Spring naar inhoud

- - - - -

halsbandje

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
saphier
saphier
  • 4 berichten

#1 Geplaatst 13 mei 2013 - 09:18

graag wou ik wat informatie over halsbandjes die geluid of alarm of ik weet niet meer hoe het werkte ooit heb ik da eens gezien op tv van een actrise die haar poezen een halsbandje aan gedaan had en waneer ze buiten lopen  dat ze het hoort want mijn kater kijkt hier ook altijd om weg te lopen buiten ik zou traantjes laten om mijn mooie poes als ik ze kwijt zou zijn groetjes saphier

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 13 mei 2013 - 11:30

Dus jij wil je kat een halsband aandoen die geluid maakt zodat je hoort waar hij of zij zit?
Hmmm hoe frustrerend moet dit voor de kat wel niet zijn.
Hou je katje anders gewoon binnen en let erop dat ze niet weg kan.
Je kan een ren plaatsen of je tuin veilig maken zodat ze er niet uit kan.
Ik vind halsbanden met belletjes aan al een verschrikking voor ze hang maar zelf eens een bel rond je nek heel de dag zien hoe fijn je dat zal vinden, voor de kat is dit net hetzelfde.

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 13 mei 2013 - 11:37

ik denk dat het gaat over een bandje dat een geluid doet afgaan op het moment dat ze "ontsnapt", een soort van alarmpje.

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar als je echt bang hebt, komt dat misschien wel van pas. Je moet het natuurlijk op dat moment kunnen horen ook.

Bewerkt door Auryn, 13 mei 2013 - 11:37.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 13 mei 2013 - 11:43

Heb ooit eens gehoord dat een belletje aan een halsbandje heel enerverend is voor een kat. Ze horen veel beter dan wij en dan dat belletje aan hun "bijna" oor, dat moet voor gek van te worden zijn. Dus ik raad zo iets af.

Stel je voor dat ze een bel rond jou nek hangen, je zou ook vlug geïrriteerd zijn denk ik.

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 13 mei 2013 - 13:33

Denk dat het met een sensor is die buiten een bereik van een bepaalde afstand een signaal maakt. Of een halsband die reageert als de kat buiten het afgebakende gebied komt.
sorry laatste keer

saphier
saphier
  • 4 berichten

#6 Geplaatst 13 mei 2013 - 19:29

ja ik denk ook soms dat dit misschien nie goed is voor de poes, tis toh altijd geluid he ma ik denk nie dat ik dit ga doen want we zijn eigenlijk bezig met een heel nieuwe omheving maken voor mijn  nieuwe poesjes  ze hebben dit nu ook  en kunnen binnen en buiten maar nu gaan ze eigen huisje hebben  tuinhuisje mijn poezen zijn eigenlijk gewoon van binnen te blijven en soms als tzonnetje uit zit en warm is dan buiten :kboe  groetjes saphier