Spring naar inhoud

- - - - -

Lut in het ziekenhuis. (Nieuwe diagnose) #106#

• Log in om te reageren
172 reacties op dit onderwerp
ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#136 Geplaatst 23 mei 2013 - 17:28

Sterkte met het verwerken van dezet toch wel zware diagnose. Ik ben wel heel blij voor je dat het geen MS is.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#137 Geplaatst 28 mei 2013 - 21:53

Deze voormiddag kreeg ik dan die infiltratie in het heupgewricht! NIET zo leuk..., zij het dan niet zozeer de venijnige prik, maar wel het feit dat de elektriciteit tot 2 keer toe uitviel in heel het ziekenhuis!! De verlichting floepte wel onmiddellijk weer aan dankzij de noodgenerator, maar de computer waarop de arts dankzij een echo precies kan kijken waar de naald ongeveer zit, is te zwaar voor zo'n noodgenerator...!
Toen het de eerste keer gebeurde, had de verpleegster met net in de juiste en heel ongemakkelijke houding gemanoevreerd tot ik juist lag. Ik had de opdracht gekregen om als het even kon in die houding te blijven liggen.... :cattailwag; Daar ik niet direct doorhad wat er gebeurd was (ze was net weg om de dokter te reopen), durfde ik me niks te veroeren....
De tweede keer gebeurde het toen de dokter net bezig was met de lange naald tot op de juiste plaats te brengen...! Gelukkig was hij er net, en kon hij de vloeistof toch nog op de juiste plaats inspuiten....!
Hij is toen wel in een grote kolère naar de gang gevlogen waar arbeiders er tot 2 keer voor hadden gezorgd dat de elektriciteit uitviel! De mannen antwoordden met "dat ze daar niks konden aan doen"; maar daar had mijnheer doktoor geen oren naar! "Ge zijt hier wel in een ziekenhuis dat ondertussen verder moet draaien, ongeacht verbouwingen of zo, en niet op een klassieke  bouwwerf!!";
Tja, hij had wel gelijk he, als die computer voor de echo zo 2 keer ineens uitviel, dan gebeurde dit allicht ook met andere belangrijker toestellen zoals bv bij patiënten bij wie hun leven van één of ander toestel afhangt...

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#138 Geplaatst 28 mei 2013 - 22:03

Auw!
Ik moet 7 juni ook een infiltratie laten doen. Brrrr.

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#139 Geplaatst 29 mei 2013 - 00:50

dat klinkt erg pijnlijk Lut , doen ze zoiets niet onder narcose heb jaren geleden zo een infiltratie onder narcose gehad in mijn rug in gasthuisberg , gaat het nu wt beter , ? er gebeuren zoveel menselijke fouten tegenwoordig niet normaal meer , :hug:
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#140 Geplaatst 30 mei 2013 - 10:33

Geen narcose, alleen plaatselijk een beetje, maar dat is enkel de huid die wat verdoofd aanvoelt zodat je de naald er niet of amper voelt ingaan; Maar daar diep binnenin is het een hel hoor, want daar verdraaien ze die naald in alle kanten tot ze precies op de goeie plek zit....!
't Was ook voor mij helemaal niet de eerste keer, maar wél de meest pijnlijke....

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#141 Geplaatst 30 mei 2013 - 11:29

ik verschiet ervan dat ze alleen de huid verdoven, ik heb indertijd 3 infiltraties gekregen in de facetgewrichten in mijn rug, 2x volledig verdoofd en 1 x met epidurale, toen het met die epidurale was en ze daar ook zaten te wringen en te draaien met die naald tot ze juist zat in die gewrichten deed dat serieus pijn ondanks de verdoving
Positieve daaraan was dat ik sedertdien een pak minder bang ben van de tandarts omdat de tandarts vergeleken met dat maar een onnozelheid is
Ik hoop dat de infiltratie nu toch z'n werk gaat doen en je dat niet voor niks hebt moeten ondergaan Lut
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#142 Geplaatst 30 mei 2013 - 11:56

Juk, nu heb ik al helemaal bang om de 7de te gaan voor die infiltratie. :(

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#143 Geplaatst 30 mei 2013 - 16:43

Bekijk berichtCarowlina, op 30 mei 2013 - 11:56, zei:

Juk, nu heb ik al helemaal bang om de 7de te gaan voor die infiltratie. :(

oei, sorry Carowlina, ik had beter mijn klep gehouden, had er geen erg in dat je ook voor infilatratie moest gaan
Maar waar gebeuren die infiltraties dan bij jou want dat maakt echt wel groot verschil uit hoor
Ik heb er indertijd in mijne nek ook gekregen en dat deed geen centje pijn
Ik wil bedoelen dat het een groot verschil uitmaakt of het in een gewricht is of niet (ik weet  dat het ergens in je rug gaat zijn)

Bewerkt door lathyrus, 30 mei 2013 - 16:48.

Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#144 Geplaatst 30 mei 2013 - 17:04

Bekijk berichtlathyrus, op 30 mei 2013 - 11:29, zei:

Ik hoop dat de infiltratie nu toch z'n werk gaat doen en je dat niet voor niks hebt moeten ondergaan Lut
Jaja, gelukkig maar!! Ik stap weer normaa, kan been gewoon opheffen, enz...!
't Mocht ook nog eens meevallen he :catwalk2

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#145 Geplaatst 30 mei 2013 - 17:43

Bekijk berichtLut, op 30 mei 2013 - 17:04, zei:

Jaja, gelukkig maar!! Ik stap weer normaa, kan been gewoon opheffen, enz...!
't Mocht ook nog eens meevallen he :catwalk2

alé vooruit, zoveels te beter
Bij mij deed dat niks die infiltraties
En de anesthesist geloofde dat dus niet dat het niks deed, vandaar dat ik de laatste keer moest wakkerblijven om dat te laten doen, hij scheen te denken dat als hij me dat deed ondergaan terwijl ik wakker was en ik pijn werd gedaan en schrik aangejaagd dat ik dan daarna zou gezegd hebben dat het werkte maar als t verdomme niks doet dan doet het toch niks hé (t is te zeggen, ik had de eerste keer een paar uur beterschap en de tweede keer niks meer), na de derde keer geloofde hij me dan wel en zei hij dat hij het niet meer wou doen als het ofwel maar enkele uren werkte ofwel helemaal niks deed omdat dat toch een ingrijpende ingreep is in je facetgewrichten zitten wroeten, dan was t weer dat ik er moest mee leren leven...
Geplaatste afbeelding

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#146 Geplaatst 30 mei 2013 - 18:52

Ben blij te lezen dat het beter met je gaat! :thumb:  En dat het geen MS is , is natuurlijk dik meegenomen. En dat je weet wat je mankeert dat brengt ook al wat opluchting, toch bij mij!
Maar Ik denk dat MS en fibromyalgie veel met elkaar gemeen hebben en heel  dicht bij elkaar liggen. Je zegt het zelf dat de artsen twijfelde. Waarom zeg ik dit; ik zelf heb al 17 jaar MS en mijn zus die 16 jaar ouder is dan ik, die heeft fibromyalgie. Dus dit is in één gezin. Niemand weet nog niet hoe de ziektes ontstaan of hoe juist de diagnose is. Swat, Je kan weer beter lopen en dat is het belangrijkste. :hug:

KS2015

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#147 Geplaatst 30 mei 2013 - 19:36

Bekijk berichtlathyrus, op 30 mei 2013 - 17:43, zei:

alé vooruit, zoveels te beter
Bij mij deed dat niks die infiltraties
En de anesthesist geloofde dat dus niet dat het niks deed, vandaar dat ik de laatste keer moest wakkerblijven om dat te laten doen, hij scheen te denken dat als hij me dat deed ondergaan terwijl ik wakker was en ik pijn werd gedaan en schrik aangejaagd dat ik dan daarna zou gezegd hebben dat het werkte maar als t verdomme niks doet dan doet het toch niks hé (t is te zeggen, ik had de eerste keer een paar uur beterschap en de tweede keer niks meer), na de derde keer geloofde hij me dan wel en zei hij dat hij het niet meer wou doen als het ofwel maar enkele uren werkte ofwel helemaal niks deed omdat dat toch een ingrijpende ingreep is in je facetgewrichten zitten wroeten, dan was t weer dat ik er moest mee leren leven...

mijn man heeft ook drie infiltraties gehad in de rug (moest er voor een dag binnen gaan) heeft geen zier geholpen ... ikzelf heb er één gehad voor mijn hiel zonder resultaat de dag zelf had ik geen pijn meer door de verdoving na uitwerking hiervan evenveel pijn als ervoor... hopelijk helpen ze bij jou Lut.
Ms kan blijkbaar vastgesteld worden door de witte vlekken op scan... dus kan je alleen veel beterschap wensen Lut.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#148 Geplaatst 30 mei 2013 - 21:35

Bekijk berichtVentteke, op 30 mei 2013 - 18:52, zei:

Ben blij te lezen dat het beter met je gaat! :thumb:  En dat het geen MS is , is natuurlijk dik meegenomen. En dat je weet wat je mankeert dat brengt ook al wat opluchting, toch bij mij!
Maar Ik denk dat MS en fibromyalgie veel met elkaar gemeen hebben en heel  dicht bij elkaar liggen. Je zegt het zelf dat de artsen twijfelde. Waarom zeg ik dit; ik zelf heb al 17 jaar MS en mijn zus die 16 jaar ouder is dan ik, die heeft fibromyalgie. Dus dit is in één gezin. Niemand weet nog niet hoe de ziektes ontstaan of hoe juist de diagnose is. Swat, Je kan weer beter lopen en dat is het belangrijkste. :hug:

Dat geloof ik best dat die 4 ziektes op elkkar lijken...! Sorry te horen dat jij MS hebt...!
Mijn mama had MS, dus ik weet goed wat een zware last dat is om dragen..!
Toch ook raar "toeval" he (is het dat wel???) dat Mijn zus en ik allebei fibro hebben, en onze moeder MS......

Bewerkt door Lut, 30 mei 2013 - 21:36.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#149 Geplaatst 30 mei 2013 - 22:02

Bekijk berichtlathyrus, op 30 mei 2013 - 16:43, zei:

oei, sorry Carowlina, ik had beter mijn klep gehouden, had er geen erg in dat je ook voor infilatratie moest gaan
Maar waar gebeuren die infiltraties dan bij jou want dat maakt echt wel groot verschil uit hoor
Ik heb er indertijd in mijne nek ook gekregen en dat deed geen centje pijn
Ik wil bedoelen dat het een groot verschil uitmaakt of het in een gewricht is of niet (ik weet  dat het ergens in je rug gaat zijn)

Is niet erg hoor, Nadine.
Bij mij word het een infiltratie in de facetgewrichten.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#150 Geplaatst 30 mei 2013 - 22:52

Bekijk berichtCarowlina, op 30 mei 2013 - 22:02, zei:

Is niet erg hoor, Nadine.
Bij mij word het een infiltratie in de facetgewrichten.

ook in de facetgewrichten in je rug?
Krijg je dan algemene verdoving dat je buiten zeil bent ? Dan moet je even in de dagkliniek blijven
Of is t met epidurale?
Normaal gezien geven ze je een algemene verdoving en dan weet je er niks van, ook achteraf niet hoor
Echt een dikke sorry, had ik het geweten had ik gewoon niks gezegd want ik wil je zeker niet bang maken, die dingen zijn al zenuwslopend genoeg zonder dat je je nog eens extra zorgen loopt te maken
Ik heb nog iets gelijkaardigs moeten doen later, ik ben de juiste naam vergeten want dat was een mondvol zunne, maar dat kwam er op neer dat het zenuwblokkage was, toen moest ik iedere keer een dag en een nacht binnen in t UZ in Gent

Bekijk berichtmiranda, op 30 mei 2013 - 19:36, zei:

mijn man heeft ook drie infiltraties gehad in de rug (moest er voor een dag binnen gaan) heeft geen zier geholpen ... ikzelf heb er één gehad voor mijn hiel zonder resultaat de dag zelf had ik geen pijn meer door de verdoving na uitwerking hiervan evenveel pijn als ervoor... hopelijk helpen ze bij jou Lut.
Ms kan blijkbaar vastgesteld worden door de witte vlekken op scan... dus kan je alleen veel beterschap wensen Lut.

oei, ik dacht dat die infiltratie bij jou in je hiel wel goed effect had gehad
Heel spijtig dat dat niet t geval is
Geplaatste afbeelding