Spring naar inhoud

- - - - -

nieuw poesje

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
saphier
saphier
  • 4 berichten

#1 Geplaatst 11 mei 2013 - 19:44

halooke  ik heb een brits katertje maar ook een poesje, ik weet nie echt hoe ik het zou  moeten doen omdat mijn kater niet zou sproeien, ik ga best de kater apart laten zeker want ik moet nog geen kittens hebben hoe doen jullie het aub met nieuw poesje  dank groetjes saphier

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 11 mei 2013 - 20:00

Je katten gewoon laten steriliseren?  Of ben je van plan om een fokker te worden?
Met alle daarbij horende punten?
Katten testen op Fiv, Felv, PKD en HCM?
Kijken of de poezen elkaar aanvullen qua lichaamsbouw en kleuren...

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 11 mei 2013 - 20:35

Is het poesje al gesteriliseerd?
Hoe oud is het katerke?
Laat ze allebei castreren dan ben je zo gerust en van sproeigedrag eventueel af.

saphier
saphier
  • 4 berichten

#4 Geplaatst 13 mei 2013 - 09:02

ja ik weet het de sterlisatie maar ik heb da poesje nu aan gekocht bij een dierearts en het beste zegt ie niks geven van pillen en sterlisatie daarvan komen ze eigenlijk te dik ik heb vroeger een chartreux had en  dat diertje kon haar zelf niet meer likken van te dik haar poepje moest ik altijd zelf wassen ook sprak die persoon als je kan de katten apart houden is da geen probleem ik kan da heel goed hoor apart houden  k  bedoel in andere ruimte dan want ik wil nog geen kittens hoor  vroeger had ik regelmatig kittens van mijn koppeltje karthuizers deze zijn gestorven de laatste was 17 jaar en het katinnetje is gestoven aan kanker en nu heb ik twee  nieuwe britjes en nee voor lopig geen kittens das veel werk hier aan en ik ga nog gaan werken ook dus. groote dank voor  jullie reactie veele groetjes van saphier

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#5 Geplaatst 13 mei 2013 - 09:11

Een kat kan baarmoederkanker en eierstokcysten krijgen van alsmaar krols te zijn.
Als je dierenarts zo nen bullshit vertelt, zou ik heeeeeeeeeeeeeeeel snel nen andere zoeken.
Wa voor ne zever is da nu? :trance:

Bewerkt door Evyke81, 13 mei 2013 - 09:34.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 13 mei 2013 - 09:32

Ik heb nog nooit een dierenarts gekend die zulke raad geeft. :catscratchhead  Ik zou opteren van een andere te nemen.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#7 Geplaatst 13 mei 2013 - 09:35

Eens met bovenstaanden en vergeet niet: óók poezen kunnen gaan sproeien en 'ongewenst' gedrag gaan vertonen door hormomen ;-)

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#8 Geplaatst 13 mei 2013 - 11:16

Is dat een da?? Gene slimme, dus best een andere zoeken en katje laten steriliseren
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 13 mei 2013 - 11:51

Dat heb ik nu nog nooit gehoord. Een DA die poezels verkoopt en die je dan nog zo'n "raad" geeft... :o
'k Val hier bijna van mijne stoel.
Ik zou rap bij een andere DA gaan!

Laat je poezelkes best castreren en steriliseren en met een goede voeding die in correcte hoeveelheid gegeven wordt, al dan niet met voedselverrijking, hou je dat gewicht prima onder controle. Er staan hier echt prima topics inzake voeding en voedselverrijking.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 21 mei 2013 - 13:23

Bekijk berichtSabine2, op 13 mei 2013 - 11:51, zei:

Dat heb ik nu nog nooit gehoord. Een DA die poezels verkoopt en die je dan nog zo'n "raad" geeft... :o

ik zou de DA die poezels verkopen omdat ze fokken niet te eten willen geven.  Mijn eerste Aby kwam ook van een DA en dan nog met Giardia, vermoedelijk niet geënt en bovendien zelfs niet gechipt!  Toen ik haar belde voor hulp bij de Giardia heeft zij nooit of nooit geantwoord op mijn telefoons of mails.opl

opletten en en niet te dikwijls van uwe stoel vanllen Sabine

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 21 mei 2013 - 15:56

Dat heb ik ook nog nooit gehoord dat een dierenarts zoiets zegt :o  ik zou ook snel een andere dierenarts zoeken.
Elke dierenarts zou sterilisatie aanraden als je niet fokt, ongelooflijk zeg...  ik val hier ook bijna van mijn stoel Sabine :lachen:

Zoals hier boven al reeds gezegd krijgt een poes dat teveel krols wordt baarmoederontsteking en dergelijke en
idd daarbij nog eens de hormonen die een rol speelt met als gevolg kans op sproeien en andere...

Dus alstublieft beide katjes laten steriliseren of castreren en dan hoef je je eigen geen zorgen om te maken en
als ze dikker worden dan kan je de voeding aanpassen maar eerst kijken of dat wel zo is, veel succes! ;)

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 21 mei 2013 - 19:09

Bekijk berichtRanda, op 21 mei 2013 - 13:23, zei:

ik zou de DA die poezels verkopen omdat ze fokken niet te eten willen geven.  Mijn eerste Aby kwam ook van een DA en dan nog met Giardia, vermoedelijk niet geënt en bovendien zelfs niet gechipt!  Toen ik haar belde voor hulp bij de Giardia heeft zij nooit of nooit geantwoord op mijn telefoons of mails.opl

opletten en en niet te dikwijls van uwe stoel vanllen Sabine

Blijkbaar zijn er dus nog broodfok-DA's :o
Nu val ik er nog een keer af zie :lachen:
Nee serieus, dat vind ik dus echt wel erg en totaaaaaaaaaaaaal niet kunnen :evil:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org