelden waar de kittens zich bevinden.
Succes.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 07 mei 2013 - 21:10

Een kattenopvang raadplegen zal ik zeker doen als er niets anders uit de bus komt. Indien iemand hier kandidaat is, hoor ik het ook graag!
De kittens (en mama) bevinden zich momenteel in Blauberg (Herselt).

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#4 Geplaatst 08 mei 2013 - 00:26

Ik zou ook proberen mamapoes en de kittens te vangen en ergens bij iemand in huis onder te brengen, eventueel via een opvang. Toen wij in de tuin plots een zwerfkat met kittens hadden, hebben we hen ook naar een opvang gedaan. Alleen zeiden ze eerst dat de kittens wel oud genoeg zouden zijn omdat de oogjes al open waren. Zelf twijfelde ik daar aan, want ze waren echt nog heel klein, maar ze verzekerden ons dat de kittens weghalen het beste was (mamapoes was niet te vangen).
Toen we hen dan binnenbrachten kregen we een paar uur later te horen of we de mama toch ook niet konden binnenbrengen want dat de kittens te klein waren en dat ze het niet zouden overleven. Uiteindelijk hebben we de moederpoes dan te pakken gekregen door haar in het mandje te lokken waar de geur van de kittes nog in hing.
Maar dus in ieder geval zou ik proberen om de moeder ook te vangen (en te laten steriliseren) en niet alleen de kittens.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 09 mei 2013 - 18:47

Vraag misschien raad aan De Snorhaar in Scherpenheuvel-Zichem?

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 10 mei 2013 - 13:34

Bedankt alvast voor jullie reacties met tips! Mamapoes heeft haar kittens ergens anders ondergebracht en is momenteel spoorloos. :( Ze zal wel geschrokken geweest zijn door de buren die haar gevonden hadden... We blijven alvast zoeken en hopen dat we ze weer vinden zodat er niet nog eens zwervertjes bijkomen! Ik houd jullie op de hoogte.

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#7 Geplaatst 10 mei 2013 - 13:54

Jammer, hopelijk vinden jullie haar nog.