Spring naar inhoud

- - - - -

Lut in het ziekenhuis. (Nieuwe diagnose) #106#

• Log in om te reageren
172 reacties op dit onderwerp
Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#76 Geplaatst 15 mei 2013 - 22:15

Veel beterschap toegewenst en laat je maar goed verzorgen en niets forceren!

Time spent with cats is never wasted

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#77 Geplaatst 15 mei 2013 - 22:24

blij te lezen dat je terug thuis bent, t is te zeggen, als je daar zelf blij mee bent natuurlijk, tegenwoordig smijten ze je inderdaad zo snel mogelijk buiten als je in t kliniek belandt en dat is niet altijd een goeie zaak.
Jammer van jullie reis die nu in t water valt
Hopelijk kan je toch wat genieten aan zee
Heel veel beterschap toegewenst !
Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#78 Geplaatst 16 mei 2013 - 01:54

wat fijn dt e weer thuis bent Lut , nu goed rusten ,dt je snel opknapt , is ook leuk naar zee , , je haalt dt wel allemaal weer in , dikke knuffl :hug: :flower:
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#79 Geplaatst 16 mei 2013 - 10:38

Wat was het heerlijk deze morgen om weer eens wakker te worden in mijn eigen bedje!!!
Hier maken ze me tenminste niet wakker om 7 uur om mijn t° en bloeddruk te nemen...!
Ik voel wel dat ik het nog heel rustig aan moet doen, was eigenlijk toch liever nog wat langer gebleven, want ik ben zéker niet genezen...! Mijn rechts been voelt ijskoud aan, niettegenstaande ik zo'n witte spankous aan heb ... . Hopelijk blijft alles goed gaan, ben er toch niet echt gerust in...!
Morgenvoormiddag naar de vaatchirurg! Ben echt benieuwd wat die gaat zeggen...!

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#80 Geplaatst 16 mei 2013 - 10:40

Niets beter dan je eigen bed hé Lut!
Hopelijk morgen goed nieuws bij de vaatchirurg!
Ik duim alvast voor je!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#81 Geplaatst 16 mei 2013 - 11:50

Ben benieuwd wat de vaatchirurg je gaat zeggen, hopelijk alleen maar goed nieuws.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#82 Geplaatst 16 mei 2013 - 15:13

Bekijk berichtcatherine, op 16 mei 2013 - 11:50, zei:

Ben benieuwd wat de vaatchirurg je gaat zeggen, hopelijk alleen maar goed nieuws.

Ik hoop het, ben er niet echt gerust in....
Heb eigenlijk veel pijn vandaag, daarom ben ik een 2 tal uurtjes platte rust gaan houden, gewapend met een ferme pijnstiller; en 't is nu toch beter!

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#83 Geplaatst 16 mei 2013 - 15:17

hopelijk geen vaatproblemen

Bewerkt door miranda, 16 mei 2013 - 15:19.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#84 Geplaatst 16 mei 2013 - 15:24

Ik hoop het ook.....

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#85 Geplaatst 16 mei 2013 - 15:50

Hopelijk valt het allemaal mee bij de vaatchirurg. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

veerlec
veerlec
  • 538 berichten
  • 2 katten

#86 Geplaatst 16 mei 2013 - 18:44

Fijn dat je weer thuis bent.
Hopelijk kan de vaatchirurg jou morgen wat geruststellen !

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#87 Geplaatst 17 mei 2013 - 15:34

Bij de vaatchirurg warden géén problemen vastgesteld! Op zich wel goed nieuws!!!
Maar.......... ik heb nog steeds pijn in mijn benen, de kracht in rechterbeen is serieus verminderd (ik raak bv enkel van de wc door me aan de handgrepen op de muur op te trekken, enz....
Onze grote vrees is nu dat de situatie van zo'n 6 jaar geleden zich aan het herhalen is...
Wat bedoel ik daarmee?
Ik was toen nog geen lid van KS, dus ga ik het eens proberen uit te leggen... .

In 2006 (ongeveer), kreeg ik ondraaglijke pijnen in beide benen. Niemand kon verklaren wat er aan de hand was. Ik kreeg zwaar krachtverlies in beide benen waardoor ik enkel nog met 2 krukken kon stappen (heel moeizaam!) omdat ik haast geen kracht meer in de benen had; Ik ben toen 2 weken in observatie geweest op neurologie; Ze stelden toen inderdaad dat krachtverlies duidelijk vast en zochten naar de reden daarvoor; Toen ze na 2 weken nog steeds geen uitsluitsel hadden, deden ze een ruggenmergpunctie.......!
Toen we om het resultaat gingen, kreeg ik een koude douche: ze waren het helemaal niet zeker, maar ze dachten "eventueel" aan MS omdat ze ten eerste meerdere witte vlekken in mijn hersenen vonden, en ten tweede omdat mijn mama ook MS had, zelfs toen ze  zwanger van mij was (ze wist het wel nog niet).
Het werd daarna een heel moeilijk jaar, ik sliep zelfs gedurende ongeveer een volledig jaar in een hospitaalbed dat in onze living stond!
Door heel veel inspanning en een zwaar oefenschema bij de kinesist, heb ik stilaan kunnen bereiken dat de kracht in mijn benen terugkwam; Ik kan wel nog steeds niet op mezelf rechtkomen wanneer ik op de grond zit...!

We zijn dan naar het UZ Gent getrokken bij een prof die zich uitsluitend met MS bezighield.
Groot was onze vreugde toen de man uiteindelijk konkludeerde dat ik volgens hem helemaal GEEN MS had. Hij zag wel ook die witte vlekken op de hersenen, maar die hadden niet het patroon dat zo typisch voor MS is; Hij verzekerde ons dat we geen schrik moesten hebben, dat die vroegere zware diagnose onzin was!!! Amaai, wat waren we daar gelukkig mee zeg!!! Maar, wat was er dan volgens hem aan de hand geweest?? Dat was voor hem ook één groot misterie, mede omdat bijna alle symptomen zoals die "bijna-verlamming"  in de benen verdwenen was. M.a.w. , we konden niks anders doen dan gewoon afwachten en hopen dat het nooit meer terug zou komen!!

En net daar maken we ons nu zorgen om. Eigenlijk zijn de problemen toen net op dezelfde manier begonnen: met pijn in de benen en krachtverlies daar... . We zijn zo bang dater weer zo'n opstoot komt, van een tot nu toe niet verklaarbare ziekte...!
Geen leuke vaststelling...
We hebben vandaag nu besloten dat ik weer naar die prof in het UZ Gent ga gaan voor onderzoeken!! We gaan niet wachten deze keer en hopen dat hij nu wel kan zien welke ziekte ik heb. Indien onze vrees gegrond is, dan zijn we er deze keer dus wel veel sneller bij!!
Dinsdag ga ik een verwijsbrief van de huisarts vragen, en zo snel mogelijk bij die prof een afspraak maken!

Ik wou dit eerst niet onder ogen zien, 't is Bernard die de gelijkenissen zag! Laat ons aub hopen dat ze de symptonen deze keer wél kunnen verklaren en kunnen zeggen wat er misgaat; En dan hopen dat er iets kan aan gedaan worden...

Sorry voor de lange uitleg, ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk was... ! Pfffff, zorgen... grote zorgen..... :cry:
Ik zit er gewoon door.... :cry:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#88 Geplaatst 17 mei 2013 - 15:42

Kan je je niet opnieuw laten testen op MS. Een vriendin van mij heeft ook MS en die gaat naar een speciale kliniek daarvoor.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#89 Geplaatst 17 mei 2013 - 15:43

Jaja, dat zal die prof waarschijnlijk willen doen!  Ik zie er wel enorm tegenop; maar wat moet moet he.....

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#90 Geplaatst 17 mei 2013 - 15:45

ja idd je kan het maar beter weten zodat ze een gepaste behandeling kunnen opstarten. Veel beterschap Lutje hopelijk is dit allemaal maar een storm in een glas water en ben je binnenkort weer goed te been.